Nanny000

20.07.2007., petak

...TKO SAM JA???...

TKO SAM JA???

Tijekom cijelog svog života izgrađujemo sliku o sebi – tko smo i zašto smo baš takvi.
U razdoblju od ranog djetinjstva do adolescencije, djeca započinju razmišljati o sebi. Roditelji i okolina zasuti su pitanjima. Djeca uporno traže odgovore pomoću kojih nastoje što bolje razumjeti sebe. Stvaraju okvire unutar kojih će se kretati i otkrivaju načine na koje će komunicirati.
Polaskom u školu ( oko 6. god života ) dolazi do velikih promjena u osjetilnom svijetu djeteta. Sebe počinju doživljavati kroz složenost i tankoćutnost osjećaja. Dolaze do spoznaje da posjeduju jedinstvene kvalitete. U opisivanje sebe uključuju manje vidljive karakteristike – osjećaje, osobine, različitosti…
Doživljavaju se kao dio grupe i u njoj pronalaze svoje mjesto. Skloniji su uspoređivanju s vršnjacima i prijateljima. Zakoračili su na skliski teren razvoje samopoštovanja. Takve usporedbe imaju i pozitivnu i negativnu stranu. Polako osvještavaju da se razvoj samopoštovanja ne temelji samo na vlastitom doživljaju sebe. U cijelom tom procesu veliku ulogu ima i porodica u kojoj dijete živi. Začuđene oči uprte su u osobe koje jako vole i koje vole njih.
Djetetu koje se osjeća prihvaćeno, poštovano i pohvaljeno za to što je i kakvo je, omogućeno je da podjednako prihvati pozitivne kao i negativne strane svoje osobnosti. Razina samopoštovanja bit će odgovarajuća.
S druge strane, ako se dijete u svojoj obitelji i grupi izloži neprestanom omalovažavanju, vrijeđanju, okrivljavanju, odbacivanju, ostat će na vrlo niskoj razini samopoštovanja.
Razina samopoštovanja razvijana kroz rano djetinjstvo najizraženija je razdoblju puberteta - adolescencije. Promjena stečene razine samopoštovanja je dugotrajna i mukotrpan proces i za dijete i za okolinu.
Djeca i niskom razinom samopoštovanja posjeduju osjećaj manje vrijednosti. Boje se postati dio grupe jer osjećaju da će biti odbačeni. Vođeni strahom od neuspjeha počinju izbjegavati zahtjevnije aktivnosti. Smanjeno povjerenje u sebe i loša procjenom osobnih mogućnosti im onemogućava potrebu za stjecanjem novog znanja. Poteškoće se javljaju i prilikom stvaranja novih prijateljstava – ne žele se izložiti ismijavanju i odbacivanju.
Poruke koje dobivaju od okoline doživljavaju kao neprijateljske. Na većinu poticaja odgovaraju agresivno – posljedica je potpuna izolacija i bijeg u osobni svijet.
Djeca koje sebe i okolinu doživljavaju negativno otvaraju vrata depresivnim osjećajima. Pozitivne poruke o sebe i drugima vrlo teško prodiru do njih.
Zatvoreni, začarani krug u kojem se djeca s niskom razinom samopoštovanja vrte je spoznaja pred kojom ne bi trebali zatvarati oči i uši.
Posljedice su vrlo bolne kako za dijete tako i za djetetovu okolinu. Depresija , autodestrukcija s korijenim u ranoj razvojnoj dobi, u pubertetu se oslikavaju u pretjeranoj potrebi za alkoholom, drogama i opasnim aktivnostima s krajnjim ciljem samoubojstvom.


KAKO PREPOZNATI NISKU RAZINU SAMOPOŠTOVANJA KOD DJECE

Djeca vrlo često nisu svjesna da o sebi imaju loše mišljenje, ali osjećaju da nešto nije u redu.

Najprepoznatljiva ponašanja:

Z Uvijek žele pobjeđivati u svim aktivnostima
Z Ne poštuju pravila igre – izmišljaju nova koja im odgovaraju
Z Pretjeruju u savršenstvu
Z Izrazito su samokritični ( najčešće negativno )
Z « kupuju « prijatelje za igru
Z neodgovarajućim ponašanjem privlače pažnju
Z neprimjerena i neopravdana potreba za plakanjem
Z povučenost, sramežljivost
Z ispričavanje za sve što učine ( dobro ili loše )
Z strah od novog pokušaja
Z prebacivanje odgovornosti i krivnje na druge
Z neodlučnost u donošenju odluka ili izbora
Z suglasnost sa svime što mu je ponuđena iako to iskreno ne želi ( ne može reći NE)



Zvona zvone na uzbunu ako prepoznate samo neke od navedenih oblika ponašanja kod Vaše djece ( školske i osobne )
Osjetite u zraku molbu « JA ŽELIM BITI PRIHVAĆEN I SRETAN !!! «
Svako je dijete vrijedno i jedinstveno. Posjeduje nevjerojatne sposobnosti koje će razviti samo ako se osjeti prihvaćeno, voljeno, shvaćeno upravo takvo kakvo je…



ISKUSTVO JE POKAZALO DA SE KOD DJETETA MOŽE RAZVITI POZITIVNO SAMOPOŠTOVANJE AKO :

' pažljivo slušamo sve što nam dijete govori
' uočimo osjećaje koji ga prožimaju prilikom govorenja
' dijete osjeti naše iskreno poštovanje i prihvaćanje svih osobina koje posjeduje
( pozitivne i negativne )
' smo uvijek iskreni ( i kad hvalimo i kad kažnjavamo )
' se trudimo ne upotrebljavati rečenice koje započinju « TI NIKADA… «
' što češće govorite u JA obliku ( JA SE NE OSJEĆAM DOBRO AKO TI … )
' omogućimo djetetu da osjeti što je odgovornost, neovisnost, sloboda osobnog izbora
' poštujemo djetetove probleme i dopustimo mu da slijedi osobne interese
' ne gušimo potrebu za istraživanjem i kreativnošću
' izbjegavamo prosuđivanje i nepotrebne savjete
' prihvatimo dijete s punom ozbiljnošću – i ono zna misliti


NAŠA SU DJECA SJAJNA I ZADIVLJUJUĆA U SVOJOJ JEDINSTVENOSTI, IAKO SE NJIHOVA JEDINSTVENOST RAZLIKUJE OD NAŠE

Dok sam pisala ovaj tekst nisam bila vođena željom da Vam pametujem, već da s Vama podijelim iskustvo koje sam stjecala kao roditelj, odgajatelj i učitelj.
S ljubavlju NANNY cerek

- 14:26 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< srpanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi

ovi ljudi su me potaknuli na pisanje blogova...od srca im hvala...

...list papira ...

******