Pregledavajući pojmove zbog koji su neki internauti doguglali do mog bloga, primijetila sam da se u protekla dva mjeseca učestalo ponavljaju posjeti putnika namjernika koji traže - sastavak o jeseni.
Naime, vrlo su traženi pojmovi: sastavak o jeseni, sastavci o jeseni ili one malo maštovitije inačice kao: sastavak o šarenoj jeseni, a Google usmjerava tražitelje i na moj blog.
To što su internetske tražilice zabilježile pojačano zanimanje za spomenute sastavke, nije nimalo slučajno, naravno. Već je dovoljno i ovo što sam napisala da bi se shvatilo tko najviše traga za tim temama i zašto.
Škola je odavno počela, a "zločesti" profesori gnjave učenike pisanjem kojekakvih sastavaka, kao da djeca nemaju dovoljno obveza i bez toga; pa imaju oni i zadaću iz matematike, engleskog, moraju učiti povijest, biologiju… Nije onda nikakvo čudo što na internetu pokušavaju pronaći bilo kakav sastavak o jeseni. Tko bi sve to stigao napisati!? Moraju se nekako snaći. Najvažnije je da imaju zadaću, samo da ne dobiju jedinicu. Profesor ionako ne pretražuje internet, neće ni skužiti…
To je snalažljivost. No problem je u tome što ta vrsta snalažljivosti ima negativan predznak. I lako prijeđe u naviku, to je ono najgore. Kad se snađe za sastavak, snaći će se i za zadaću iz engleskog, a zadaću iz matematike uvijek može prepisati od nekog štrebera. Iz dana u dan sve će se bolje – snalaziti. I tako do fakulteta (ili do neke akcije zvane Indeks).
Druga je vrsta snalažljivosti – ona pozitivna. Snalažljivost u načinu učenja, tako da se problem ili zadatak riješi učeći. Internet može biti velika pomoć, ali ne za pronalaženje tuđih tekstova da bi ih se potom podmetalo kao vlastite.
Pišući o ovoj temi, zanimalo me što ću otkriti nakon što se upustim u potragu za pojmom sastavak o jeseni. Osim što mi je Google najprije ponudio naslov jednog mog posta, pronašla sam i neke vrlo korisne stranice na kojima se nudi mnoštvo zanimljivih sadržaja i naputaka kako napisati sastavak, korak po korak. I ne samo sastavak, ima tu još korisnih uputa za pisanje raznih vrsta tekstova. Sve je opisano, oslikano, šareno i zanimljivo:
Ono što je najpotrebnije za pisanje – vlastite misli, osjećaji, doživljaji, to svatko ima. Samo treba naučiti kako ih izraziti, opisati. Tko hoće - naći će načina, tko neće - naći će tisuću izgovora.
Ne samo za pisanje sastavaka…
|