internet zarada na fotografijama - microstock

< siječanj, 2015 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Komentari On/Off

Opis bloga
pokušaj zarađivanja na vlastitim fotografijama

13.01.2015., utorak

5 godina stocka! (i analiza zadnje 3)

Početak 2015. godine je obljetnica kako se 5 godina (i nešto sitno, ignoriram zadnja 2-3 mjeseca 2009-e) bavim prodajom fotografija na microstock agencijama. Kad pogledam unazad, nikad ne bih rekao da će me inicijalno "heh, pa idem probat" dovesti do stanja u kojem sam danas. Krajem 2012-e sam se hvalio kako mi je portfolio na shutterstocku u 4. mjesecu [2012] sadržavao 470 fotografija, a do sedmog je mjeseca narastao na 620 fotografija, što je rast od skoro jedne trećine". Iz današnje perspektive (oko 5500 fotki na shutterstocku) mi to izgleda užasno smiješno, jer 150 fotki u 3 mjeseca nije ništa naspram nekog prosjeka od 300 fotki mjesečno. U jednom suludom mjesecu (listopad 2013) mi je na shutterstock primljeno 1043 fotki.

Za ovaj post odlučio sam analizirati zadnje 3 godine u microstocku. 2012 je bila godina stagnacije, manje-više. Počeo sam s 467 fotki, a završio sa 620.
2013 je bila interesantna godina. Prvih 8 mjeseci sam bio u potpunosti neaktivan (0 uploadova), a onda, kako sam i najavio u jednom od svih postova, odlučio se posvetiti stocku - i to daleko više nego što sam ikad prije. Od kolovoza 2013., kad je portfolio i dalje sadržavao 620 fotki, do prosinca 2013. se popeo na 2663 fotki.
Taman kad sam mislio da će 2014. biti godina smirivanja (nova selidba u inozemstvo krajem 2013., početak doktorata), nju sam završio s 5283 fotki.



Portfolio mi je u 16 mjeseci narastao sa 620 itema na 5283 itema, što u prosjeku daje 291 item po mjesecu. Dakle, sekundarna y-os (narančasto) se odnosi na portfolio size, i brojevi se tiču iste stvari.
Na grafu je plavo označena zarada - ona ima sakrivenu y os jer ne reportam income direktno (što vjerujem da je možda najzanimljiviji podatak, ali sori). No, ono što je bitno za vidjeti, je kako zarada vrlo lijepo prati nove uploadove. Mislim, logično je, i svatko tko se bavi stockom dulje vremena će reći isto - što više uploadaš, to više zarađuješ. No ovo je moja priča i moji poda(t?)ci, iza kojih u potpunosti stojim, pa ako vam treba motivacija za prestat refreshat facebook i počet fotkat - evo vam je. :)

Sumirao bih zadnje tri godine ovako:

2012 - Tu i tamo neš pofotkam i mislim da sam relativno produktivan, stvaram planove kako bih do kraja godine trebalo doći do 1000$ po mjesecu, ali uvijek nađem neko opravdanje zašto ne uploadam kao blesav (u biti igram starcraft)
2013 - Radim u inozemstvu, znam da neću nimalo pridonijeti stocku, ali me iskustvo života u uberskupom Singapuru natjeralo na odluku - kad se vratim u Hr, štancam fotke kao blesav. Da stvar ne ostane na riječima, tako je i bilo, i pretvorio sam se u one-man-stock-factory. Pred kraj godine opet selim u inozemstvo i započinjem doktorat, ali to me ovaj put ne sprječava.
2014 - One-man-factory postaje two-man-factory i cijeli projekt od "nemam troškova" više postaje kao biznis jer sada moram paziti da mi koncepti budu isplativi. To inače nije teško jer me svaki shoot koštao točno nula kuna, pa čak i ako putpuno faila i ništa se ne proda, jedino što sam izgubio je vrijeme. No kako outsourcenje plaćam odmah, najbitnija stavka mi postaje ROI (return of investment). Outsourceam ogromne dijelove workflowa nazad u Hr, i velika količina portfolia je rezultat rada outsourceanja, što mi ostavlja više vremena da se bavim fotkanjem stvari koje su više time-intensive i koje nikako ne bih stigao ako želim i dalje imati količinsku produktivnost. Krajnji rezultat: portfolio se konstantno obogaćuje s a) novim generičkim stvarima i b) time-intensive konceptima

Što je u planu za 2015?

Sudeći po grafu, sve bi trebalo linearno rasti i outsourceanje bi se trebalo proširiti dalje. No, ovaj put nemam ambiciozne planove kao što sam imao u 2012. (i failao) ili 2013. (i uspio). Mislim da će se povećavanje portfolia usporiti, počet će fluktuacije u primanjima, dok se ne stabiliziraju na 80% trenutne vrijednosti (što je i dalje više nego super za moje pojmove). No, s druge strane, možda se baš dogodi novi boom, outsourcanje ode korak dalje, i linearni rast se nastavi. Nemam pojma. 2015. će biti puno manje pod kontrolom, nego što li su bile 2013 i 2014. Ako vas zanima, pogledajte blog s vremena na vrijeme i tko zna, možda padne neki update, kao ovaj danas. :)




Zadnji graf s kojim vas ostavljam je broj downloadanih fotki iz mog portfolia po godini. Da mi je netko prije 5 godine rekao da ću prodavati preko 30000 fotki na godinu dana, rekao bih mu da ode popričati s nekim profesionalcem koji se bavi deluzijama.
Eto. Ima još nešto što vas zanima? Pitanja, komentari? Slobodno puknite ispod, čitam ih sve.

P.S. Javilo mi se nekoliko ljudi oko knjige o microstocku, kad sam napisao taj post. Nažalost (nasreću?), to se neće dogoditi. Postoji nekoliko razloga, od kojih je jedan najbitniji. Pisanje nečeg takvog bi mi uzelo dosta vremena, a to vrijeme radije uložim u stvaranje novih fotografija, koje će mi "sigurno" donijeti zaradu. Hrvatsko tržište nije dovoljno veliko (po mojoj procjeni) da bi opravdalo takav time-drain, tako da, bar za sada, ništa od toga. Ono čime bih se mogao baviti su premium stock radionice i predavanja (uz puno više detalja nego što mogu iznijeti na blogu), što sam zamislio kao cijelodnevni event uz samo nekoliko sudionika (hence premium), no nemam pojma ima li ljudi zainteresiranih za tako nešto. Ako ima, you know the drill - ostavi komentar ili pukni mejl na microstockhr@gmail.com
- 18:24 - Komentari (17) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.