math_baby's blog

  ožujak, 2005 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga
math_baby's blog
Razmisljanja o svijetu softvera

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Internet Monitor

Sorry, your browser is not Java enabled, you will not be able to chat.

02.03.2005., srijeda

Smisao open source "ideologije"

Dragi blogovci, voljela bih da mi netko objasni smisao open-source ideologije. Molim vas samo da me ne saljete na stranice gnu.org ili slicne jer ja to nista ne razumijem i voljela bih da mi netko ovaj fenomen objasni "obicnim rijecima". Preciznije, zanimali bi me odgovori na ova pitanja:

1) Kako je open-source pokret nastao i sve o njegovim korijenima. Tko su bili ljudi koji su prvi promovirali ovu ideju, gdje su oni sada i cime se bave i koliko su od svega toga zaradili?

2) Zasto bih ja, kao programerka, trebala zeljeti pisati open-source software? Kako time mogu profitirati? Koje su prednosti bavljenja open-sourceom nad ostalim vidovima bavljenja programiranjem? Kako mi se to moze ikada isplatiti? Kako biste me motivirali da pocmem pisati open-source?

3) Kako je moguce da ljudi ulazu toliko energije pisuci vrlo ambiciozni open-source software (npr. GCC, dotGnu, openLDAP, itd), kad je ocito da to ne moze biti ekonomski isplativo (osim ako iz cijelog tog pokreta jednog dana ne iskrsnu neki pojedinci "jednakiji od drugih" koji ce na kraju ipak profitirati na klasican (korporativni) nacin)? Tko su, dakle, ti ljudi koji pisu open-source? Zasto to cine? Sto stoji u pozadini cijele te price?

4) Zasto ljudi iz open-source kulta mrze Microsoft, premda se istodobno trude pokrasti sto vise Microsoftovih ideja (pogledajte samo agresivne komentare na dotGNU u kojem ispadaju pateticni jer istodobno pljuju po .NET-u, a upravo njega kradu)? Zasto oni ne mrze npr. Sun koji se ponasa sa svojom Javom na vrlo monopolisticki nacin, pa ipak nisu navukli takav bijes na sebe kao Microsoft?

5) Postoji li nekakva povezanost izmedju antiglobalistickog pokreta koji hara gradovima i razbija McDonald's-ove restorane i open-source pokreta koji jednakom agresivnoscu hara softveraskim "vodama"? Kakvu motivaciju imaju ljudi koji razbijaju McDonaldsove restorane i oni koji razbijaju Microsoftov SMB protokol, pokradu ga, napisu sambu i onda se jos hvale u svojoj dokumentaciji kako su super pokrali!!???

Molila bih da mi na ova pitanja odgovore dobri poznavatelji i "insideri" open-source kulta. Zaista bih zeljela saznati vise o ovom fenomenu, pogotovo stoga sto ja o tim stvarima sasvim oprecno razmisljam: moje je misljenje da su besplatne stvari uvijek na kraju najskuplje i da se za dobro uradjen posao treba dobro i platiti. Takodjer, kao programerki cini mi se da open-source cini uzaludnim svaki trud da se nesto kreativno dobro i novo napravi, jer, zasto bi se netko mucio napraviti nesto zaista kvalitetno kada on od toga nece imati nista osim statusa open-souce "bozanstva"??? Ne vidim kako me za rad moze motivirati to da ce sve ono sto sam napravila sutradan cijela kugla zemaljska moci besplatno downloadirati i koristiti bez da ja dobijem i kune za svoj krvavi trud!

pozdrav svima,
math_baby
- 20:31 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>