![]() |
| < | veljača, 2008 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | ||||
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | ||
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Nešto osobno
Wish

Trina

wm.wish.wm@gmail.com
Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV
Blog.hr
Blog servis
Forum.hr
Monitor.hr
Lady
limunada
a ća se tu more
Ely
Koraljka
nataša
Terra Desolata
Ayzis
zuzayok
Katja
ljubavnica
Big Blue
Greentea
samotvoja -Lucija
bookmarkerica
morska zvijezda
džemperka
Viam inveniam
harlekina
Vragova odvjetnica
suncokretica
LobyM
1977 godina
Kolegica Mica
latte machiato
Morwena
.malenimoj
MiniMaxine
Sabriel
Laetitia Dale
PR
ModestiBlejz
gali
kvadar
gaya
Marchelina
Gantlemans
Gordi
Bego
Alkion
catcher
caffeine
walking cloud
Zagrebački Dekameron
Z1

Z2

Z3

Z4

Z5

Z6

Z7

Z8

Z9

Z10

Z11

Z12

Z13

BOX 36

M1

M2

M3

M4

M5

M6

M7

M8

M9

M10

M11

M12

BOX 36

Angela Lindvall

Bridget Hall

Carmen Kass

Christy Turlington

Elle Macpherson

Elsa Benitez

Estella Warren

Eva Herzigova

Gisele Bundchen

Heidi Klum

Kate Moss

Laetitia Casta

Naomi Campbell

Tyra Banks

BOX1/36

Angelina Jolie

Bo Derek

Brigitte Nielsen

Brooke Shields

Cameron Diaz

Christina Applegate

Catherine Zeta Jones

Cindy Crawford

Claudia Schiffer

Demi Moore

Elizabeth Hurley

Gillian Anderson

Jennifer Aniston

Jennifer Lopez

Julia Roberts

Kim Basinger

Liv Tyler

Meg Ryan

Michelle Pfeiffer

Mila Jovovich

Monica Bellucci

Nicole Kidman

Pamela Anderson

Penelope Cruz

Renee Zellweger

Salma Hayek

Sandra Bullock

Sharon Stone

Susan Sarandon

Uma Thurman

Winona Ryder

BOX 36

Zsa Zsa Gabor

Vivien Leigh

Veronica Lake

Ursula Andress

Susan Hayward

Simon Simone

Shirley MacLaine

Rita Moreno

Rita Hayworth

Natalie Wood

Mia Farrow

Marlene Dietrich

Mari Blanchard

Mamie Van Doren

Mae West

Lana Turner

Katharine Hepburn

Judy Garland

Joan Crawford

Ingrid Bergman

Hedy Lammar

Greta Garbo

Grace Kelly

Ginger Rogers

Gina Lollobrigida

Gene Tiarney

Eva Gabor

Doris Day

Claudia Cardinale

Carole Lombard

Bette Davis

Barbara Stanwyck

Ava Gardner

Audrey Hepburn

Ann Sheridan

Annita Ekberg

Marilyn Monroe

Brigitte Bardot

Lauren Bacall

Catharine Deneuve

Jane Fonda

Carole Landis

Joan Collins

Isabella Rossellini

Jodie Foster

Kim Novak

Olivia Dehavilland

Raquel Welch

Sophia Loren

Sharon Tate

Elizabeth Taylor

BOX 36

„X“ linija koja naglašava poprsje, struk i bokove vladati će sve do doba Ampira.
Ampir (Klasicizam) odjeća tad poprima izduženije i nabranije forme.
Ženska odjeća počinje oponašati odjeću grčkih i rimskih skulptura i izvedena je od laganog muslina. Iako je hladno – od dame se očekuje da bude lepršava i golišava – seksi su obnažena ramena i bose noge .Struk se opet diže u liniju ispod grudiju.
Odrasla žena poprima siluetu djevojčice. Na cijeni je nevinost i povratak prirodi, sloboda i romantika.
Kod muškaraca se pojavljuju prve forme muškog odijela. Muškarci nose pripijene frakove, uske taice i visoke šešire. Struk je naglašen, a u ruci je obavezan štap – jedan od falusnih simbola. Muška silueta je vrlo snažna i impozantna, nasuprot krhkim silueta „žena-djevojčica“
Pandan štapu – u ženskoj se odjeći – kod promrzlih dama javlja muf kao modni dodatak i kao simbol ženskog spolnog organa.
Tada nastaje tzv. Dandy stil kod muškaraca.
Nakon Ampira ponovno se vraća X linija – ona će svake godine postojati sve raskošnija kako raste moć građanskog staleža i cvate tekstilna industrija.
U doba kraljice Viktorije – moda prati njezin stil i u skladu je s njezinim životnim mijenama.
Kao djevojka nosila je uske ampir haljine, kao majka brojne djece nosila je X liniju , puno primjereniju višestrukoj rodilji, a nakon smrti voljenog Alberta i moda poprima manje razigrani ton.
U to doba naglasak seksualnosti je na ženskom gležnju. U svrhu očuvanja damskog čudoređa nosile su se visoke čizme ispod dugih haljina. Ta manija skrivanja gležnja išla je tako daleko da su se i noge klavira oblačile u tkaninu kako ne bi svojom golotinjom vrijeđale nečije osjećaje.
Budući da je to doba kada je tkanina sve dostupnija i krinoline postaju sve raskošnije. Kako je bilo nepraktično da se šire još više u širinu – počele su se oblikovati tako da imaju iza sebe šlep, a taj šlep je kasnije evoluirao u „S“ liniju.
„S“ linija je obuhvaćala pripijeni gornji dio odjeće, relativno usku suknju sprijeda i masu naborane tkanine na stražnjici.
U to doba vraćaju se vrlo strogi korzeti koji stežu žensku figuru do deformiteta.
Struk nije nikada bio tanji.
Sve skupa je često završavalo i tragično jer se usljed dugododišnjeg nošenja korzeta događalo pomicanje unutarnjih organa kod žena, deformacije kičme ili nemogućnost normalnog porođaja.
Vrhunac korzetskog ludila događao se u doba secesije početkom 20. stoljeća.
U to doba muško odijelo poprima neke obrise koji se uz manje preinake očuvalo i do danas.
Prvi svjetski rat, pad industrijske proizvodnje pripomogli su pojednostavljenju ženske odjeće.
Dvadesetih godina, prošlog stoljeća, jačaju ženski pokreti za ravnopravnost, pa se žene žele osloboditi kako društvenih, tako i odjevnih okova.
Nakon rata je usljedilo razdoblje Charlestona, i po prvi puta u povijesti, kratkih haljinica i kratke kose.
Odbačeni su korzeti, teški šeširi, perike i sve što je opterećivalo žensku pojavu nekoliko godina ranije. Žena po prvi puta u povijesti pokazuje noge.
Po prvi puta neke žene nose muška odijela.
Coco Chanel se pojavljuje kao modna revolucionarka.
Ona uvodi ženski kostim, malu crnu haljinu, i hlače kao nove odjevne predmete u ženskoj garderobi. Uvodi praktičnu i udobnu modu, a njezina ideja o nužnom sadržaju svakog ženskog ormara zadržala se uz manje dodatke i danas: dobar kostim, suknja i hlače koje se mogu kombinirati uz kostim, poneka kvalitetna bluza, kvalitetan džemper, vesta na kopčanje, prsluk, mala crna haljina i dnevna haljina....
Novi rat je još više pridonesao pojednostavljenju ženske odjeće.
Mnoge žene su radile na raščišćavanju ruševina, zapošljavale se u ratnoj indutstriji, bile u vojsci....
Novi je stil života iziskivao i praktičniju odjeću, a ne treba zanemariti ni besparicu i ekonomsku krizu u SAD-u koja je prethodila.
Ono što je Coco započela prije rata – prihvatile su žene zapadne civilizacije.
U posvemašnjoj krizi žene prekrajaju stare široke muške hlače svojih muževa i nastaje uska suknja ispod koljena.
Četrdesete su u Americi obilježile ženstvene linije – naglašenih ramena, uskog struka i pripijenih suknji s naglaskom na oblinama bedara i nogu.
Poslovne žene, kojih je sve više, počinju nositi kostim koji u gornjem dijelu obuhvaća sako po uzoru na muški, samo ukrojeniji i ženstveniji te usku suknju.
Bluza koja se nosi ispod ostaje izraz ženstvenosti – sadrži čipku, mašne, od finih je materijala, uzorkovana.....
Premda radi, žena se ne odriče svoje ženstvenosti, koja se sada više očituje u detaljima nego u nekadašnjoj raskoši.
Nakon rata skladišta u tvornicama tkanine su prepuna.
Traži se način da se potroše kilometri nagomilane tkanine.
Madi dizajner C. Dior u to doba prezentira svoj New Look.
I taj modni stil uskoro postaje općeprihvaćen kako od strane modne mašinerije, tako i od široke ženske populacije.
Industrija ga prihvaća jer krojevi zahtjevaju veliki utrošak tkanine, a žene stoga jer je doba ranih 50_ih, doba obnavljanja globalne populacije. Žene rađaju brojne obitelji(posebno u Americi) a aktualna moda nudi prikrivanje tjelesnih nedostaka uzrokovanhi minulim trudnoćama.
New Look naglašava grudi i struk, a ispod struka se obilno širi u suknju koja seže do ispod koljena. Linija je vrlo ženstvena.
Nova revolucija u odijevanju slijedi ranih 60-ih pojavom Mary Quant i mini suknjom.
I opet su žene bile nezadovoljne svojim položajem u društvu. Njihov revolt, uzrokovan pokušajem da ih se ponovno vrati u kuću, nakon što su minuli ratovi i gospodarstvo se oporavilo, je izrastao u seksualnu revoluciju, a to je rezultiralo daljnjim razgolićenjem ženske figure.
Ženske noge – bile lijepe ili ružne, bile tanke, debele ili idealne, pokazivale su se bez imalo kompleksa.
Tada je lansirana i prva kontracepcijska pilula.
Došlo je do opće ekspanzije do tada stoljećima pritajivane i muške i ženske seksualnosti.
S tim u skladu javlja se i potreba za odjećom koja će naglasiti novi stil života.
S druge strane, javlja se potreba mladih ljudi da ostvare sebe kroz neke moderne ideje i to rezultira formiranjem brojnih subkultura koje su uvodeći novu odjeću u svakodnevni život počele sve više obogaćivati odjeću današnjeg modernog čovjeka.
Seksualnost je postala imperativ u svemu što se od šezdesetih na ovamo nudilo u modnoj industriji.
*****
Eto ukratko, fino, tečno, lijepo i pametno, zahvaljujući ponoćnoj saznali smo nešto što prije možda nismo znali.
Nadam se da je sad malo jasnije zbog čega nisam tekst cjepkao na puno više djelova. K tome autorica kaže da je ovo tek onako zagrebano po površini ....:):)
Hvala još jednom ponoćnoj dami, a sljedeći put ćemo degustirati neke fine afrodizijake i jesti neka mmmmmmm jela :):):)
Madonna - Bittersweet Beautiful video
Roberta Flack - Killing Me Softly with his song
Holly Valance ~ Kiss Kiss