gjurina radionica

29.04.2015., srijeda

Hoće 'nutra, neće van

Vremena su novopečenih majstora.
I službenih, i ovih po doma, sam svoj majstor.
Ima naravno i onih koji nazovu majstora,odu na kavu i čekaju kad će biti gotovo.
I treba to platiti.
E sad, ko to more platit , nek plati, a ko ne more, nek polako počne biti svoj majstor.
Generacije mog dede ili tate znale su dosta sami popravljati, od generalke na fićeku ili peglici, do zidanja, mesarije, radova u vrtu i svega ostaloga.
Neke novije generacije, kao moje, ne znaju što je tipla, što znači aus-vinkl, što je šmirgl-papir, hoblić ili što je šarafciger.
Ok, to nisu stručni nazivi, ali jesu u ovom mojem podneblju.
Šarafciger, kacavida, odvijač, nije bitno, bitno je uzeti ga u ruku.
Znam i da dosta žena koje su rano ostale bez muževa, kao moja tetka, sama je s godinama postala sama svoja majstorica, od krećenja, košnje i uređenja dvorišta, do slaganja namještaja.
Svatko može puno toga sam, samo je pitanje treba li ,hoće li i mora li .

Nisam ni ja majstor, čak ni ne želim biti, ali polako postajem, moram.
I ja bih popio kavicu dok netko drugi popravlja, ali.....

Negdje prije godinu dana pokvarila se vešmašina, prvi put nakon 13 godina mukotrpnog rada.
Odmah ti kroz glavu prođe : joj, kak baš sad !?
To je smiješno pitanje, pa zapravo je čudo kak je i toliko radila, ali zbog tog straha od kvarenja aparata, nikad nije dobro vrijeme kad nekaj rikne.
Dakle, vešmašina kad je žena upali radi par sekundi i onda izbije fidovka



To je FID-sklopka, odnosno zaštita upravo zato kad se dogodi neki kratki spoj ili kvar vezan uz struju, u svrhu da izbaci.
Kad ona izbaci taj dio ili čak cijeli stan nema struje.
Obično su dvije u ormaru u novije vrijeme. Jedna jača i manje osjetljiva je za stan, a jedna manja i osjetljivija je za kupaonu, kao ova na gornjoj slici. Izgleda kao i automatski osigurač, osim što je malo deblja.
E sad, vidjevši da je izbacila ova fidovka od kupaone, potrebno je odvojiti sve što je priključeno na struju da pokušate vratiti FID sklopku. I uštekavate sve po redu sve dok ponovno ne izbaci.
Ono što ste uštekali ,a sklopka je izbacila, našli ste kvar.
I onda idete dalje.
Ovaj put je to bila vešmašina.
Nemam pojma o njoj, i nisam je nikad ni otvarao ili bilo što mijenjao, čak je ne znam ni uključiti, odnosno koristiti.
Ali sada sam se konzultirao s nekim ljudima koji to možda znaju, i rekli mi : pogledaj da nije grijač na vešmašini otišao !!
A di je to , mislim si ja.
I onda krenem u istraživanje



Kak mi je rečeno da su šarafi negdje od iza, ja sam krenuo otvarati ove gore, kao na gornjoj slici, ali nije to trebalo.To je samo gornji poklopac, ali kak sam to otvorio , barem sam zavirio malo



Znači, to ne treba otvarati, osim ak nije neki drugi kvar.
Za zamjenu grijača na vešmašini potrebno je otvoriti ovaj poklopac ( tak je na "Gorenje" mašini)



Sama zamjena uopće nebi trebala biti neki problem vele ovi stariji majstori, izvadiš stari i staviš novi !
A kaj kad neće van, pa ja sam čupal taj grijač pol sata



Grijač je smješten u donjem dijelu vešmašine, ispod bubnja.
Iz njega izlaze tri kleme na koje su spojene tri žice i nakon što ste provjerili je li mašina uopće ištekana iz stuje, potrebno je odpojiti te žice.
Obično su plava ( nula) , žuto-zelena ( uzemljenje, masa) i crna ili smeđa (faza), ali o tome neki drugi put.
Bitno je da je žuto-zelena vraćena na srednje mjesto gdje je i bila.
Problem je u tome što je ovaj grijač već odradio 13 godina i zaljepio se ili zapekao za kučište, od kamenca valjda.
Pokušavao sam na razne načine, ali ovaj pokušaj sa šarafcigerom možda nije najpametniji da ne biste oštetili kućište



Nekako sam na kraju uspio tako što sam jednim kliještima primio jednu stezaljku grijača, drugim kliještima drugu i tako malo- po malo vukao i nekako je otpustio konačno.
Koristio sam razne alate



Konačno je izašao van, taj stari grijač



Pošto je to prvi grijač koji sam promijenio, ne znam jel to puno kamenca, ne znam jel svaki ide tak teško van, ali znam da nismo nikada kupovali onaj "calgon" i time smo valjda puno uštedili.
Jer ne znam koliko košta calgon, ali novi grijač koštao je 40 kn.



Čini mi se prava sitnica za odrađenih 13 godina pranja.
I mislim si da svake godine se mijenja grijač ,opet je možda jeftinije od calgona.



Potrebno je sada obaviti lakši dio i ubaciti novi grijač u rupu



Ako baš netko želi, može i isptitati ispravnost grijača, jer danas ti instrumenti nisu skupi i ima ih na svakom ćošku.
Grijač ako je ispravan ima neki otpor, ali ne znam koji točno



Znam da je ovaj moj probio na masu, odnosno kad ispitujete ohmski ( ohm je mjerna jedinica za otpor i ima simbol kao potkova) pokazao je da je masa ( uzemljenje) dobila spoj sa faznim dijelom grijača.
To je razlog zašto je izbacila FIDovka, jer u protivnom bi nas stresla struja preko kućišta vešmašine, a to ne bi bilo dobro :)



Nakon vraćanja mašine na mjesto, provjerite je li u vaser- vagi



Fidovka drži, već godinu dana, grijač još uvijek grije.
Tak da mogu reći da je ovaj dio uspješno obavljen



Nedavno sam mijenjao i remen na motoru, a malo kasnije i filter i kučište za izbacivanje vode.
I to je otišlo radi kamenca, ali i dalje ne kupujemo calgon.
Jer kučište i filter koštali su 30 kn, a remen oko 40 kn.

Da li vi perete uz calgon i koliko ode godišnje na to sredstvo ?

Oznake: zamjena grijača, perilica rublja, vešmašina


- 12:50 - Komentari (20) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  travanj, 2015 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Svibanj 2015 (1)
Travanj 2015 (5)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi