Dakle, ljudi, konačno smo i to doživjeli: blog se smatra novom novinarskom formom!
Među znanstvenicima koji se bave novinarstvom kao znanosti vrlo se teško mogla dobiti "pozitivna" izjava o blogovima, bloganju i blogerima. Najviše, tj. najbolje što se moglo dogoditi jest izjava puna ograda. Možda i sa dozom podsmijeha(jedino što ljude koči od prihvaćanja novog i modernijeg, drukčijeg jest - strah, op.a.). Uglavnom, traženje "pozitivne" izjave o blogu bio je dosad priličan "lov u mutnom".
Ali, da ja to vama spjegam, kako sam došao do tog zaključka. Naime...
Danas sam na Sveučilištu nazočio predavanju mr.sci. Mata Brautovića pod nazivom "Novi trendovi u online-novinarstvu", održanog u sklopu Dubrovačkih Medijskih Dana(sjajna stvar za studente MiKuD-a, stvarno se puno može doznati) čija je glavna tema bila "Demokracija i mediji".
Mr.sci.Brautović je u zanimljivom predavanju posebno naglasio da se, kad se govori o online novinarstvu, radi o zasebnoj vrsti novinarstva, koje po anketama zauzima drugo mjesto, odmah nakon lokalnih televizija.
Kao glavni trendovi spomenuti su:
1.korisničko novinarstvo - kreiranje sadržaja od strane samih korisnika, primjer Wikipedije, ali i BBC-a koji je za vrijeme londonskog terorističkog napada suradnjom sa građanima-izravnim sudionicima kaosa dobijao informacije prije službenih vlasti - vlade, vojske, policije - i prvi put vlast nije mogla kontrolirati sadržaj.
2.Automatiziranje uređivanja - urednici i producenti gube ulogu kontrolora, cenzora, "špjerlice", primjer su Google news, kod nas index.hr
3. Sadržaj na zahtjev - nama je bliži pojam newslettera, XML-a ili RSS-a
4. Personaliziranje sadržaja - stranica koju posjetite pamti tko ste i prilagođava se, primjer crayon.com-a(crayon - create your own newspaper), MyYahoo, MyExcite, MyLycos...
-ovdje dolazi i personaliziranje distribucije novosti - web-stranice na SMS-u ili e-mailu, čak i personaliziranje novinarske usluge-prilagodba publici, spomenuta je sličnost detektivskom poslu
5. Nove novinarske forme - tu su spomenuta nova tehnološka dostignuća, razne vrste kombinacija audio/video tehnologija, animacija, interaktivne multimedije.
Ono što me posebno zainteresiralo jest što je u ovom posljednjem dijelu pod kategorijom drugih novinarskih oblika uz priče bez teksta, panoramske fotografije, baze podataka, igre i sl. (sramežljivo) spomenut i - blog!
U raspravi poslije predavanja(ustvari faza pitanja i odgovora) pokušao sam doznati "koju više" od mr.sci.Brautovića, pa sam ga tako upitao o vjerodostojnosti bloga kao medija i moram priznati da je odgovor bio korektan - s obzirom na visoku razinu subjektivnosti koju blog kao medij ima, ne smijemo ga u uzimati "zdravo za gotovo", ali i blog ima svoje prednosti, pa tako i glavni urednici web-izdanja BBC-a koriste blog, tj. imaju svoje blogove.
Dakle, da zaključimo. Bez obzira što je blog na obiteljskom stablu novinarstva na jednoj maloj, tankoj, mladoj grančici(ovdje je prikazana samo struktura online novinarstva, postoje još novine, tv, radio i mnogi drugi mediji koji bi tvorili jedan veliki baobab medija), sama pojava bloga kao svojevrsnog "Benjamina", najmlađeg brata novinarskih oblika veliki je pomak u procesu pozicioniranja bloga u svijetu modernih tehnologija nove ere.
Ostaje nam da vidimo kako će se (ili bolje kako ćemo se) razvijati.
Nadam se da nije bilo naporno, a da smo nešto i naučili.
Keep on bloggin'!!!
|