Dakar rally
Na Dakar rallyju, najpoznatijem, najvećem, najtežem i najopasnijem cross-country rallyju na svijetu, danas je dan za odmor.
Nekima za odmor, drugima za pakiranje stvari. Među njima su nažalost i naši momci Daniel Šaškin i Damir Bruner.
Zapeli su u četvrtak na šestoj etapi. Oni imaju volje i snage nastaviti dalje, ali Antara koju voze nije spremna za to. Motor se stalno pregrijavao, pa su dečki potrošili svu vodu, čak i onu za piće. Napravili su sve kaj su mogli, ali to nije bilo dovoljno. Mehaničari nisu mogli do njih i čiča miča gotova je priča.
A priča je za divit se. Dakar Rally jedna je od stvari koje bi valjda svaki ljubitelj vožnje želio probati. Tko to ne želi, mislim da baš i nije ljubitelj vožnje.
Šaškin - Bruner
Kaj se tiče ostalih vozača, predvodi ih legendarni Carlos Sainz. Višestruki prvak WRC-a već par godina ganja svoj prvi Dakar, ali uvijek ga sjebe neki tip u Mitsubishiju. S obzirom da su Mitsubishijevci ove godine skroz sjebani (Masuoka i Peterhansel odustali zbog kvarova, Alphand zbog bolesti), Sainz ima najveće šanse pobijediti. No, velike konkurente ima u svojoj momčadi, jer Race Touarege jebeno dobro voze i Giniel De Villiers i Mark Miller.
Carlos Sainz
Karavana natjecateljskih i pratećih vozila stigla je na obalu Tihog oceana, točnije u čileanski Valparaiso. Odvoženo je sedam etapa. Sainz je sve dosadašnje brzince prošao za 23 sata 42 minute i 40 sekundi, a ima samo 9 sekundi prednosti pred De Villiersom. Nevjerojatno napeto.
Carlos Sainz
Dakar rally je sve samo ne obična utrka. Svega ima, i mrtvih nažalost. Prva ovogodišnja žrtva, nadam se i jedina, bio je francuski motorist Pascal Terry. Izgubio se, tražili ga dva dana, našli ga mrtvog. Policija utvrđuje okolnosti i uzrok smrti. Jebi ga, shit happens.
Najveći 'neprijatelj' natjecateljima je negostoljubiva priroda, jer rally se većinom vozi nenaseljenim područjima i tamo gdje nema nikakvih cesta. Na desetine vozila ostale su ukopane na pješčanim dinama, kamenje je uzrokovalo puknuće na stotina guma (Šaškin u jednom danu izbušio pet komada), a neke su etape skraćivane zbog nabujalih rijeka, preko kojih se trebalo, a nije moglo proći.
Nasser Al Attiyah
Dakar rally je borba čovjeka protiv prirode, ali i čovjeka protiv samo sebe. Najveću glupost napravio je Kataranin Nasser Al Attiyah. Bio je vodeći u ukupnom poretku nakon pet etapa, a onda je na šestoj etapi odlučio svojim BMW-om malo skrenuti s predviđene rute, da izbjegne opasne pješčane dine. Kaže da nije htio riskirati da zapne. Ma nemoj, majke ti, a svi ostali su mogli riskirati. Al Attiyah je najbrže odvozio taj brzinac, ali skrivena kontrola ga je razotkrila i isključen je s utrke.
Tko ga jebe, karavana ide dalje bez njega.
Natjecatelji su došli do obale Tihog ocena, u Čile, u Valparaiso. U nedjelju kreću dalje. Tri dana vozit će se po Čileu, a onda natrag preko planine u Argentinu. Cilj je 17. siječnja u Buenos Airesu.
|