21

četvrtak

studeni

2013

senzacionalizam hrvatskog društva

Živimo u vremenu u kojem je opstanak na tržištu primaran cilj cjelokupnoj produkcijskoj zajednici, u kojem reklame bilo pozitivne ili negativne prodaju proizvod/uslugu itd. Sve je to pomalo patetično, pomalo tragično. Ta beskurpulozna utrka za vlast nad tržištem! Ista takva borba vodi se i za prevlast na tržištu medija. Pogledamo li samo najave vijesti na televiziji, ili samo naslove novinskih članaka, zvuče tako impresivno da automatski privlače našu pažnju. Ali sve to na kraju ispadne tresla se brda, rodio se miš.
Razlog zašto sam se baš danas odlučila pisati o baš ovoj temi je činjenica da sam na jednom internet portalu ugledala takav jedan naslov koji me je naprosto istovremeno zaintrigirao, ali i razljutio. Radilo se naime o prijedlogu novog Zakona o radu. Ali u naslovu uopće nije stajalo da se radi o prijedlogu! I dakle ja, pomalo revoltirana što se sve u našoj državi dešava odlučim potrošiti još koji kilobajt interneta da bi pročitala taj članak. Naravno, ništa spektakularnog se još ne događa. Na kraju se ispostavilo da Vlada, sindikati i HUP još uvijek pregovaraju! Čak i ti pregovori su daleko od onog što je pisalo u naslovu.
Dakle, grana društva koja bi trebala objektivno izvještavati što se događa u svijetu i državi bavi se čistim senzacionalizmom! Njihovi naslovi šokiraju javnost, ali ono što nakon naslova slijedi je gotovo pa sterilno!
Još jedna stvar koja me strašno, ali strašno smeta jest posvećivanje toliko pažnje celebrityima. Ljudi se doslovno time hrane! Pa kakav je to tvoj život da si kratiš vrijeme s tračanjem što je Severina rekla, nosila ili pak s kim Will Smith spava! Naš medijski prostor je zatrpan pričama o ljudima koji te iste priče koriste kao dobru promociju sebe i svog rada. Nažalost, to je čisto promatranje svijeta kroz ružičaste naočale. Jer očigledno naciju više brine što je neki celebriti rekao, napravio nego aktualna političko-gospodarska situacija koja je po meni nikad gora.
Sve što pročitamo, čujemo, vidimo a što dolazi iz medija, trebamo dobro u svojoj glavi višestruko analizirati. Nije sve što nam serviraju baš tako kako se želi prikazati. I zato sljedeći put kad vidite neki šokantan naslov koji počinje sa Breaking news ili ekskluzivno otkrivamo, dobro razmislite isplatili se to uopće čitati. Možda je bolje pročitati neku dobru knjigu, neki klasik koji će vas smiriti a ne vam podjariti živce.

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.