Jedan dan sa sto kila

srijeda , 12.12.2012.

Na postavljeno pitanje mojoj pacijentici gospođici Neri Lukačić, je li zadovoljna sa sobom odgovor je bio negativan. Opet. Već mjesec dana sjedi ovdje u mom uredu na mojem dvosjedu govoreći mi o svojih sto kila i kroničnoj depresiji koje joj izazivaju. Naime, problem je u nedostatku samopoštovanja, očigledno, ali po mojim zaključcima problem je i u prekomjernoj težini. Svake srijede slušam njezine kilaške i nekilaške probleme. Ukratko u svojoj psihijatrijskoj karijeri još nisam imala ovakav slučaj.
Nakon mnogo slušanja, plakanja i savjetovanja, odlučila sam se za drastičan korak – provest ću jedan dan s depresivno-šopingholičarskom stokilašicom u pokušaju shvaćanja problema. Taj dan biti će nedjelja i odvest ćemo se u grad, centar Zagreba kako bih pronašla već traženo rješenje svojih problema i konačnu isplatu za svoj posao. Moj pristup biti će prijateljski, nikako psihijatrijski jer želim opuštenu stokilašicu, a ne uštogljenu i sramežljivu debeljucu. Prvo ćemo otići na doručak, gdje ona poželi i komentirat ćemo žene koje budu oko nas. Nakon toga odlazimo u City Center One i opet ćemo komentirati prolaznice i isprobavati odjeću jer, kao što sam prije napomenula, gospođica je šopingholičarka koja kupuje odjeću veličine XXL kako bi se osjećala bolje. Večer je rezervirana za zajedničko gledanje njezine omiljene serije Gretini dnevnici koja govori o debeloj doktorici i njezinim problemima.
Ujutro sam Neri pozvonila ulaz njezine zgrade. Rekla je kako stiže odmah. Pojavila se nakon dvije minute. Pohvalila mi se kako živi na zadnjem katu i ne koristi lift jer želi smršavjeti uz stepenice. Žena ipak ima volje. Hodale smo do centra. Pitala sam je gdje želi doručkovati. Odgovorila je McDonald's. Super. Rekla sam ne, uzet ćemo si prirodni sok i nekakav sendvić. Dok smo jele, hodale smo po ulicama i trgu. Komentirale smo prolaznice. Zamijetila sam kako je hodala nesigurno. Upitala sam je li sve u redu. Umislila si je kako je prolaznice mršavice ismijavaju, ali na nju nitko nije obraćao pozornost. Osjećaj nesigurnosti, sasvim normalno. Pokušavala sam joj objasniti kako mršavost nije najtraženija roba i kako je ljepše vidjeti u tijelu „kad te ima“. Nula bodova. Odlazak u City jednako nije dobro prošao. Opet taj hod i nesigurnost. Malo mi je nedostajalo da odustanem. Ušle smo u jednu trgovinu s odjećom. Dok smo razgledavale, pričale smo o modi i svojim omiljenim odjevnim predmetima. Predložila sam joj jednu haljinu za probu. Ta ideja joj se nije svidjela, no ja nisam mislila odustati. Čak sam joj i broj pronašla i kupila sam tu haljinu dok je ona trkom tražila prvu zalogajnicu. Kada sam ju pronašla ona je već pojela tri čokoladne krofne. Otišle smo na ručak u McDonald's jer je ona inzistirala, a ja nisam htjela zahladit svoj odnos s njom. Čekajući i ručajući razgovarale smo o hrani. Nakon ručka otišle smo do njezinog stana. Serija samo što joj nije počela. Morala sam nešto poduzeti. Odlučila sam je verbalno prosvijetliti i napokon se riješiti muke i prebaciti se na ostale pacijente. Ona je gledala televiziju dok sam ja švrljala po stanu. Započela sam razgovor. Polako i smireno. Govorila sam joj kako je ona super osoba, draga, simpatična, zabavna, ali nema samopoštovanja. Ona sebe ne voli. Njezin odgovor je bio kako joj je tako cijeli život, a onda je uslijedilo prosvjetljenje. Rekla sam joj kako svu tu ljutnju prema sebi bi trebala postati ljubav i samopoštovanje. Ako zavoli sebe, lakše će joj biti u životu. Kada smo se upoznale rekla mi je da kad je ljuta da jede, a kad je vesela smije se. Dok sam joj objašnjavala, Nera je potpuno ignorirala seriju i prepustila se mojem predavanju. Napokon, ona je shvatila! Pronašla sam rješenje za nju.
Nakon mjesec dana, ponovno se pojavila u mom uredu. Ozarena, vesela, sretna i deset kila mršavija. Ponovno mi se zahvalila i ispričala mi je što je sve napravila za sebe od našeg zadnjeg susreta. Čak sam i ja sama, izvukla poruku iz ovog. Uspjela sam se riješiti još dva pacijenta metodom samopoštovanja. Englezi imaju dobru izreku:“Razlika izmređu hungry i angry je u samo dva slova.“.

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.