Što mislite o dolasku Madonne u Zagreb?

Otvoreni Radio je postavio anketu na svojoj službenoj stranici s pitanjem što mislimo o dolasku kraljice popa u Zagreb.

- konačno netko tko je na vrhu
- ne slušam Madonninu glazbu, ali to se mora vidjeti
- ne zanima me Madonna
- još jedna koncertna laž

Glasajte na anketi na http://www.otvoreni.hr/.

U Malawiji naučiš cijeniti stvari

Madonna je nedavno održala intervju s The Associated Press u kojem je razgovarala o raznim temama.

Mnogi govore kako u pjesmi '4 Minutes' izgleda kao da je Madonna gošća u pjesmi, također smatraju da je isti slučaj u drugim pjesmama na albumu. "Mislim da je na albumu uravnotežena i jednaka suradnja. Sviđa mi se kada slušate pjesme na albumu i ne govorite ovo je producirao Timbaland a ovo Pharrell, nego da je sasvim nešto novo i drukčije."

AP: Prije nekoliko mjeseci su potpisala ugovor s Live Nation, a 'Hard Candy' je posljednji album za Warner Bros. Čemu se nadaš da ćeš ostvariti ovim ugovorom?
Madonna: Kao prvo, pronalaženje načina kako izdati albume na drukčije načine. Kao drugo, jednako dijelimo iznose mog rada, što nikad prije nisam radila. Ranije sam dobivala procenat od onoga što sam zaradila, sada je 50/50 što je super i kao treće, planiram održati odlične nastupe.

AP: Da li bi ikada napravila potez da fanovi plaćaju koliko hoće da poslušaju tvoje nove pjesme?
Madonna: Nisam sigurna da li mi se sviđa ideja da platiš bilo koju cijenu za nešto što želiš.

AP: Tvoj film 'I Am Because We Are' govori o državi Malawi u kojoj vlada veliko siromaštvo. Da li je teško pronaći nadu u takvom teškom slučaju.
Madonna: Pronašla sam nadu jer unatoč tim svim problemima s kojima se ljudi susreću, kao što sam rekla u filmu, vidjela sam tamo mnogo sreće. Vidjela sam da ljudi s toliko malo su zahvalni za život i zadovoljni su. Pokazalo mi je pravi smisao zahvalnosti za što imam. Imamo dosta puno toga i često smo zaokupljeni oko naših malih problema. Djeca u Malawiji nemaju igračke, nemaju se s čim igrati. Uzmu plastične kese i zajedno ih zgnječe da izgleda kao jedna lopta i to je njihova nogometna lopta, sretni su. Tamo upoznaš pravi smisao zahvalnosti.

AP: Misliš li da će tvoj dokumentarac pomoći smiriti situaciju?
Madonna: Pomoći će obrazložiti cijelu priču i misteriju, ljudi će imati bolju perspektivu. Uvijek je dobro znati cijelu priču prije nego što dođete do zaključka. Film ne govori o usvajanju, ali se nadam da će popuniti neke praznine u ljudima.

AP: Koju najtežu stvar si morala pretrpjeti tijekom snimanja ovog dokumentarca?
Madonna: Mislim da je najteža stvar gledati roditelje kako gube svoju djecu. Mislim da je nepodnošljiva bol sahraniti svoje dijete. Trebalo bi izgledati obratno.

AP: Da li bi voljela ponovo posvojiti iz Malawi?
Madonna: Voljela bih, pokušavaju promijeniti zakone tako da se na usvajanje ne čeka tako dugo, što bi bilo jako dobro.

AP: Kako balansiraš svoje projekte u Malawi s promocijom novog albuma?
Madonna: Nije stvar u tome da imam slobodnog vremena, nego imam nedovršene projekte u Malawiji. Gradim školu za djevojčice i jedan zdravstveni centar, obnavljam jedno sirotiše. Mnogoj djeci namjeravam dati stipendije za dalje školovanje, kontaktiram ljude tamo i namjeravam se vratiti i provjeriti kako stvari stoje.

AP: Kako se suočiti s paparazzima koji stalno fotografiraju tvoju djecu?
Madonna: Ne podnosim kada im se približavaju jako blizu, izgleda zastrašujuće i strašno, posebno ako nisi navikao na to i ako si dijete. Mislim da je Lola navikla na takve stvari, ali Rocca jako iritiraju.

AP: Ti, Prince i Michael Jackson navršavate 50 godina ove godine. Pripremate li veliku rođedansku zabavu?
Madonna: Ako bi bio party, idem obavezno! Umorila sam se od odbijanja zabava.

AP: Možda bi mogli zajedno snimiti naslovnicu za časopis Rolling Stone?
Madonna: Stvarno? Ne znam, pitajte njih. Uvijek moram biti prva koja će pitat bilo šta, vi ih kontaktirajte.

Recenzija: Posrnula kraljica popa

Recenzija albuma 'Hard Candy' - Muzika.Hr: Uz Madonnu se godinama veže nadimak 'kraljica popa' što je zaslužila svim odličnim singlovima i albumima, ali i skandalima kojima je dugo vremena punila novinske članke žutog tiska.

Danas, kada ju blizu 50. rođendana (u kolovozu navršava pola stoljeća od njenog rođenja), potvrđuje svoj brand novim hit-singlom "4 Minutes" i albumom "Hard Candy" za kojeg sam uvjeren da bi prošao potpuno nezapaženo da na njemu nije debelo zapisan lik i djelo Madonne, pjevačice koja je obilježila zadnjih 30-ak godina glazbene scene. "Hard Candy" doslovno zvuči kao slastičarnica kroz koju su se prošetale sve važnije face MTV-a danas, kao da je važnije s kim radiš, nego kako radiš. Baš taj kvalitativni dio albuma je najslabiji, bez nekih novih ideja, već recikliranje standardiziranih shema u novi celofan pod budnom paskom zvjezdane ekipe. Od milja nazvani 'bijeli Michael Jackson' (sad curice vrište) Justin Timberlake pozvan je da se 'šminka' na albumu i privuče nove tinejdžerice k Madonni, a svoj posao je obavio i više nego uspješno.

Najavni singl "4 Minutes", u kojem je vokalno, spisateljski i producentski gostovao, poharao je glazbeni eter, kako svjetski tako i naš. Osim te pjesme, supotpisuje još nekoliko skladbi, da baš ne ispadne samo kao reklama albumu. Poslije ulova zvanog Justin, vjerojatno si je postavila novo pitanje: 'Tko je još poznat i jako tražen?', a odgovor je došao sam od sebe... Pharell Williams! On je bio zadužen za većinu glazbenih podloga koji se slažu od tipičnih r'n'b i hip-hop beatova obogaćenih danceoidnim ritmovima, potpisuje i produkciju gotovo cijelog albuma uz pomoć svojeg vjernog druga iz The Neptunesa Chada Hugoa.

Kako gostiju nikad nije dosta u ovakvim izdanjima (pošto se ima para pa se može pozvati bilo koga), pozvani su još Timbaland, Kanye West, Nate "Danja" Hills, Wendy Melvoin... Neki od njih samo sviraju, neki čak i zapjevaju, a većina se ipak bavila producentskim zahvatima da Madonna zvuči čim modernije i življe, kao da je neka klinkica od 17 godina. Da ne bi bilo zabune, svi su oni radili kako im je sama Madonna rekla jer je ipak ona izvršna producentica cijelog "Hard Candya". Kad se skupi takva ekipa, reklo bi se da album ne može biti loš, ali to bi bila ipak kriva pretpostavka. Od kada je 2000. krenula žešće u dance vode, ovo joj je najpredvidljiviji i najslabiji album u kojem nema niti jednog uzbudljivog momenta koji će se pamtiti duže od jedne sezone. Možda sam u krivu, ali smatram da je Madonna postala previše podložna aktualnim glazbenim trendovima, dok ih je nekad sama određivala.

Album otvara karakteristična Pharrell Williamsova skladba "Candy Shop", prepuna čudnih neskladnih beatova obogaćena šarolikim produkcijskim zahvatima i uvijek šarmantnim vokalom same Madonne koji se guši uz ovakvu podlogu, a slijedi ju već spomenuti hit "4 Minutes" u kojoj su skoro svi gosti na okupu u 'spašavanju svijeta'. Poslije hitoidnog uvoda, kreću pjesme koje se ne razlikuju previše jedna od druge, ali evo kratkog rezimea. "Heartbeat" je slatkasti živahni r'n'b, "Miles Away" započne gitarskim dionicama koje se ubrzo istope u dance skladbicu jakih beatova i ljepuškastog refrena, "She's Not Me" ima zabavnu funky gitaru, "Incredible" je vrlo popična, "Dance 2night" je mračni downtempo 'disco killer', "Spanish Lesson" je tipična dance r'n'b pjesma s albuma samo što je obogaćena mariachi štihom, a album završava s "Voices" koja je najbezličnija, kako bi se reklo 'bez mirisa i okusa'.

Ako je poanta na album pozvati sve trenutne face u svjetskom 'showbizu', Madonna je ponovno uspjela, jer malo tko može okupiti takvu ekipu na jednom mjestu, a da svi 'egoi' budu usredotočeni samo na jednu stvar, a to je uspjeh nekog trećeg. Majstori zanata pokazali su da znaju modernizirati žensku pop ikonu (mogao bih i dodati svih vremena), ali rezultat ipak nije uspio jer je premalo dobrih skladbi, onih koje bi mogle doživjeti sljedeću godinu. Bez brige, za Madonnu nema straha, punit će ona i dalje velike dvorane i stadione, rulja će ju i dalje obožavati, sponzori će se i dalje trgati oko nje... Zašto? Jer je to ipak Madonna! I sa slabijim (da ne kažem lošim) albumom, ona je velika, prevelika...

10.05.2008. · Ostavi komentar (2) · Isprintaj · #