KNJIGA MUDROSTI



28.12.2015.
Moja ljubav prema Star Warsima traje već jako dugo, i rekao bih da je prilično tipična.
Sjećam se kako sam kao klinac vidio veliki plakat s X-wingom na Studentskom Centru i kako mi mama nije znala reći što je to. Sjećam se figurica koje su ostali klinci donosili na engleski. Sjećam se kako nas je sestrin kum vodio u kino gledati Return of the Jedi...
Ali sjećam se i željnog iščekivanja epizoda 1-3 i užasnog razočaranja kad su filmovi konačno izašli.
Prilično tipično, jel da?

Ono što je možda malo drugačije nego kod drugih normalnih ljubitelja Star Warsa je to što se ja bavim role playom.
Star Wars su mi oduvijek bili pojam space opere, onako kako bi to zapravo trebalo izgledati. Pa smo i u role playu uvijek birali Star Warse kao svijet u kojem će se događati naši scenariji.
Istina, bio je tu i Star Trek, ali Star Trek je oduvijek imao tu jednu neosobnu komponentu koju su u serijama pokušali zaobići time što su se najviši zapovjednici uvijek upuštali u najbesmislenije rizike.
Star Wars je imao tu neku čaroliju koja je bila važna za dobru pustolovinu.
A neizbježno, stvaranjem orginalnih scenarija, odnosno pričanjem nekih novih priča u tom svemiru, dopunjavali smo Star Warse svojom maštom i svojim shvaćanjima kako stvari zapravo funkcioniraju i kako bi se trebale događati.
I uvjeren sam da su moji scenariji i za događaje prije osnovne trilogije i za dogđaje nakon nje bitno smisleniji i zanimljiviiji od svega što smo imali priliku vidjeti.

Ali ovaj put zapravo želim samo na glas razmišljati (ok, glasno tipkati) o sedmoj epizodi. Epizodi koja bi nam svima trebala vratiti vjeru u Star Warse.
Pa redom...

Dobro:
Novi, originalni likovi, prilično zanimljivi. Čak toliko da mi je i stalo do njih. Doduše, glavni ženski lik je toliko superioran da se ni u kom trenutku ne zabrinem za nju, a dio likova je toliko površno upotrijebljen da nije baš jasno što su s njima htjeli... ali ok. Zanimljivi likovi.
Alijeni! Svemirske bitke! Svemirski brodovi! LIGHTSABERS!!!
I možda najvažnije, učinkovitost likova koji nisu jediji.

Loše:
Prije svega, to što Disney nije odbacio epizode 1-3... ali to se u ovom filmu gotovo i ne primjećuje, tako da nije problem.
Drugo, Bigger Death Star. Čemu? Ne možemo li imati zaplet koji neće uključivati još veće oružje koje se može uništiti pucanjem u osjetljivo mjesto?
Treće, glumci iz originalne trilogije, koji ovdje glume sami sebe umjesto da glume svoje likove.
I konačno, problem premalog svemira. Sve je u filmu previše maleno. Prometna krčma bez parkirališta? Karta desetine galaksije a koju nitko ne može smjestiti u poznate karte? Oružje veličine planeta gdje se sve događa na parsto kvadrata jedne instalacije? Pucanje preko pola galaksije koje se vidi za dnevnoga svjetla, uključujući i eksplozije planeta? Na žalost, filmu fali epske širine...

I na kraju, ružno:
Muko moja, kako su likovi nacrtani CGIjem ružni i neuvjerljivi...

Ali ajde, film nije loš, čak štoviše.
Ali moja verzija je ipak bolja, i ako ćemo se ikada ponovo vraćati u svemir Star Warsa, vratit ćemo se u svijet originalne trilogije.
Margina - Prijepis - Ne zaboravi!

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.

Život u čudnijem svijetu