Sumrak svinjetine
07.03.2006.
POGLED IZ DIJASPORE RUDI TOMIĆ IZ KANADE REAGIRA NA "MESNU PRIČU" IZ LIVNA
DOPUŠTENO "BLEJANJE" Po logici Medžlisa, ako ikad Bosna i Hercegovina uđe u Europsku uniju, to će biti kraj svinjetini u Europi, jer će tražiti samo "blejanje" u tanjuru, dok će "skičanje" biti proglašeno vjerskim vrijeđanjem!
Kada sam pročitao članak Frane Mioča u Slobodnoj Dalmaciji (1. 3. 2006.), nisam se odmah snašao, jer mislio sam da to slučajno nije prikaz iz Libije, a ne iz Livna. Ali kad sam se uvjerio da objekt nosi ime "Mate", onda mi je stalo u grlu. Po logici Medžlisa, ako ikad Bosna i Hercegovina uđe u Europsku uniju, to će biti kraj svinjetini u Europi, jer će tražiti samo "blejanje" u tanjuru, dok će "skičanje" biti proglašeno vjerskim vrijeđanjem!
Usta i grijeh
U civiliziranom svijetu ljudi traže načina da se što bolje međusobno razumijevaju, kako bi suživot bio ugodniji i snošljiviji. Međutim, na prostorima Bosne i Hercegovine ljudi nastoje ubaciti "nacionalnu ili vjersku" kost da se oko toga glođu u javnosti! Teško je tomu se ne narugati.
Livanjski Medžlis nije zakonodavna skupština, nego tek udruga vjerskih zajednica, ali budući da ima potporu političke stranke (SDA) koja predstavlja većinu muslimanskih žitelja na tim prostorima, onda to mjerimo političkim aršinom. Dakle, politički gledano, Alijina "Stranka demokratske akcije" trebala bi preinačiti svoj naziv, jer u tim stranačkim (muslimanskim) akcijama nema mnogo temeljnih demokratskih principa, nego su većinom demonski izazovi.
Zabrinjavajuće je da mnogi učeni ljudi šutke prelaze preko mefistofelskih ispada iz njihovih vjerskih zajednica. Grijeh ne ulazi kroz usta, nego izlazi iz usta. Stoga treba povesti više računa o tome što tko kaže nego što će tko pojesti.
Stoljećima su u našim mjestima zajedno živjeli muslimani i kršćani i nikad, među poštenima i pametnima, nije bilo prigovora o masti i maslu, o pečenici ili pečenki, nego su ljudi govorili o dobrom zalogaju, a svatko je žvakao ono što njemu odgovara.
Kršćani ulaze u korizmeno vrijeme, gdje se na poseban način moli Boga, posti i daje obilato sirotinji, otkidajući od svog zalogaja. Nije slučajno da je upravo u ovo vrijeme naručena tema o svinjetini, kad se baš preporučuje post - nemrs.
U kršćanskim poukama nema mjesta za mržnju, nego se svugdje ističe: "ljubi bližnjega svoga...", a taj bližnji može biti musliman, Židov ili budist, svejedno je, jer smo svi stvoreni na sliku i priliku Svevišnjega. Nema ni u poukama o islamu riječi o mržnji, nego se i tu naglašavaju snošljivost i uzajamnost, po načelu međunarodnog prava, gdje i države međusobno uzajamno postupaju - reciprocitet.
Izazivanje drugih
Ako se pak radi o nacionalnoj nepodnošljivosti, gdje ne zaudaraju duše, nego nacionalno znakovlje, onda je to problem identiteta. Muslimani u BiH žele biti nacionalno opredijeljeni u Bošnjake, i to im nitko ne smeta, ali ne mogu doći do tog nacionalnog stupnja prepoznatljivosti s izazivanjem drugih nacionalnih zajednica na istom podneblju.
Dapače, što god veću tolerantnost budu pokazivali Bošnjaci u Bosni i Hercegovini naspram Hrvata i Srba, i njihov će položaj biti osmišljeniji i prihvatljiviji od pripadnika drugih nacionalnosti. Dakle, samo mediokrati mogu uvjeravati drukčije, da je put mržnje hrvatskog bića "pravi" put inicijacije u bošnjaštvo.
slobodnadalmacija
komentiraj (0) * ispiši * #