Počinje li "rat" livanjskih ugostitelja


01.02.2005.

ŠALE ILI PODVALE Učestale dojave o eksplozivnim napravama
LIVNO - Istraga bi trebala pokazati je li posljednja anonimna dojava o postavljenoj eksplozivnoj napravi u kafiću "Valentino" nečija neslana šala ili podvala konkurencije. U subotu u 22 i 15 sati, kad su kafići na središnjem gradskom trgu najposjećenij, nepoznata muška osoba dojavila je policiji kako je postavljena eksplozivna naprava koja će u spomenutom kafiću biti aktivirana u roku od sat vremena. Uz taj kafić ispražnjena su još tri susjedna, a očevidom je utvrđeno da je dojava bila lažna.

U policiji, koja je do sada uspješno otkrivala anonimne dojavljivače, ne žele nagađati o mogućim rezultatima, no na ulici se sve glasnije šuška o konkurenciji kao izvoru dojave. U dosadašnjim slučajevima anonimnih dojavljivanja vezanih za ugostiteljske objekte pokazalo se da je konkurencija stajala iza svega. Dvije uspješno riješene dojave iz kolovoza prošle godine to potvrđuju. Na tome su tragu i raniji ekscesi vezani za podmetanje suzavca u Hard Rock Cafe i diskoteku Bacchus te kasnija prepucavanja dojavama o eksplozivnim napravama.
Za razliku o dosadašnjih lažnih dojava koje su se uglavnom odnosile na diskoteke, ova posljednja vezana je za kafić smješten na trgu Kralja Tomislava u središtu grada. Upravo je tu konkurencija i najveća. Na tome prostoru nalazi se čak 13 mahom luksuzno namještenih kafića u koje je, po grubim procjenama, uloženo najmanje tri milijuna KM. Uz sve ostale ugostiteljske objekte u gradu ti kafići bore se za tek oko 700 mlađih gostiju slabe platežne moći, koji uglavnom izlaze vikendom. S obzirom na dosadašnje navike ugostitelja da međusobne razmirice i borbu za goste rješavaju anonimnim dojavama u najudarnijim terminima, ne treba zanemariti mogućnost svojevrsnog rata među njima.
Mnogi od njih živopisnih dosjea punih raznih izvanzakonskih aktivnosti zbog zarade spremni su na sve. To je činjenica koja zabrinjava građane i policiju, tako da je malo onih koji vjeruju u prestanak anonimnih dojava. Oni pesimističniji tvrde kako se to prije ili poslije moralo dogoditi kad se poslovna kreativnost livanjskih ulagača svela na masovno otvaranje što skuplje namještenih kafića. Sada, kad je gostiju sve manje, a skupih kafića koji zjape prazni sve više, teško se nadati dobrom. Jer, kako kaže izreka, "krokodila je puno, a bara sve manja".

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje.