četvrtak, 12.08.2004.

FNC Diverzant na Vip Music portalu

Želim što sam uopće posjetio taj sajt, no eto, imao sam želju skinuti pjesmu "Češki Huligani" Delyricum Tremensa i slučajno naletio na tekst koji je u meni stvorio strašnu gorčinu

FNCD na osječkom pješačkom mostu
i totalno odbojnost prema autoru recenzije da bi mu sada vrlo puno stvari izneo u facu i izvrijeđao ga...
Eto, da ne bude da prepričavam ja ću ovaj tekst, prepun krivih podataka prenijeti ovdje na blog, da i vi vidite kakve gluposti piše poštovani gospodin :

Za razliku od Yammata čiji se debi iz posve beznačajnih razloga predugo kuhao i na kraju prekuhao, FNC Diverzant imaju jak razlog za dvogodišnje kašnjenje debija. Tragična smrt predragoga i nikada prežaljenog dizajnera, izdavača i promotora Ivice Baričevića - Bare, uzrokovana fatalnim infarktom, zaustavila je, između ostalih stvari kojima se Bara bavio, i punk etiketu u nastajanju. Prvo izdanje Knap Recordsa trebalo je biti debi FNC Diverzanta, street-punk benda iz Dugava. Prije Barine smrti dosta sam s njim pričao baš o toj etiketi, kako je profilirati, koga objaviti... Dvije godine nakon Barine smrti, a zahvaljujući angažmanu Vedrana Menige, FNC Diverzant napokon su dočekali objavljivanje debija.

Vjerojatno prekasno, i za njih i za punk scenu, jer FNC Diverzant danas nisu aktivni kao prije dvije-tri godine, pa je i simultani proboj Diverzanta, Debelog precjednika i Fakofobolana nekako izostao. A, mogli su napraviti dar-mar jer sva tri benda su vibrantna, u dosluhu s ulicom, nabrijana, a opet komercijalna poput ranih KUD Idijota, Hladnog piva prije objave debija "Džinovski" ili Overflowa u vrijeme albuma "Dorothy". Dodajte na rečeno trade-mark ponajboljih street-punk i pop-punk bendova s Epitapha i Fat Wrecka, poput Rancid, Descendents, Propagandhi, Voice Of A Generation i sličnih, i dobit ćete otprilike radijus kretanja FNC Diverzanta.

Solidna, možda zericu pretanka i presvijetla snimka, nije uspjela uhvatiti svu energiju i žestinu urnebesno dobrih nastupa FNC Diverzanta, ali "Prvi jubilarni" ipak ne pati od sterilnosti i ukočenosti. "Prvi jubilarni" je živahan, brz, okretan, vrlo melodičan i duhovit album od 14 pjesama i 31 minute. Zanimljivo, stihovi su uglavnom ljubavni i vrlo emotivni, a tek mjestimice odražavaju tipičnu depresiju predgrađa. Politike skoro da i nema. Možda se ponegdje mogao i izbjeći pokoji patetičan ili nespretan (prekompliciran) stih, ali takva mjesta u ovim jednostavnim i kratkim, ali slatkim pjesmama s karakterističnim punkerskim sing-a-long pratećim vokalima, ionako su rijetka.

FNC Diverzant ipak mogu biti ponosni. Unatoč svim problemima, snimili su jedan od najboljih punk debija od Vardara pa do Triglava. Veliku karijeru poput Hladnog piva neće ostvariti, od toga su odustali već i prije objavljivanja debija. "Prvi jubilarni" je, kako mu i ime sugerira, prvi i vjerojatno posljednji album benda koji, za razliku od Piva kojem su Gajnice odavno postale pretijesne, nije htio izaći iz Dugava. Ali i to treba cijeniti jer "Prvi jubilarni" je nepretenciozan, beskrajno simpatičan i vrlo zabavan album s nekoliko jakih hitova za punk-rock tulume. Ziher, daj pozovi doma na pijaču!

Aleksandar Dragaš

Nakon ovakog nečeg totalno sam ogorčen, gospodine Dragaš, VI STE TOTALNI DEBIL...
recenziju na sajtu možete pogledati ovdje