~ tko sam ja uopće? ~

subota, 03.06.2006.

Svamiđijeva turneja - 2. dio - Istra

Jedna od dobrih stvari kad si član nekog društva sa puno članova je i ta, što kad te mrtvog umornog noć zatekne na putu, imaš gdje prespavati. Tako smo i mi pred Rijekom nazvali par ljudi i sredili noćenje. Ujutro oko sedam sati krenuli smo dalje, za Umag. Dan je bio prekrasan! Naprosto ne možeš vjerovati da je jučer bio pravi šugavi jesenski dan, a danas - plavo nebo, sunce, sve se zeleni... Vožnja kroz unutrašnjost Istre bila je čista uživancija. Putem sam razmišljao o tome kako se Istra dobro prodala. Pojam "istarsko" ljudima (pogotovo onima s kontinenta) znači nekakvu kvalitetu, nekakvu neiskvarenost modernim, tradiciju, šta ja znam. Pitam se zašto i mi u Dalmaciji ne možemo isfurati takav imidž, tj. zašto do sada nismo? Možda zato što u Istri nema takvih razlika kao u Dalmaciji, nema "ustaša" i "partizana", ljudi ne mrze jedni druge. Nije baš ni da se u Dalmaciji svi mrzimo međusobno, ali daleko je od toga da vlada sklad. Ljudi samo grabe i otimaju se za novac, varaju jedni druge, spletkare. Za ogrebat se o dinar, a bez da (pošteno) rade, učinit će sve. U toj grabeži najviše pati zajednica, a time opet i svi mi skupa. Ne želim ni pomisliti na Makarsku - kakav biser a kakvi kreteni ga vode... A za to vrijeme Istra ubire pare na svemu onome što i mi imamo. Istarsko primorje se ne može ni mjeriti sa dalmatinskim, a dalmatinska zagora ima isti potencijal kao i istarska unutrašnjost. Ko nam je kriv kad smo budale... Ipak, ne dozvoljavam da mi takve misli pokvare gušt. Ne zavidim istrijanima. Štaviše, uživam vidjeti kako vole i njeguju svoj kraj, kako čuvaju svoju tradiciju, i što je najbolje - dobro žive od toga. Stara je poslovica: Ruka ruku mije.
Put nas je vodio pored Motovuna, tako da smo odlučili napraviti laganu digresiju. Nisam nikad bio tamo, pa hajde da vidimo šta je tu toliko posebno.



(preporučam kliknuti na slike jer ovako izgledaju bezveze)

Pogled s Motovuna Pogled s Motovuna

Pogled s Motovuna Pogled s Motovuna



Unatoč mojoj skepsi, Motovun je ispao jako lijep gradić. Nije da ću doživotno uzdisati za njim, ali ima neki duh koji ostavlja dubok utisak. Navodno je smješten točno na križanju nekakvih geomantijskih energetskih meridijana, nekakvih tzv. "zmajevih linija" i stoga ima posebnu atmosferu. Ima i knjiga o tome. Kakogod, pogled na okolicu je stvarno lijep, a i grad kao takav je zanimljiv. Čisto je i mirno, i čovjek se stvarno poželi zadržati tu neko vrijeme. Šteta što smo tamo bili veoma rano, prije osam, tako da ništa još nije bilo otvoreno pa ni kavu nismo mogli popiti.



Motovun Motovun

Motovun Motovun Motovun

Motovun Motovun



Po dolasku u Umag odmah smo počeli s poslom, kojeg je bilo više nego puno. No u ovakvoj atmosferi nikakav posao nije težak, pogotovo kad dođeš iz jeseni u ljeto! Naravno da se našlo vremena za ohaniti, a ova donja kavica nam je sjelaaaaaa...


Kakva razlika - u Zagrebu jesen, u Umagu ljeto!




- 14:18 - Komentari (5) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>