utorak | 04.04.2006.



CRASH (Paul Haggis)

Ne znam kako da opišem ovaj film bez spoilera, probat cu, ali sigurno ga necu moci toliko dobro opisati.

Paul Haggis redatelj, moram priznati da nisam cuo za njega prije ovoga filma, nisam uopce uopznat s njegovim radom ali ovo sto sam vidio me jako odusevilo. Million Dollar Baby cemo drugom prilikom recenzirati(tamo je scenarist) ostat cemo na Crashu.

Oko 5 razlicitih prica koje se na kraju "spoje." Odlican scenarij, ispocetka vrlo kompliciran ali kako radnja i film idu naprijed tako se sve "raspetljava." Odlicna razrada likova. Stvarno odlicno napisano.

Film govori o ljudima, razlicitim ljudima iz razlicitih slojeva drustva. Puno ljudi govori da je film o rasizmu ali ja mislim da nije, nego o tome kako se ljudi mijenjaju, kako ih jedna situacija moze promijeniti, bila ona losa ili dobra. Po meni takodjer film nosi losu propagandu amerike jer vidimo da se svi boje crnaca, meksikanaca...., neki ljudi cak nisu ni svjesni toga, podsvjesno se boje, jedan cijeli grad je rasisticki. Naravno, nije toliko bitno sto nosi takvu propagandu, bitna je umjetnost toga, nacin na koji je prikazano.

Najjaca mi je scena sa Matt Dillonom(koji me odusevio ovom ulogom) ali necu o njoj puno pisati jer jednostavno ne mogu opisati je bez spoilera.

Dobro su prikazane predrasude ljudi, kako nekim ljudima se odredjena osoba ne svidja zbog izgleda, rase, uvjerenja, a kasnije ta ista "losa" osoba napravi nesto dobro i promijenite misljenje o njoj. Mislim da je to vrlo vazno u svakodnevnom zivotu.

Gledao sam ga nekoliko dana nakon dodjele oskara ali mogu reci da mi se film jako svidio i jedan od najbolji mi je. Nisam netko na koga oskari utjecu, diktiraju mu sto da mu se svidja. Ipak, ima jako puno filmova koji su osvojili oskare a ne svidjaju mi se. Ovaj film je pak velika iznimka.

Definitivno najvaznija stvar u cijelom filmu jest da nam ostaje sve otvoreno, mislim, prikaze nam nesto ali ne tjera nas da da kazemo "Eto, to je tako, on je los covjek" ili slicno, nego ostavlja nama da sami zakljucimo, da sami dodjemo do neke poruke. Stoga, kao sto sam rekao i na samom pocetku, tesko je film opisati bez spoilera, probao sam vam pribliziti koliko sam mogao, na vama ostaje da ga pogledate(ako vec niste) i sami dodjete do zakljucaka.

Ocjena - 10/10

- 10:56 - Komentari (2) - Isprintaj - # -

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.