marin-ivkovic

petak, 02.12.2011.

Izgradnja autoceste Žuta Lokva - Bakar

Ako se pretpostavi formiranje 5 regija (inicijativa koju naročito podupiru mahom političke stranke lijeve orjentacije ) u Hrvatskoj sa centrima u najvećim gradovima (Zagreb, Split, Rijeka , Osijek i Gospić) , smatram apsolutno potrebnim prioritetnu izgradnju autoceste ili poluatoceste na potezu Žuta Lokva - Bakar.( koji čini dio riječke zaobilaznice). Naime, od Pule do tunela Učka (gdje se prometuje kroz jednu cijev) za sada je industijsko-brogradilišni centar Pula povezana sa brodogradilišnim i remontnim i industrijskim centrima Rijeka i donekle Kraljevica. Ne povezanom ostaje Rijeka sa Dalmacijom odnosno industrijsko -turističkim centrima Zadar, Šibenik i Split.Naime, poznato je, da se na području Zadra nalaze za sada tri poduzetničke zone (Poličnik , Stankovci ) a u pripremi je poduzetnička zona "Crno" pored Zadra.. U samom Zadru gradi se nova putničko-teretna luka " Gaženica".-"Barbaričine"sa direktnim pristupom "Kalmetinom" na autocestu A1: Suvišno je spominjati koliko bi se rasteretila tijesna riječka luka, a, izgradnjom ove ceste bi se povezale dvije najbliže teretne luke na sjeverozapadnom području Jadrana. Sam Zadar dobio bi na većem prometnom značaju, a turizam ovog kraja ne treba posebno navoditi. Turistički razvoj potaknuo bi na daljnji razvoj i obližnje centre kao što su Crikvenica , Novi Vonodolski i sam grad Senj., koji je trenutno i industrijski ( a tako i u pogledu razvoja turizma) zapostavljen. Suvišno je spominjati industrijske i turističke kapacitete Otoka Krka ( Malinska, Haludovo, Njivice, Jurandol i mnoga druga mjesta ovog najvećeg jadranskog otoka), a posebno mjesto zauzela bi zračna luka "Rijeka".Na Otoku Krku, posebno treba istaći lučko-naftni terminal "Dina " pri čemu još ostaje otvoreno pitanje spremišta ukapljenog plina. Ovom brzom prometnicom postigao bi se ravnomjerniji razvoj sjeverozapadnog i južnog dijela Jadranske obale. Ova cesta bi poseban značaj imala u pogledu povezivanja (za sada daleke) Pule,odnosno Istre i Dalmacije (ne treba zaboraviti često isticane izjave zastupnika Damira Kajina:"Ne prodavajte "Uljanik" )
Uz pretpostavku da je grad Šibenik apsolutno industrijski "osakaćen", ova prometnica uz željezničku prugu znatno bi doprinijela razvoju ovog grada , a naročito Splita kao jakog industrijskog i turističkog središta (poduzetnička zona "Dugopolje", "Novi Split ) Ne treba spominjati da bi se izgradnjom ove ceste ubrzao i razvoj Sjeverne Like, a isto tako južnog dijela Gorskog Kotara, posebno s aspekta tuerističkog razvoja. ovog kraja. Pored navedenog , ova prometnica bi imala i ogromni značaj za povezivanje turističkih mjesta Ika, Lovran, Opatija i druga mjesta istočne Istre, otočja Sjevernog Jadrana sa Dalmacijom , gledano u globalu, a s posebnim akcentom na Zadar. Poznato je kako je već ustaljena praksa prometovanja vozilima do Žute Lokve (iz pravca Zadra i obrnuto ) sa spuštanjem u Senju na još uvijek u cijelosti neobnovljenu Jadransku magistralu i obrnuto usponom iz Senja prema Žutoj Lokvi..
Ovo su samo neke od pretpostavljenih prednosti igradnje ove brze ceste , makar poluautoceste u prvoj fazi i punog profila autoceste u drugoj fazi kao što je to bilo na području Istre....

02.12.2011. u 15:44 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  prosinac, 2011  
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Prosinac 2011 (11)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

Linkovi