counter free hit unique web

KemoTerapija

10.11.2004., srijeda

HRVATSKI RATNIK

Gospić je u meni pobudio niz uspomena iz razdoblja Domovinskoga rata.
Mislio sam da sam se svega oslobodio, ali nisam.
Kad sam se rano jutro vratio i onako umoran zaspao, odnekud su krenuli snovi na mene i nikako da ih se oslobodim. Naime, ja nisam bio ratnik koji je pucao. Doduše bio sam onaj po kojem se pucalo, srećom bezuspješno. Ali nisam sanjao pucanje. Sanjao sam mnoge prijatelje i sad mislim na njih. Naravno, oči su mi pune suza koje se slijevaju niz lice i zaustavljaju na brkovima. U tim su suzama kupaju Jaro, Žarko, Tarapana, onaj simpa Žuti iz Tigrova, Suki, Đuro, Bagi, Žac, Paco, Dapa, Klen, Mustafa, Padobranac, Šebri, Taba, Ibro, Darko, Ivan, Bobo, Međa i brojni, brojni drugi.
Među ovima nabrojanima poginuo je onaj kojega sam najmanje znao, Žuti. S njim me upoznao Žarko Potočnjak, njegov ratni drug. Žuti je imao običaj da poslije svake bitke sjedne u auto i obiđe bojišnicu, e ako je slučajno neki od prijatelja ostao negdje ranjen. Kad je poginuo, dolje kod Dubrovnika, naši su se dva dana tukli da izvuku njegovo mrtvo tijelo. U mojoj sobi i sad odjekuju njegove riječi izrečene u rujnu 1991. negdje kod Novske: Kad sve ovo sranje završi, napast ćemo neku krčmu na Trešnjevci i tri dana ne ćemo izlaziti, kužiš.
Kužim, Žuti, kužim.
U san mi se vratio i pokojni Dmitar Obradović, gradonačelnik Vrginmosta. Početkom kolovoza 1991. bijahu me zarobili kod Tušilovića. Otpremili su me u Vrginmost i tamo me poprilično maltretirali. Jedan 25-godišnji mladić čak se zanosio mišlju da me, onako prebijenog, i prikolje. Ne sjećam se zašto to nije učinio. Valjda sam bio nešto izvalio, pa su me poštedjeli. Čak su mi dali i vode da se umijem, a poklonili su mi kutiju cigareta. Poslije su mi dopustili da napišem nekoliko razglednica. Sjećam se, jednu sam napisao ondašnjoj dragoj, Kameliji. Dobila ju je mjesec dana poslije. Popodne je u Vrginmost stigao gradonačelnik Obradović. Pustio me uz isprike. Sjeo sam u automobil i vratio se u Zagreb.
Tri mjeseca poslije, Obradovića su ubili. Znam da su to bili isti oni koji su me onako žestoko tukli u prekrasnom parku u središtu Vrginmosta.
Sonet koji slijedi posvetio sam hrvatskim ratnicima. Sonet sam napisao prije nekoliko godina, kad su me isto ovako žestoko napala sjećanja. Pjesmu dosad nigdje nisam objavio.
Ne mogu više, čini mi se da opet proživljavam krizu uspomena. Oprostite.

Čekam da me tuga kano geler tresne
I da krenem za njom, ja strpljivi patnik
Al ne da se glava, uspomene bjesne
Ona bi da pjeva, u njoj bdije ratnik

I kad bi za pticom prhnuo put neba
U radosno plavo, do same vedrine
Dosta bi mi bilo mrva svježa hljeba
Taj miris topline, sred hladne modrine

Rekao bih ljubav, riječ je žestoka
A meni su bliske Tinove daljine
Bljesnu sjajna munja iz dubine oka

Odjekuju zvonko tišine planine
Ne dam da me žale, jedina mi drúgo
Pucao sam srcem, ne imadoh drůgo

- 20:16 - Komentari (13) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< studeni, 2004 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga