PaNTeRiNe PiSK(zd)aRiJE

ponedjeljak, 19.12.2005.

Jer život je san i sni su snovi

Opet sam bila tu. Na Baščinama, jedno raskrižje, ustvari najveće raskrižje moga malog mjesta iz djetinjstva. Spuštala se noć i bilo je ljeto. Prašnjavo i ljepljivo. Odmah uz zid, na kojem sam prvi put stajala glavom mu okrenuta i iščekivala udarac lopte... Igrali smo 'tačaka'. Promašila me je, no strah je bio i s udarcem i bez njega prevelik. Dječija nemislosrdnost. Al 'nisam djevojčica... i nisu sa mnom djeca iz komšiluka. Tu si ti i tu su moji i tvoji roditelji i tu su naši poznanici i tu svi oni prolaznici 'đe si? šta ima?', i tu su tetke i tu su strahovi, snovi, očekivanja, obaveze: oni izgledaju poput agenta Smtiha iz Matrixa. I igramo se moje najdraže igre 'Oduzimanja zemlje i polja'. Mi dijelimo isto polje. Oni su svuda okolo. I opet nemilosrdno gađaju. I uzimaju sve. Nekako drhtavo zagrljeni i zgrčeni stojimo. Pokušavamo se obraniti, ali naše zemlje je sve manje i manje. Oni se svi histerično smiju. Uplašeni... ja želim plakati i želim vrisnti i želim pobjeći, ali pravila sna vrijede: ne možeš se pomaknuti. Ukopan samo promatraš. Ti me tješiš, ti si snažani hrabar ali osjećam tvoj strah. Nemir, tjeskoba...
Po prvi put gubim u toj igri i po prvi put je mrzim i želim biti kukavica i pobjeći. I tlo pod našim nogama puca. Oni će nas progutati. Nestat ćemo. Odjedanput ti letiš i držiš me. Ali oni i dalje uzimaju: kvrgavim suhim štapom dio po dio prisvajaju. I ne vide da nas nema.
Lebdimo i ništa više ne postoji. Sunce je ravno iznad nas, više nije mrak i naša sjena pada na polje koje je bilo naše.
'Najbolji način da neprijatelju pokažeš zube jest da mu se nasmiješ.' -'Ma pusti to' odgovaraš, i odmahuješ rukom. I klizim iz tvog zagraljaja. Padam opet. I evo te opet, padaš i ti, suprostavaljaš se sili teže, jebeš Newtona. Neko, valja, psiho-fizičko ubrzanje. Moj Supermen. I vrištiš: 'Leti!' -'Ne mogu'. Kažeš: 'Ej, sjeti se: Samo zaboravi da ne znaš...' I smiješ se. I ja letim. I gledam dolje. Još se bore. Uzeli su nas, ne više nas, nego sjenu. I ljuti su. Poput životinje kad joj daš igračku pa je onjuši i shvati da to nije živo. I bore se između sebe. Ja se još bojim. Krhka su mi krila i hara ptičija gripa. 'Šta ako zaglavimo u kavezu? Ako nas uhvati Leka, na primjer? On voli lovit ptice.' -'Bit ćemo nasmijani', kažeš, 'Slobodan čovjek je slobodan i u zatvoru.' -'Znam, ali volim to čuti od tebe.'
- 12:41 - Šapni mi neš' (5) - Pljot - #

<< Arhiva >>

DOĐI
Dok ležim i lepo osećam gde mi se telo rastače u prah, u dim, u ništa, na unutrašnjoj strani kapaka projektuje se tvoj lik, sada tako dalek. Nemoj me predugo ostavljati ovakvu. Kada sam sama, ja ne valjam sebi: brzo, ja veoma brzo postajem ranjiva, tad više nisam bezbedna. I tako slaba, laka sam meta svim otrovnim mislima, svim tegobnim i strašnim snovima. Bude se sve one skrivene želje sa snagom nagona, sa razornošću potrebe, sa neminovnošću greha. Zato mi dođi, ovo me čekanje tišti. Tek pored tebe ja sam naučila da budem opuštena, da oslobodim sve iskonske impulse i da održim kontrolu. Još samo malo mi treba da se nahranim od tvoje snage i samosvesti. Ne ostavljaj me na pola puta. Daj da dok ležim kraj tebe sopstveno telo razložim na nežnost i na požudu i slomim se u tvojim rukama, ponovo rođena iz vetra i pepela, lica svetljeg od sunca na zaranku i srcem slobodna onoliko koliko mi telo tebi pripada. Ana Markovic
online