Angelusove propovijedi

četvrtak, 15.01.2009.

DRUGA NEDJELJA KROZ GODINU B


Crkvena godina satkana je od blagdana koji čine božićno i uskrsno otajstvo, a njima predhodi priprava; Božiću došašće, a Uskrsu korizma. Tu su još nedjelje kroz godinu koje počinju nedjeljom krštenja Gospodnjega i traju do korizme, te od Duhova do došašća.
Kao uvod u nedjelje kroz godinu Crkva nam stavlja dva poziva: Onaj starozavjetni poziv Samuelu i novozavjetni Isusov poziv učenicima.
Krivo bi bilo misliti da Bog poziva samo svećenike i redovnice i redovnike. Bog poziva svaku ljudsku osobu na dostojanstvo življenja s njime u milosti. Oni koji se odazivlju tom pozivu miljenici su Božji. Izabranici su jer su čuli poziv i odazvali se.
Proročki poziv je jasan i konkretan kao u slučaju Samuela. Bog ga poziva noću, kad je tišina, da ne bude zabune. Dječak nenavikao na nešto takvo pomišlja da je to njegov učitelj Helij. Proročki poziv traži odgovor jer prorok je Božji poslanik. On treba naviještati u Božje ime. Za to mu je potrebna sigurnost. Helij upućuje dječaka kako neka odgovara: «Govori Gospodine sluga tvoj sluša.» Zreo vjernik daje se na sličan način Bogu na raspolaganje.
Poučeni u vjeri znamo što je volja Božja, međutim postoje neke životne nedoumice kada nismo sigurni što i kako postupiti. Tada molimo Gospodina da nas uputi, da nam razotkrije svoju volju.
Poziv učenika je nešto drugačiji. Isus prepušta učenicima da ga traže. Oni pitaju: ''Gospodine gdje stanuješ?'' U Starom svijetu nije bilo dovoljno samo upoznati nauku nekog učitelja nego i samu osobu. Od tada će oni biti sudbinski vezani jedni uz druge. Dijeliti će dobro i zlo. Petar dobiva i novo ime. Ime nije samo znak raspoznavanja nego i posebnog poziva i zadatka.
Između ta dva biblijska poziva stavljeno je liturgijsko čitanje iz poslanice Korinćanima koje govori o dostojanstvu čovjeka i to o njegovoj seksualnosti. Pavao je imao razlog zašto to posebno naglašava Korinćanima. Korint je bio lučki grad poznat po raskalašenosti na tom području. Tu je bio i hram boginje Afrodite u kojem se prakticirala obredna prostitucija. Kršćanin je pozvan na dostojanstvo življenja na tom području, a ne kao nerazumna životinja koja je zarobljena nagonima. Kršćanin je po krštenju novi stvor pozvan na slobodu u Gospodinu. Ne ropstvo tijelu i nagonima nego krštenjem prenovljeno tijelo za Gospodina. Ili kako to Pavao kaže: »Ne tijelo bludnosti, nego Gospodinu, i Gospodin tijelu.» ( 1 Kor 6, 13 – 14.)
Živimo u svijetu koji sve više nalikuje poganskom Korintu. Bludnost i razuzdanost svih vrsta i razne perverzije dobili su pravo javnosti. Ne samo na kioscima i reklamnim plakatima već je ušlo na žalost i u domove. Pornografski sadržaji se više ne sakrivaju pred djecom. Više nema šala i viceva bez vulgarnosti. To se proglašava normalnim, a na osobe koje žele živjeti u čistoći gleda se kao na čudake. Danas su nam upućene riječi sv. Pavla: «Tijelo vaše hram je Duha Svetoga koji je u vama, …. Proslavite, dakle, Boga u tijelu svojemu!» (1 Kor 6, 29 – 30). Amen.

- 11:47 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>