PROFESORICA I MAMA

nedjelja, 11.11.2007.



Mom ocu

Ja| vu|čem| če|mer| ma|gle| tvoj|ih| go|rah|, 11 A
Oč|aj|nost| zvijez|dah| što| nad| to|bom| ni|ču|, 11 B
U| me|ni| je|ca| sje|na| tvoj|ih| dvor|ah|, 11 A
Moj| o|trca|ni|, kralj|ski|, ban|ski| Gri|ču|! 10 B

Ja| no|sim| Gos|pe| sta|ro|mo|dnu| pri|ču|, 11 C
Na| ku|li| Vra|ta|, Svije|ću| gor|kih| Mo|rah|, 11 A
Pa| pjes|mu| što| pod| star|cem| tam|om| kli|ču| 11 C
Di|ja|ci|, zvo|na| pre|po|rod|nih| zo|rah|. 11 A

Za| or|lom|, stro|fo|! Tu| je| od|žak| Zrinj|skih|, 11 D
U| gra|du| tom| je| vi|lo|vo| Li|sin|ski|, 11 D
U| gra|du| tom| je| su|sto| Vraz| i| Gaj|. 10 E

Dije|ten|klas|nih| po|kraj| ov|ih| uz|ah| 10 F
Bje| krv| Il|ir|ah|, Ma|te| Gup|ca| su|za|: 11 F
Ta| žuh|ka| su|za|, slat|ka| ka|o| k a j|. 10 E


Analiza:
Vrsta: lirska pjesma
Tema: domoljubna
Motivi: gora, zvijezda, dvori, Grič, Gospa, priča, kula, vrata, ...
Strofa: dvije katrene i dvije tercine (talijanski ili Petrarkin sonet)
Rima: u katrenama ukrižene, a u tercinama parne
Silabička versifikacija: prevladavaju jedanaesterci
Jezik: kajkavsko nariječje
Stilske figure:
-epitet: „Moj otrcani, kraljski, banski Griču!“
-anafora: „U gradu tom
U gradu tom“
-asonanca: „Ja vučem čemer magle tvojih gorah,“
-aliteracija: „Pa pjesmu što pod starcem tamom kliču“
-gradacija: „Moj otrcani, kraljski, banski Griču!“
-poredba: „Ta žuhka suza, slatka kao k a j.“

Interpretacija:
-pjesnik (lirski subjekt) započinje pjesmu s opisivanjem Griča. Opisuje ga tako da nam otkriva krajolik, a pritom dodaje Griču razne titule:
„Ja vučem čemer magle tvojih gorah,
Očajnost zvijezdah što nad tobom niču,
U meni jeca sjena tvojih dvorah,
Moj otrcani, kraljski, banski Griču!“
-Nakon što nam je opisao Grič, pjesnik nam daje motive Kamenitih vrata, šta se u njima nalazi i zvuke preporodnih zvona:
„Ja nosim Gospe staromodnu priču,
Na kuli Vrata, Svijeću gorkih Morah,
Pa pjesmu što pod starcem tamom kliču
Dijaci, zvona preporodnih zorah.“
-nabrajajući nam slavne ličnosti hrvatske povijesti pjesnik nam u trćoj strofi otkriva i prošlost, ljudi koji su nekad živjeli i stvarali za hrvatsku:
„Za orlom, strofo! Tu je odžak Zrinjskih,
U gradu tom je vilovo Lisinski,
U gradu tom je susto Vraz i Gaj.“
-u četvrtoj, odnosno poslijednjoj strofi pjesnik nam govori o našem podrijetlu, i spominje vođu seljačke bune Matiju Gupca, a uz njega napominje kako je slatka, važan dio hrvatskog zagorja i riječ kaj:
„Dijetenklasnih pokraj ovih uzah
Bje krv Ilirah, Mate Gupca suza:
Ta žuhka suza, slatka kao kaj.„

11.11.2007. u 02:51 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



< studeni, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Veljača 2010 (6)
Siječanj 2009 (3)
Prosinac 2008 (1)
Studeni 2008 (16)
Rujan 2008 (11)
Kolovoz 2008 (1)
Svibanj 2008 (1)
Travanj 2008 (2)
Ožujak 2008 (1)
Prosinac 2007 (1)
Studeni 2007 (72)
Listopad 2007 (29)
Lipanj 2007 (2)
Svibanj 2007 (13)
Travanj 2007 (6)
Ožujak 2007 (57)
Veljača 2007 (12)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST-PIŠE PROFESORICA I MAMA

www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


Glittery texts by bigoo.ws


OSTAVLJAJTE KOMENTARE, ŽELJE I POTREBE!

Photobucket - Video and Image Hosting">

MOJ HRVATSKI
zaplakao sam hrvatski
progovorio hrvatski
hrvatskim govorim
šapućem hrvatski
šutim hrvatski
sanjam hrvatski
i na javi sanjam hrvatski
volim na hrvatskom
volim hrvatski
pišem hrvatski
kad ne pišem ne pišem hrvatski
sve mi je na hrvatskom
hrvatski mi je sve
Pajo Kanižaj

free image hosting

free image hosting


Naučio sam... da ti je, bez obzira koliko ozbiljnosti život zahtijeva od tebe, uvijek potreban prijatelj s kojim se možeš glupirati.

Naučio sam... da je biti ljubazan važnije nego biti u pravu.

Naučio sam... da ljubav, a ne vrijeme, liječi sve rane.

Naučio sam... da svatko koga sretneš, zaslužuje da ga pozdraviš s osmjehom.

Naučio sam... da dobre prilike nikada nisu izgubljene; netko će se uvijek poslužiti onima koje ti propustiš.

Naučio sam... kada se naučiš živjeti u luci gorčine, sreća će se uvijek sidriti negdje drugdje.

Naučio sam... da treba dijeliti riječi koje su nježne i mekane, jer češ ih sutra možda morati pojesti.

Naučio sam... da je osmjeh jedan jeftin način da popraviš svoj izgled.

Naučio sam... da ne mogu odabrati kako se osjećam, ali da mogu odabrati što ću napraviti u vezi toga.

Naučio sam... da svi žele živjeti na planini, ali da se sva sreća i rast događaju dok se uspinješ.

Naučio sam... da je dobro davati savjet samo u dva slučaja: kada ga netko traži ili kada je pitanje života i smrti.

Naučio sam... kada planiraš osvetiti se nekome, time samo dozvoljavaš sebi da te ta osoba nastavi vrijeđati.

Naučio sam... što imam manje vremena, više stvari mogu napraviti.
Andy Rooney
image hosting for myspace

image hosting for myspace



Sve što treba znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja, nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
Evo što sam ondje naučio:
Sve podijeli s drugima.
Igraj pošteno.
Ne tuci ljude.
Svaku stvar vrati gdje si je našao.
Počisti za sobom.
Ne uzimaj što nije tvoje.
Kad nekog povrijediš, ispričaj se.
Peri ruke prije jela.
Pusti vodu u zahod.
Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi.
Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi - svaki dan od svega pomalo.
Svakog poslijepodneva odspavaj.
Kad izađeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj od svog prijatelja.
Ne zaboravi da čudo postoji. Robert Fulghum

Molitva djeteta da bude televizor

Molitva djeteta da bude televizor

Ti si tako dobar, Gospodine,
i štitiš svu djecu na zemlji;
za jednu te posebnu milost molim:
pretvori me u televizor
zato da bi se moji roditelji
brinuli za mene kao za njega,
kako bi s jednakim zanimanjem
gledali i mene kao i njega:
kao mama najdražu TV-priču
ili tata svoje dnevne vijesti.

Želio bih, Bože, da govorim
kao najavljivač programa:
kad on govori, cijela obitelj šuti,
svi ga žele čuti,
nitko ga ne prekida
i ne ušutkava.

Želio bih, Bože, na sebi
osjetiti onakvu brigu
kakvu moji roditelji pokazuju
kad televizor ne radi
jer hitno zovu majstora.

A ja bih želio biti televizorom
samo zato da postanem
najboljim prijateljem
svojim roditeljima
i njihovim glavnim junakom.

Molim te, Gospodine,
pretvori me u televizor
makar samo na jedan dan.