PROFESORICA I MAMA

nedjelja, 11.11.2007.

Priprava nastavnog sata-Vladimir Vidrić: Dva pejzaža



NASTAVNO PODRUČJE: književnost

NASTAVNA JEDINICA: Vladimir Vidrić: Dva pejzaža

TIP NASTAVNOGA SATA: interpretacija pejzažne lirske pjesme

NASTAVNI SUSTAVI: interpretativno-analitički

korelacijsko-integracijski

NASTAVNI OBLICI: skupni, čelni, pojedinačan

NASTAVNE METODE: tekstne, dijaloške, monološke, gledanja, slušanja, pisanja

NASTAVNA SREDSTVA I POMAGALA: čitanka, bilježnica i olovka, nastavni listić, zvučna čitanka, učenički radovi, bojice, crtež, grafoskop i prozirnica

ZADAĆE NASTAVNE JEDINICE:

OBRAZOVNE: prepoznati vrstu pjesme

usvojiti pojam antologijska pjesma

prepoznati motive i pjesničke slike

raščlaniti pjesničke slike

prepoznati i imenovati stilska izražajna sredstva slikovitosti

raščlaniti elemente ritma

prepoznati vezani stih

odrediti formu pjesme

ODGOJNE: poticati usvajanje navike čitanja

poticati interes za lirsku pejzažnu pjesmu

uočavati ljepotu prirode

spoznati prirodu kao izvor naših nadahnuća

senzibilizirati učenike za očuvanje prirode

obogaćivati učenički rječnik

spoznati da je čovjek dio prirode

poticati učenike na samostalan rad

razvijati kulturu čitanja i slušanja

FUNKCIONALNE: poticati sposobnosti slušanja, komentiranja, mišljenja, uspoređivanja, povezivanja i zaključivanja, rada na tekstu, kritičkoga mišljenja, iznošenja osobnih stavova,

raščlanjivanja, čitanja u sebi i naglas samostalnog interpretiranja lirske pjesme



Tijek/artikulacija nastavnoga sata

1. doživljajno-spoznajna motivacija

a) Zamisli livadu.U tablicu upiši zadane riječi kojima ćeš prikazati taj detalj prirode.

pridjevi glagoli prilozi usporedbe

livada (statično)

livada (dinamično)

b) Pročitaj sljedeće stihove i napiši na što te poziva pjesnik. Možeš li zamisliti takav način opuštanja?

Lezi na livadu,

pišti pomoću vlati trave.

Gledaj u nebo

i uživaj u blagoj dokolici.

2. najava i lokalizacija pjesme, uz objašnjenje manje poznatih riječi

Na uživanje u prirodi odvest će nas hrvatski pjesnik Vladimir Vidrić stihovima pjesme

Dva pejzaža. Pročitat ću vam stihove koji se odnose na prvi pejzaž.

Znate li kako izgleda sjenato stablo, što znači sterati se, a što je hum ?

3. interpretativno čitanje pjesme

4. emocionalno- intelektualna stanka

5. objava doživljaja i njihova korekcija

Zabilježi svoj doživljaj Vidrićevih stihova. Koja ti je slika ostala u sjećanju?

6. interpretacija

Ova je pjesma antologijske vrijednosti, jedna od najljepših Vidrićevih pjesama.

Koji je kraj Hrvatske nadahnuo Vidrića za stvaranje pjesme? Koje godišnje doba prepoznaješ u stihovima pjesme? Citiraj.

Pročitaj pjesmu u sebi i odaberi najljepšu pjesničku sliku (niz motiva povezanih u jednu cjelinu). Objasni svoj izbor.

Kojim osjetilima možemo doživjeti pjesničke slike u pjesmi Vladimira Vidrića?

Opiši dvije slike koje si doživio/jela osjetilom vida i osjetilom sluha? Kojim još osjetilima možemo doživjeti pjesničke slike?

Ispiši motive po strofama.

U kojim se stihovima naslućuje prisutnost čovjeka? Kako je prikazan čovjek?

Sjećaš li se pjesama u kojima je čovjek dio prirode, u kojima se stopio s njom? (Moja zemja, Mali pot). Potvrdi stihovima da je Vladimir Vidrić pjesnik - slikar.

Kojim je stilskim sredstvima Vidrić istaknuo ljepotu pjesničkih slika?

Kojom vrstom riječi pjesnik daje bogatu paletu ljetnih boja Hrvatskoga zagorja?

Zašto se pjesnik odlučio na uporabu glagola?

Kakav je ritam pjesme? Odgovara li sadržaju pjesme? Čime je postignut?

Odredi vrstu rime, vrstu stiha s obzirom na broj slogova, ponavljanje samoglasnika (asoncija). Kako pjesnik završava pjesmu? Zašto je završava elipsom? Pronađi primjer za onomatopeju.

Od koliko se strofa sastoji pjesma? Koliko stihova ima svaka strofa?

Imenuj tu vrstu strofe.

Pjesma je napisana vezanim stihom.

7. sinteza

Poslušaj pjesmu Dva pejzaža u interpretaciji Krune Šarića.

Na str. 59. nalazi se fotografija pejzaža. Prepoznaj motive koji su zajednički fotografiji i pjesmi.

8. zadaci za samostalan rad

a) Pročitaj Vidrićevu pjesmu Pejzaž II i interpretiraj je samostalno kod kuće.

b) Nacrtaj četiri pjesničke slike iz Vidrićeve pjesme Pejzaž I i poveži ih u strip.

c) Nauči krasnosloviti pjesmu Pejzaž I.



-Plan ploče/prozirnice

a) Zamisli livadu.U tablicu upiši zadane riječi kojima ćeš prikazati taj detalj prirode.

pridjevi glagoli prilozi usporedbe

livada (statično)

livada (dinamično)

b) Pročitaj sljedeće stihove i napiši na što te poziva pjesnik. Možeš li zamisliti takav način opuštanja?

Lezi na livadu,

pišti pomoću vlati trave.

Gledaj u nebo

i uživaj u blagoj dokolici.



Vladimir Vidrić: Dva pejzaža

Pejzaž I

- vrsta pjesme: pejzažna lirska pjesma - ljetni pejzaž Hrvatskoga zagorja

- V. Vidrić, pjesnik-slikar: boje - žuta, zlatna, bijela, plava, crvena - vedre boje

- motivi prirode: I. strofa: trava, cvjetovi, pčele, sjenata stabla, krupni oblaci

II. strofa: __________________________________________

III. strofa: __________________________________________

- čovjek se stopio s prirodom

- pjesničke slike (niz motiva povezanih u jednu cjelinu):

osjetilo vida: u travi se žute cvjetovi

za sjenatim onim stablima

krupni se oblaci bijele

_____________________

_____________________

osjetilo sluha: zuje zlaćane pčele

___________________

___________________

- slikovitost: epitet, personifikacija

- ritam: rima abcb - isprekidana

onomatopeja: zuje

stanke u stihu

ponavljanje samoglasnika (valovito, mirno i spokojno) - asonancija

ponavljanje riječi

elipsa (i s huma se k humu vere)

glagoli

- pjesma se sastoji od tri četverostiha ili katrena

- vezani stih

zadaci za samostalan rad

a) Pročitaj Vidrićevu pjesmu Pejzaž II i interpretiraj je samostalno kod kuće

b) Nacrtaj četiri pjesničke slike iz Vidrićeve pjesme Pejzaž I i poveži ih u strip.

c) Nauči krasnosloviti pjesmu Pejzaž.

11.11.2007. u 01:53 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



< studeni, 2007 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Veljača 2010 (6)
Siječanj 2009 (3)
Prosinac 2008 (1)
Studeni 2008 (16)
Rujan 2008 (11)
Kolovoz 2008 (1)
Svibanj 2008 (1)
Travanj 2008 (2)
Ožujak 2008 (1)
Prosinac 2007 (1)
Studeni 2007 (72)
Listopad 2007 (29)
Lipanj 2007 (2)
Svibanj 2007 (13)
Travanj 2007 (6)
Ožujak 2007 (57)
Veljača 2007 (12)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST-PIŠE PROFESORICA I MAMA

www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


www.Bigoo.ws


Glittery texts by bigoo.ws


OSTAVLJAJTE KOMENTARE, ŽELJE I POTREBE!

Photobucket - Video and Image Hosting">

MOJ HRVATSKI
zaplakao sam hrvatski
progovorio hrvatski
hrvatskim govorim
šapućem hrvatski
šutim hrvatski
sanjam hrvatski
i na javi sanjam hrvatski
volim na hrvatskom
volim hrvatski
pišem hrvatski
kad ne pišem ne pišem hrvatski
sve mi je na hrvatskom
hrvatski mi je sve
Pajo Kanižaj

free image hosting

free image hosting


Naučio sam... da ti je, bez obzira koliko ozbiljnosti život zahtijeva od tebe, uvijek potreban prijatelj s kojim se možeš glupirati.

Naučio sam... da je biti ljubazan važnije nego biti u pravu.

Naučio sam... da ljubav, a ne vrijeme, liječi sve rane.

Naučio sam... da svatko koga sretneš, zaslužuje da ga pozdraviš s osmjehom.

Naučio sam... da dobre prilike nikada nisu izgubljene; netko će se uvijek poslužiti onima koje ti propustiš.

Naučio sam... kada se naučiš živjeti u luci gorčine, sreća će se uvijek sidriti negdje drugdje.

Naučio sam... da treba dijeliti riječi koje su nježne i mekane, jer češ ih sutra možda morati pojesti.

Naučio sam... da je osmjeh jedan jeftin način da popraviš svoj izgled.

Naučio sam... da ne mogu odabrati kako se osjećam, ali da mogu odabrati što ću napraviti u vezi toga.

Naučio sam... da svi žele živjeti na planini, ali da se sva sreća i rast događaju dok se uspinješ.

Naučio sam... da je dobro davati savjet samo u dva slučaja: kada ga netko traži ili kada je pitanje života i smrti.

Naučio sam... kada planiraš osvetiti se nekome, time samo dozvoljavaš sebi da te ta osoba nastavi vrijeđati.

Naučio sam... što imam manje vremena, više stvari mogu napraviti.
Andy Rooney
image hosting for myspace

image hosting for myspace



Sve što treba znati o tome kako valja živjeti, što činiti i kakav biti, naučio sam u vrtiću. Mudrost me nije čekala na vrhu planine, na kraju dugog uspona školovanja, nego se krila u pješčaniku dječjeg igrališta.
Evo što sam ondje naučio:
Sve podijeli s drugima.
Igraj pošteno.
Ne tuci ljude.
Svaku stvar vrati gdje si je našao.
Počisti za sobom.
Ne uzimaj što nije tvoje.
Kad nekog povrijediš, ispričaj se.
Peri ruke prije jela.
Pusti vodu u zahod.
Topli keksi i hladno mlijeko su zdravi.
Živi uravnoteženo: malo uči, malo razmišljaj, crtaj, slikaj, pjevaj i pleši, igraj se i radi - svaki dan od svega pomalo.
Svakog poslijepodneva odspavaj.
Kad izađeš u svijet, budi oprezan u prometu, drži se za ruke i ne udaljavaj od svog prijatelja.
Ne zaboravi da čudo postoji. Robert Fulghum

Molitva djeteta da bude televizor

Molitva djeteta da bude televizor

Ti si tako dobar, Gospodine,
i štitiš svu djecu na zemlji;
za jednu te posebnu milost molim:
pretvori me u televizor
zato da bi se moji roditelji
brinuli za mene kao za njega,
kako bi s jednakim zanimanjem
gledali i mene kao i njega:
kao mama najdražu TV-priču
ili tata svoje dnevne vijesti.

Želio bih, Bože, da govorim
kao najavljivač programa:
kad on govori, cijela obitelj šuti,
svi ga žele čuti,
nitko ga ne prekida
i ne ušutkava.

Želio bih, Bože, na sebi
osjetiti onakvu brigu
kakvu moji roditelji pokazuju
kad televizor ne radi
jer hitno zovu majstora.

A ja bih želio biti televizorom
samo zato da postanem
najboljim prijateljem
svojim roditeljima
i njihovim glavnim junakom.

Molim te, Gospodine,
pretvori me u televizor
makar samo na jedan dan.