po putu i azimutu

28.05.2024., utorak

Dan planinara Hrvatske

Prošl vikend, 25. i 26. svibnja održao se Dan hrvatskih planinara kod planinarskog doma Kamenitovac (242 m) na hrptu pitome Bilogore iznad sela Maglenča gdje se ujedno proslavilo i 100 godina organiziranog planinarstva HPD Bilogora iz Bjelovara. Iz daljih krajeva (bilo je puno planinara iz Dalmacije) došli su već u petak i smjestili se u svoje šatore i u spavaonicu planin. doma. Prostor za šatore i spavanje u dvorani u obližnjem Grgincu se nije naplaćivao. Ujutro je bio ponuđen bilogorski doručak (fete kruha sa raznim namazima), kava i čaj kao i piće dobrodošlice (za punoljetne) sa puno vrsta pića.

Došao sam prije 10h i već je velika gužva a uskoro će biti još veća. Bilo je dobro organizirano sa puno stolova i klupa sa strane gdje se moglo sjesti i nešto pojesti i popiti.
kamn1-0093

Bili su predviđeni izleti po okolici a kad sam već prijašnjih godina obišao skoro sve staze sada sam odabrao 'dječju stazu' koju još nisam prošao.
U subotu i nedjelju su za planinare priređena četiri organizirana izleta:
A - Pohajdin bunar, ukupno trajanje izleta - 5 h (15 km)
B - Obilaznica Bilogorskim stazama, ukupno trajanje izleta - 4 h (12 km)
C - Orovački vinogradi, ukupno trajanje izleta - 3 h (8 km)
D - Dječja planinarska staza „Mali Bilogorci“, ukupno trajanje izleta - 2 h (4 km)
Izlete će voditi planinarski vodiči HPS-a, a osiguravati članovi Hrvatske gorske službe spašavanja.

Službeni plakat za dan planinara od HPD Bilogora.
kamn-PL-DHP

Kreće se laganom stazom kroz šumu a vode nas bijeli ježić i šumska vila.
kamn3-0100

Neki od najmlađih su se putem umorili ali nakon kratkog odmora su htjeli i trčati.
kamn4-0101

Šumska vila je putem dijelila čarobni napitak a imala je i keksiće.
kamn2-0099

Dolazimo i do Medinog bunara. Lijevo ispod klupa se nalazi izvor na koji je zajedno sa svojim vlasnikom dolazio pas zvani Medo piti vodu. Rekli su kako Mede više nema ali čovjek koji je sa njim tuda šetao još uvijek ponekad bude viđen u šumi.
kamn5-0109

Na kraju puta po kružnoj stazi dolazimo sa druge strane planin. doma a lijevo na klupama biti će i radionica za djecu sa slikarskim alatima. Mladi bilogorski planinari se zovu Ježići i zato ih je predvodio veliki bijeli jež.
kamn6-0110-crop

Kad su se skoro svi vratili sa šetnji bio je po običaju pozdravni govor i zatim zabavni dio uz glazbu. Na stari western klasik 'Oh Susanna' bio je dugačak vlakić.
kamn7-0114

Na Rim Tim Tagi Dim neki od mladih planinara koji su prošli 'dječju stazu' pokazali su nam na bini kako se pleše a i mi stariji smo pratili.
kamn8-0117-crop

Netko je donio i trešnje iz obližnjih vrtova a blizu doma i ponegdje putem bilo je i stabala sa divljima.
kamn-H-3973-cr

Posllje smo otišli pogledati i feštu u obližnjem Velikom Trojstvu koji su slavili dan općine u Etno selu uz tambur. sastav 'Stare staze' a i načelnik općine je pokazao da zna pjevati. Kasno sam se sjetio snimiti i noćni snimak je mutan ali koliko sam vidio Veliko Trojstvo se puno uredilo od kada sam zadnji puta bio.
kamn9-0119

Križaljkica 'srdašce' u koju treba upisati 12 slova od riječi DAN PLANINARA kako bi se sa slovima sa strane dobile poznate riječi. Ima žensko ime i poznati glumac.
Kamnkr2-Untitled-2-cr

Nekoliko laganih premetaljki pojmova koji se spominju u ovom postu.
CVATI MEKANO
OGOLI BAR
PRISAN KOD MLINA
SJEDAT' ZA ČAJ

21.05.2024., utorak

Po otoku Krku

----- Nakon Ćićarije dobro je došao odmor i nakon prespavane noći skupili smo se i krenuli prema otoku Krku. Na Krčkom mostu nije bilo gužve i brzo smo došli do Punta. Dan je bio idealan za planinarenje ali najprije smo se dovezli barkom iz mjesta Punat do otočića Košljun kako bi posjetili poznati franjevački samostan koji je nedjeljom otvoren samo do 12.30 h. Nakon dužeg vremena vožnja brodicom po moru makar i kratka baš nam je godila.
Evo više o Košljunu na ovoj stranici.

Kad se stupi na školj Košljun dočeka nas kip sv. Franje sa vukom kojeg je pripitomio.
krk-0029-crop

Ulazimo u klaustor samostana.
krk-0034

Ima tri manja muzeja u kojima se ima što vidjeti.
krk-0041

Ima i slika otočića iz zraka. Isplati se posjetiti ove muzeje kao i prošetati otočićem.
krk-0032-crop

Nakon Košljuna vraćamo se u mjesto Punat gdje smo malo prošetali i išli na kafe i sladoled i poslije krenuli vozilima prema prijevoju Treskavac odakle se ide na vrh Mali Hlam visok 446 m., jedan od viših u ovom dijelu otoka a vidi se iz dijela Punta i Vrbnika.
krk-0051-crop
Usput gledamo i spuštanje po zipline. Kreće se sa vrha koji se vidi gore lijevo na kraju i nakon osam etapa dolazi se ovdje na vidikovac. Pitao sam organizatore kako to da nisam čuo vriskove i rekli su mi da je vriskova bilo na prvoj i drugoj dionici a sad pred kraj su se navikli spuštati i bez vriske.
Da li ste za brzo spuštanje viseći na sajli?

Spremamo se i krećemo prema vrhu Mali Hlam, kratki dio po cesti i zatim u šumu prema rječici za koju kažu kako je jedini vodeni tok od svih naših otoka koji nikada ne presušuje. Bilo je vidljive vode u koritu i nekoliko malih potoka sa strane i prošli smo kraj izvora Vele rike koji je i kontrol. točka pješačke rute Camino Krk. Uz stazu ugledao sam i ovu lijepu samoniklu orhidejicu.
krk-0043

Na nebu je kružilo nekoliko bjeloglavih supova a kad je jedan član ekipe malo teže išao rekli smo kako lete zbog njega i neka se malo trgne.
krk-0050-crop

Evo nas najzad i na vrhu Malog Hlama koji baš i nije mali jer je uspon dosta strm po teškom terenu i treba paziti gdje se staje.
krk-0044

Dvije fotke koje je bolje vidjeti povećane klikanjem. Crkva na Košljunu i pogled sa vidikovca na Baščansku dolinu, otok Prvić i Velebit.
krk-V-0038 krk-V-0052-crop

Kad smo već na moru evo jedan obrok sa integ. rižom i crnilom od sipe i možda zadnjim divljim šparogama.
krk-H-crnil-crop

Za enigmate jedna križaljkica talijanka, nadam se lako rješiva.
krkr-2-crop
Zeleno:
1. ?. 2. Mjesto za prolaz, rupa. // Jednoznam. broj. 3. Izrezan komad, npr. kruha. // Znak okom.
4. Cvjetna biljka, ima i posvećena sv. Antunu koju smo i vidjeli na Košljunu. // Narod u Nigeriji.
5. Universal Cheerleaders Association. // Prevoditelj Šenoinog 'Zlatarevo zlato' na esperanto 1911. g. , Fran Krom.
6. Raspredanje, trabunjanje.
Plavo:
1. ?. 2. Rakija koja prva poteče iz kotla. 3. Prištić. 4. Visinska točka. // Rimski 50. 5. Žiteljka Irana. 6. Rimski 1000. // Kratica za opus.
7. Od dragosti. 8. Peti mjesec. 9. Indijski pjesnik Rabindranath, Nobelova nagrada za književnost 1913. godine.

I jedna pomicaljka gdje se okomito kriju dva mjesta na otoku Krku, jedan je spomenut u ovom postu.