Julijana7

ponedjeljak, 06.04.2009.

Susret na križnom putu, Tomislav Ivančić

Ovo je druga Ivančićeva prekrasna knjižica,
zaista nadahnuta Duhom Svetim.
Uvijek me iznova vodi
u dubine susreta s Kristom.

Nadam se da će i mnoge od vas dotaknuti
i pomoći vam pronaći put kojim se s Isusom
lakše ide kroz sve životne oluje,
put na kome ćete se znati i zahvaljivati
i radovati se s Isusom i svima svojim dragima!

Za ovo treba naći malo vremena
i u miru pročitati.
Vrijedi, zaista.
Neka je svima vama i vašim obiteljima
na blagoslov i spas!


Put Kalvarije

1. postaja:
ISUSA OSUĐUJU NA SMRT
Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet.

1.postaja kriznog puta

Osuđen sam na smrt.
Htio sam se tako solidarizirati
s nevino osuđenima,
s onima koje se likvidira
samo zato što govore istinu.
Ja sam istina.

Žao mi je ljudi i za njih dajem život.
Dopustivši da me vode pred sud
susreo sam ubojice i njihove žrtve.
Želim im pomoći svima.

Tko me želi slijediti
naći će se pred sudom svijeta.

Ne boj se!

Budi stvaratelj zajedništva među ljudima,
Čovjek koji ne samo pomaže
nego i živi za druge.

Ja ću ti poslati Duha Branitelja
i nitko te neće moći osuditi.
Iza svih sudova stoji moj sud
i moja ljubav za tebe.
Sve se može ispraviti,
sve ću ti oprostiti,
ja ću te otkupiti.
Božji sud je jedini ispravan
i o njemu sve ovisi.

Izađi iz okova samosažaljenja i straha.
Ja sam došao pred sud neba i zemlje
da tebe oslobodim od svih krivica i osuda.


Pomolimo se.
Isuse, prijatelju čovjeka,
hvala što si na strani patnika,
bogotražitelja i odbačenih.
Tamo ću te tražiti.

U tvojoj je ruci moj život.
Savjest me optužuje,
ti me oslobodi.

Uvedi me u svjetlo tvoga Duha
da skupljam razdijeljene ljude,
oslobađam potlačene, nahranim gladne
i zauzmem se za osuđene.
Želim te naći tamo
gdje čovjeku treba pomagati
.
Amen.

Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!


2. postaja:
ISUS PRIMA NA SE KRIŽ
Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet.


2.postaja kriznog puta

Prihvatio sam nepravednu osudu
i ponio na ramenima križ na kome ću biti ubijen.
Nisam htio time reći da su križevi dobri
i da patnju treba rezignirano prihvaćati.
Zlo se ne može prihvatiti.

Ja sam prihvatio otkupljenje
i uskrsnuće za sve vas
baš kroz križ, patnju i smrt.
Znam da se bojiš križa.
Ali sad znaš da ćeš me u boli naći.

Nisi sam u porazu, preziru i neuspjehu.
Ja sam s tobom.
Ušao sam u sve čega se bojiš,
da te sretnem i izbavim .
Moja ti je ruka ispružena, moje te oči motre.
U tvoju smrt ulazim s tobom
i vodim te pred svoga Oca.

Ti si biser za koji sam dao zemaljski život.
Dragocjen si u mojim očima.
Prihvatiš li mentalitet mog evanđelje i svoje patnje,
naći ćeš me i sve će postati
oslobađajuće i spasiteljsko za tebe i ljude.

Pomolimo se.
Isuse, čovjekoljubitelju, shvaćam te bolje
i spremnije te prihvaćam.
Moja patnja i očaj tragični su
ako se promatraju
samo sa zemaljskog motrišta.
S tvog stajališta to je kao kratka operacija
koja vodi u zdravlje.
Nauči me biti hrabar, budi uz mene
kako bih gradio zajedništvo,
stavi ruku na mene,
da bi me tvoj Duh vodio,
kako bih bio hromima noge, slijepima oko,
gluhima uho, patnicima izbavljenje,
očajnima nada.
Amen.
Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!

3. postaja:
ISUS PADA PRVI PUT POD KRIŽEM
Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet.


3.postaja kriznog puta

Pao sam pod teretom križa.
Htio sam se pridružiti tebi
koji padaš zbog nemoći,
tebi koga su gurnuli na zemlju,
tebi koji si na dnu zbog očaja,
tebi koji nemaš nikog osim svoje boli.
Sad te prepoznajem u sramoti,
ruganju i strahu.

Pruži mi ruku i pođimo zajedno naprijed.
Pao sam da te podignem
i dovedem do cilja života.
Tvoj ti pad omogućuje da me prepoznaš
na istom putu i u istoj sudbini.

Želim ti biti prijatelj
i povesti te u zajednicu mojih prijatelja,
udahnuti ti mog Duha
i poslati te da podižeš one koji me ne znaju sresti
u bolestima, gladi, golotinji, beskućništvu i osami.

Pomolimo se.
Solidarni Isuse,
tvoji me padovi podižu,
tvoja me bol liječi,
tvoja me opterećenost oslobađa.
Ti si jedinstven čovjek.
Ti si Bog.
Uči me oslanjati se na tebe i
nalaziti te u okupljanju Crkve.

Pomozi da ti pomognem kod onih
koji te ne poznaju, da ih podigneš
i okreneš smislu života i povijesti.

Sad shvaćam koliko me voliš i trebaš.
Ljubav je tvoja razlivena u mom srcu
po Duhu Svetom.
Idem kao ti živjeti solidarno za ljude
ljubeći ih kao ti mene.

Amen.
Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!

4. postaja:
ISUS SUSREĆE SVOJU SVETU MAJKU
Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet
.


4.postaja kri~nog puta

Zadrhtali smo majka i ja
kad smo se sreli
na mom posljednjem zemaljskom putu.
Ona me razumjela, ona mi je vjerovala.
Odbačen i osuđen, prezren i ismijan,
trebao sam osobu koja je na mojoj strani..
Ne možeš sam ići putovima životnih križeva.
Mora te netko razumjeti,
stajati uz tvoj program,
za tebe raditi i ohrabrivati te.
Tu sam u svakom trenu uz tebe i za tebe.
Nikad nisi sam.

Svoju sam majku pridružio muci i smrti
i tebi je predao za majku.
Ona zna koliko te volim;
ona te razumije, ona te prati.
Dao sam ti da mom ocu kažeš „Oče“,
mojoj majci „majko“,
da mene zoveš prijateljem.

Cijelo nebo je na tvojoj strani.
Sad se i ti vrati na stranu neba,
odbaci mržnju, oprosti,
ostavi se nepravde i ropskih zadovoljstava,
zaželi biti slobodan od ovisnosti,
odluči živjeti čestito.
Budi i ti čovjek za druge,
ohrabrenje za iznemogle,
utjeha za razočarane,
odmor za umorne.

Pomolimo se.
Isuse Kriste, promatram te uz majku Mariju
usred neprijateljskih ljudi.
Ohrabruješ me da se ne bojim ljudi i nevolja,
jer ti si sa mnom.

Pridružujem se tebi i Mariji,
opredjeljujem se za razumijevanje,
za život za druge, za tvoj mentalitet.
Želim živjeti po pravilu tvog evanđelja.
Hoću biti čovjek tvoga Duha,
tvoj prijatelj, da uvijek na mene možeš računati.

Neću nikada zaboraviti da si me primio u svoj dom,
da sam član tvoje zemaljske i nebeske obitelji.
Hvala ti, sada znam tko sam i zašto živim.
Blagoslovi me iznemoglom rukom sa križnog puta.

Amen.

Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!

5. postaja:

ŠIMUN CIRENAC POMAŽE ISUSU NOSITI KRIŽ


Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet

5.postaja kriznog puta

Ja sam prosjak na tvojim vratima.
Fizičke su mi sile iznemogle
i trebalo mi je pomoći.
Vojnicima je bilo zabranjeno da meni,
ubrojenom među zločince,
pridrže križ na putu u smrt.
Svjetina koja je pratila moj križni hod
nije imala samilosti.
Žene su mi htjele pomoći,
ali bile su preslabe.
Prisilili su Šimuna iz Cirene,
koji se vraćao s polja, da mi pomogne.
On je rado podmetnuo leđa.
Nije pitao tko sam,
vidio je moju iscrpljenost
i spremno je pomogao.

Mnogo je moje nemoćne braće oko tebe,
puno je iznemoglih,
mnoštvo razočaranih.
Tebe sam stvorio da im pomogneš,
ohrabriš ih i poneseš komad puta.

No, kad i tebi stignu sivi dani, siromaštvo i bol,
kad te spopadne muka i zarobi bolest,
kad upadneš u grijeh i sramotu,
hoćeš li prihvatiti da ti se pomogne?

Tvoj se brak možda lomi,
tvoja se obitelj raspada,
sile ti malakšu,
straši te psihička bolest,
umaraju te ljudi,
molitva ti je daleka,
a nebo je strano te ne vidiš izlaz.

Ja stojim kraj tebe da te izbavim i spasim.
Prihvaćaš li moju ruku?

Pomolimo se.

Isuse, prijatelju odbačenih,
gledam te nemoćna poput bolesnika i djeteta,
kome drugi moraju potrčati u pomoć.

Daj mi snagu tvoga Duha
da stvaram zajedništvo među ljudima,
tražeći pomoć, prihvaćajući savjet,
utječući se tebi
i ponizno uzimajući što mi drugi daju.
Ti kucaš na moja vrata, da mi pomogneš.
Ti prosiš pred mojim vratima
da ti dopustim spasiti me.
Ti me moliš da mi smiješ biti prijatelj.
Bez mog pristanka ne možeš mi pomoći.
ja ti moram pomoći otvarajući vrata duha.
Isuse, obećajem ti
da te neću pustiti dugo čekati
pred vratima duše.

Amen.

Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!

6. postaja:
VERONIKA PRUŽA RUBAC ISUSU

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet.


6. postaja kriznog puta

Ljubav se najintenzivnije doživi kroz patnju.
Tko se odriče svega i prihvaća svagdanji križ,
susrest će ljubav.

Na putu za Kalvariju,
među mnogobrojnim susretima,
jedan me osobito dirnuo.

Veronika, hrabra žena,
prodrla je kroz protivničku svjetinu
i donijela mi rubac sućuti, nježnosti, brižljivosti
i svjedočenja za istinu.
Nije vjerovala osudi Velikog vijeća
ni rimskog zakona.
Moja joj je riječ zvonila u duši
i kao bljesak dovela je k meni.
Zauzvrat sam joj ostavio moj lik
utisnut u rubac njezine vjernosti.

Danas među mnoštvom tražim tvoj pogled.
Hoćeš li se trgnuti i obrisati suze patniku,
umotati u rubac dobrote napušteno dijete,
duhom solidarnosti i zajedništva
obrisati ravnodušnost s lica Crkve?

Tražim u svojim sljedbenicima hrabrost Veronike
i nevinost moje majke.
Tko je otvorena srca da mu ulijem Duha Svetoga
kako bi ljubavlju napajao siromahe duha i tijela?
Trebam radnike za novu žetvu
naviještanja, solidarnosti,
stvaranja zajedničarskog duha.

Pomolimo se.
Raspeti Isuse, prilazim ti bliže.
Izranjen si, prosjak,drhtiš,
gladuješ u mnoštvu svoje male braće,
svojih siromaha duhom.
Gledam te dok prolaziš našim ulicama
i plačeš s patnicima.

Želim u srcu satkati rubac čvrste vjere,
ljubavi , praštanja i rada oko pravde za sve.
Pošalji mi duha odvažnosti
da se izdvojim iz mase
i načinim obraćenski zaokret u životu.

Neka me prožme tvoj pogled,
da se ne zaustavim
dok ne prodrem do tebe u svakom čovjeku
i pružim ti ruku utjehe.
Utisni u mene svoj lik
da me svi prepoznaju kao tvoga.

Amen.

Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!

7. postaja:
ISUS PADA DRUGI PUT POD KRIŽEM

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet.

7.postaja kriznog puta

Ja, Božji Sin, padao sam pod teretom osude,
bičevanja, izrugivanja, nepravde i križa.

Ne može se u životu bez posrtanja i padova.
No, poći ti je dalje,
ne ostati ležati pod jarmom pada.
Kad te bijeda pritisne uz ležaj,
kad te sramota ponizi,
kad izgubiš slobodu,
kad očajavaš pod krivicom,
kad zaželiš skončati život,
kad te najbliži razočaraju,
kad te zadnja bolest razara,
nije to kraj.

To je zov da mi se okreneš, da te dignem,
obrišem suze i znoj,ispunim mojim Duhom
i povedem ljudima da svjedočiš.

To je samo kraj staroga i početak novoga života.
Digni se i pobjedio si sve što te hoće pregaziti.
Pođi sa mnom. Ti si moj.
Nazvao sam te prijateljem.

Pomolimo se.
Sine Božji, priznajem,
teško se dižem iz padova u grijeh,nemarnost,
svađu, mržnju, mrmljanje i ovisnost.
Sve je u meni mlohavo, nemoćno,
bezvoljno i samozadovoljno.

Oprosti, prijatelju iz Nazareta!
Zoveš me da se dignem.
Neka me prožme Duh povjerenja i slobode
da te slijedim do cilja zemaljskog života.

Hvala što si me zavolio,po imenu pozvao,
što se brineš o meni i što si mi vjeran prijatelj.
Uz tebe ću se podići iz grijeha, izići iz mraka,
raskinuti okove ovisnosti,
unatoč svemu živjeti
i pomoći patnicima da ne klonu.

Ti me trebaš i ljudi me trebaju.
Evo me, računaj sa mnom.
idem živjeti kao što živiš ti.

Amen!

Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!

8. postaja:
ISUS TJEŠI JERUZALEMSKE ŽENE

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet.

8.postaja kriznog puta

Žene su plakale gledajući me izranjena,
raskrvavljena, znojna i iscrpljena.

Ali nije patnja najveće zlo.
Ona će završiti.
Život će pobijediti smrt,
jer moj odlazak u smrt
pobjednički je čin za svakog čovjeka.

Ja iz ljubavi dajem svoj život
da ga opet o uskrsnuću uzmem.
Ovo nije rastanak bez posnovnog sastanka.

Plakati treba samo nad onima koji umiru
a da ne znaju zašto su živjeli,
čiji život nije bio trošenje za druge,
koji su gazili pravdu
i oskrnjivali svetinje savjesti,
čiji životi nisu svjetlo,
koji nisu učili iz mentaliteta evanđelja,
koji su rasipali umjesto skupljali.

Tješio sam žene Jeruzalema i rekao im
da želim dati nadu beznadnima, oživiti mrtve,
pomiriti grešne, osloboditi zarobljene,
proglasiti opću Božju amnestiju.

Došao sam na zemlju da nitko ne propadne.
Idem u smrt da izbavim neutješne, vratim pravdu,
donesem radosnu vijest svima.
Tješite, tješite narod moj!

Pomolimo se.
Isuse Kriste, daruj mi Duha Tješitelja,
da me uči tješiti žalosne i oživljavati očajne.
Daj mi Duha Branitelja
da branim čovjeka i štitim savjesti;
daj mi Duha Istine,
da govorim i tražim istinu.

Hvala ti za riječi utjehe i život za izgubljene.
Ne napuštaj me nikada,
osobito kad me zahvati zlo,
nevjera, otvrdnuće srca i mrak grijeha.
Tješi svakog čovjeka naše ulice,
sela, grada, domovine.

Amen!

Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!

9. postaja:
ISUS PADA TREĆI PUT POD KRIŽEM

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet.

9.postaja kriznog puta

Sile pakla bjesnile su protiv mene.
Zlo me nastojalo svakako uništiti.

No, moji su me padovi još više približavali tebi,
moja me bol združila s tvojom boli,
kroz sramotu i bijes ja sam prolazio tamo
gdje te treba osloboditi, izliječiti i spasiti.

S tobom sam u patnji, strahu, napuštenosti,
nemoći i umiranju.
Pao si i ne znaš kako se dići?
Htio sam pasti da te nađem
i povedem na slobodu.

Povjeri mi se, reci mi što te muči!
Zašto mi ne otvoriš srce i
pustiš u pustoš duše i tjeskobu srca?
Za tebe sam pao, da znaš da te ljubim.
za tebe nosim križ, za tebe idem u smrt
da te i odavde izvedem u život.
Ne boj se, ja sam s tobom.

Dat ću ti Duha mira i ljubavi.
Bit ćeš mi najdraži trofej
moje borbe za čovjeka.
Neka te ne zbuni moj pad,
nego podigne moja ljubav.

Pomolimo se.
Neodoljiva Božja Ljubavi,
predajem ti u ruke budućnost.
Evo ti moji nemiri i besane noći,
moje boli i grižnje savjesti.
Uzmi moju zbunjenost,
uđi u moj strah i moju smrt!

Ti si Gospodin i Bog moj.
U tvojoj je ruci sudbina moja.
Uvjerio si me i povjeravam ti život.
Hoću živjeti duhom tvog evanđelja.

Barem ću nekome obrisati suze,
razbiti osame staraca,
utješiti djecu, raditi za nezaposlene
i boriti se za obespravljene.
S tobom ulažem u budućnost
ove Crkve i budućnost naroda.

Neka moj život bude baklja dobrote
u čijoj će svjetlosti bezbrojni ići ususret tebi.
Isuse, isplati se sve podnijeti,
samo zato što si ti sve podnio.
Isuse, ti si smisao mojih godina.

Amen!

Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!

10. postaja:
ISUSA SVLAČE

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet.

10.postaja kriznog puta

Svukoše mi odijelo
i razdijeliše ga među sobom.
Sve sam dao za ljude jer ih ljubim.
No, oni ne razumiju moju ljubav.
Umjesto da je prime,
oni me osramotiše i ubiše.
Ali, ne može ljubav umrijeti.
Ne može se osramotiti pravda.

Kad te ljudi izruguju,
kad s tebe svlače zaštitu intime,
kad javnosti budu pokazivali tvoju golotinju,
tad se okreni meni da te zaštitim.
Kad se na tvoj račun smiju,
kad te jezici razgolite,
kad te i prijatelji i majka ostave,
ja te napustiti neću.
Obući ću te u nevinost,
bit ću ti branitelj i prijatelj,
stat ću na tvoju stranu.

Ne boj se, ja sam ušao
u sramotu i golotinju,
ja sam se crvenio od stida i boli,
ja sam gledao kako moje dragocjenosti
ljudi bacaju u blato i nogama gaze.
Tako sam ušao u sve tvoje užase,
tajne sramote i javne grijehe.
Tu sam da te spasim.
Reci ljudima da sam tu za njih.

Pomolimo se.
Isuse, prijatelju,
dok te slušam, napušta me strah
i duša mi govori da se za tebe odlučim.

Sklapam s tobom savez prijateljstva i povjerenja.
Uđi u prostore mojih žalosti, tajni i nepovjerenja.
Oslobodi me od okova, da oslobađam druge.
Bliz mi budi, da budem s drugima
zajednica u tvom imenu.
Pošalji mi svog Duha da mislim,
govorim i radim kao ti.
Povedi me Ocu
da nikad ne zaboravim kome pripadam.

Obuci me u pravednost, ljubav, nadanje,
stavi mi na glavu kacigu vjere,
daj mi u ruke štit Duha i mač riječi,
da u svim nevoljama ostanem
uspravan na nogama.

Amen!
Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!

11. postaja:
ISUSA PRBIJAJU NA KRIŽ

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet.

11.postaja kriznog puta

Ovo su moji posljednji koraci,
križ je moj posljednji ležaj.
Prikovaše me uz križ kako bi bili
sigurni da se neću osloboditi.
Zlo se u ljudima razbjesnilo,
krivica se prestrašila,
dvoličnost se boji
da ne bude raskrinkana,
to besramnost prikiva ljubav na križ
da ne bude kažnjena,
to nepravda igra svoj posljednji
luđački ples smrti.

Dao sam se prikovati na sramotu križa
da oslobodim okovane psovkom, bludnošću,
alkoholom, prevarama, laskanjem i ubijanjima.
Idem u smrt, gdje je neprijatelj čovjeka najjači,
da ga vežem, a ljude razvežem.

Dolazim k tebi.
Hoćeš mi otvoriti vrata da te izliječim i uvedem
u moje Kraljevstvo, na moju baštinu?

Sada je sud ovome svijetu.
Sada će knez ovoga svijeta biti izbačen van.
Ne suobličuj se svijetu, raskini s mržnjom, sablazni,
površnošću, ropstvom koje te ponižava.
Iziđi iz grijeha da ne budeš njime osuđen.

Evo dolazim da te spasim, činim sve novo.
S drva križa zavladat ću ljudskom poviješću.
Ovo su odlučujući trenuci.
Obrati se i vjeruj radosnoj vijesti.

Pomolimo se.
Isuse, čovjekoljubitelju,
klanjam se tvojoj svemoći i ljubavi.

Nikad me nitko nije tako volio!
Sad znam da mogu izići iz samosažaljenja
i da se imam kome vratiti.

Ti si moj dom i moj novi početak.
Neka mi pomogne tvoj duh
da prikujem svoje strasti, slabosti,
ovisnosti, krivice i nemoć na križ sramote,
a uskrsnem u vrlini, snazi, slobodi, nevinosti,
ljubavi za druge i zajedništvu Crkve.

Priključujem se tvojoj sudbini i tvome srcu.
Poštujem te i volim.

Amen!

Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!


12. postaja:
ISUS UMIRE NA KRIŽU

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet.

12.postaja kriznog puta

Ovo je moj rastanak sa starim svijetom.
Došao sam ne da uništim sviet,
nego da ga preobrazim.
U posljednjem grču na križu molim se Ocu
i praštam ubojicama.

Neraskidivo povezujem nebo sa zemljom.
tebi dajem moju majku i tebe njoj predajem.
Žeđam da vas sve zagrlim
i uvedem u svjetlo da progledate
i više se nikad ne upustite u proklinjanje,
mržnju i razbojstva.
U Očeve ruke predajem svoj duh,
da ga izlije na novo čovječanstvo.

Moje djelo na zemlji je dovršeno.
Sve sam za tebe učinio.
Sad čekam tvoj odgovor.
Svijet pravde je na pomolu,
mir je nadvladao rat,
sloboda je raskinula okove,
zločinstvo je obesnaženo.

Molitelji ulaze na moja vrata,
poniznima i krotkima pripada zemlja,
raskajani i nevini su u svjetlu,
žedni pravde ulaze u pravdu.

Podigni se, raskini okove sramote,
prestani zlo činiti, iziđi iz mraka.
Novi čovjek se na križu rađa.
Iz probodenog srca rađa se Crkva,
novo čovječanstvo,
probodene ruke traže tvoju dobrotu,
prikovane noge te mole
da me povedeš ljudima, patnicima i rubnima.

Pomolimo se.
Raspeti, oprosti moja lutanja. Izbavi me od samosažaljenja.
Povedi me u svijet u kojem ti prebivaš.
Ostajem u šutnji očekujući tvoju ruku,
tvog Duha, tvoju snagu.
Ti si umro, a ja želim s tobom živjeti.

Amen!

Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!

13. postaja:
ISUSA SKIDAJU S KRIŽA

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet.

13.postaja kriznog puta

Evo mog sprovoda.
U neizbježnosti smrti ostao sam potpuno čovjek,
s vama u svemu jednak i prisutan
u svim predjelima vašeg života.
Prijatelji su se pobrinuli
da budem dostojno pokopan.
Oni su bili tužni,
ali nebo radosno i ponosno na moje djelo.

Otkupio sam ljude, spasio svog stvora,
za čovjeka dao život.
Grijeh, smrt i đavao su poraženi.
Sa sobom u grob nosim
cijelo grešno čovječanstvo
prošlosti, sadašnjosti i budućnosti.

U svoju sam smrt unio sve vaše smrti,
svojom žrtvom iskupio sve vaše krivice,
oteo stvorenje ropstvu Zloga.
Završava stari i počinje novi vijek povijesti.
Ne boj se smrti!
Ja ću se za te pobrinuti.

Znam tvoje umore, tvoje siromaštvo i tvoj strah.
Poznam te po imenu.
Za tebe sam na križu izdahnuo, za tebe idem u grob.
Podigni glavu i budi ponosan na djelo koje Bog za tebe učini.

Pomolimo se.
Isuse, jedina nado zemlje,
naši su grobovi svršetak,
a tvoj grob početak života.
Naši su sprovodi kraj naših zajedništava,
a tvoj početak trajnih zajedništava s nama.
Smrću mi odlazimo,
a ti si tek sada svestrano ušao među nas.
Zbunjen sam tvojim skidanjem s križa.
Zar smrt zaista nije više razlog tuge i neutješnosti?

Pošalji Duha radosti u sve moje tjeskobe,
nauči me umirati s nadom,
osposobi me da ne trošim dane
u strahu od smrti,
nego u dobrim djelima,
molitvi za tvoga Duha,
u zajednici vjernika.

Dok silaziš s križa svrati u moj život
i nikada se od mene ne udalji!

Amen!

Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!


14. postaja:
ISUSA POLAŽU U GROB

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet.

14.postaja kriznog puta

Smjestio sam se usred vaših grobova.
Moji su prijatelji mislili da je time sa mnom svršeno.
Stavili su me u grob i vratili se kući
u strahu od onih koji su me ubili.
Čuli su da sam govorio
o uskrsnuću iz groba,
ali to nisu shvatili ni vjerovali.
Zato ih je nadvladala tuga, razočaranje i bojazan.

Grobovi više nisu mjesto
očaja i zadnjeg rastanka.
Oni su klice uskrsnuća.
Počinje nova povijest.

Vjeruješ li mi da ću te podignuti
dušom i tijelom na vječni život?
Bit ćeš tamo gdje sam ja.
Za tebe sam pošao u grob.

Gledaj koliko si vrijedan!

Više nigdje nećeš biti sam.
U patnji, u zarobljeništvu, u bolesti,
u napuštenosti, u preziru, u udarcima,
u žeđi i golotinji, na smrnoj postelji,
u grobu, na sudu neba,
svugdje ću biti s tobom.
Sad sam te neodvojivo
povezao sa sobom.
Ti si moj.

Pomolimo se.
Isuse iz Nazareta,
idući tvojim križnim putem
dopratio sam te do mjesta počivališta svih ljudi.
Gledam u tvoj grob i pitam se zašto smrt i grobovi.

Vjerujem u tvoj i svoj uskrs,
ali me opet straši moj odlazak sa svijeta.
Ti mi ostaješ jedina utjeha,
životni oslonac i čudesno povjerenje.

Nad tvojim grobom
sklapam s tobom neraskidivo prijateljstvo,
predajem ti svoj životi idem činiti djela
koja si mi u evanđelju naredio.
Idem živjeti tvojim životom,
idem voljeti čovjeka,
odlazim skupljati snage uskrsnuća
u životu s drugima i za druge.

A ti me obuci u svjetlo tvoga Duha
i učini vjernim do zadnjeg daha.

Amen!

Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!

15. postaja:
ISUS JE USKRSNUO IZ GROBA

Klanjamo ti se, Kriste, i blagoslivljamo te,
jer si svojim svetim križem otkupio svijet.

Uskrs

Evo sve činim novo.
Uskrsno jutro početak je nove povijesti svijeta.
Moj se život i na zemlji
nastavlja i nakon moje smrti.
Mrak, očaj, krivica i smrt
više nemaju vlasti nad čovjekom.

Tvoj život na zemlji ima cilj.
Ma kako nesnosni bili tvoji dani,
koliko god rana nosio i očaja prebolio,
sve ima smisla.
Rijeka tvog života slijeva se
u more uskrsnuća i slave.
Ja sam gospodar neba i zemlje,
kralj kraljeva i gospodar gospodara.
Svojom krvlju otkupio sam
ispaćenu ljudsku povijest
i tijek svakog života okrenuo k sebi.

Svaki je korak od sada osvjetljen.
Svaki poraz pretvoren u pobjedu,
svaka smrt u život.
Cijeli ljudski rod kreće se u susret meni,
ljudska povijest, ma kako krvava,
završava u trijumfu uskrsa.

Pomolimo se.
Uskrsli Kriste,
hvala ti što sve naše živote
odvodiš korak dalje od smrti,
što si probio zid očaja
i uveo nas u smisao,
što si sve ljudsko uveo u božansko,
nebo i zemlju spojio u jedno.

Klanjam ti se i izabirem te za gospodara
svoga života, za smisao svojih dana,
za prijatelja kome povjeravam svoju budućnost.
Neka je blagoslovljeno tvoje djelo ljubavi za čovjeka.

Amen!

Smiluj nam se Gospodine!
Smiluj nam se!


ZAVRŠETAK

Isuse iz Nazareta, Sine čovječji i Sine Božji,
hvala za svaku riječ,
za svaki korak tvog križnog hoda ususret Kalvariji,
gdje si u pobjedu preobrazio moje poraze.
Sad znam gdje je život.
Znam kome sam povjerovao.

Ići ću s tobom do kraja puta.
Izlij obilje svoga Duha na mene
da u njegovoj snazi ljubim k
ako si nam zapovjedio,
stvaram zajedništvo tvoje Crkve
i nosim tvoje sile
u obnovu društva u kojem živim.

Slava Ocu i Sinu i Duhu Svetomu.








- 12:21 - Komentari (14) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< travanj, 2009 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

Prosinac 2010 (1)
Studeni 2010 (1)
Listopad 2010 (1)
Rujan 2010 (1)
Kolovoz 2010 (1)
Lipanj 2010 (2)
Svibanj 2010 (2)
Travanj 2010 (1)
Veljača 2010 (1)
Siječanj 2010 (2)
Prosinac 2009 (6)
Studeni 2009 (5)
Listopad 2009 (4)
Rujan 2009 (2)
Kolovoz 2009 (4)
Srpanj 2009 (3)
Lipanj 2009 (2)
Svibanj 2009 (2)
Travanj 2009 (8)
Ožujak 2009 (3)
Veljača 2009 (5)
Siječanj 2009 (7)
Prosinac 2008 (7)
Studeni 2008 (6)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Recept za ljepši dan:

Životni stav

  • Bože, daj mi snage
    da na dobro mijenjam
    sve ono što mogu promijeniti,
    strpljenja da podnosim
    ono što ne mogu promijeniti
    i mudrosti da razlikujem
    jedno i drugo.

Preporučene knjige:

  • Jack Canfield & Mark V. Hansen:
    Melem za dušu, dio 1.

    Andrew Matthews
    Slijedi svoje srce
    Biti sretan tinejdžer -

    izvrsne knjige - preporučam svima da ih nabave za djecu, a i sebe!
    Naklada Stanek


    Jorge Bucay:
    Voljeti se otvorenih očiju
    Ispričat ću ti priču

    Tomislav Ivančić:
    Susret sa živim Bogom
    Molitva koja liječi
    Tako je malo potrebno
    Za bolji svijet

    Anselm Grün:
    50 anđela za dušu
    50 anđela za godinu

    Og Mandino: Izbor
    Zadatak: Uspjeh!
    Najveće čudo nasvijetu

    Richard Carlson: Ne mari za male stvari u domu svom
    Ne mari za male stvari u ljubavi

    Gary Chapman:
    Pet jezika ljubavi

    Anne Morrow Lindbergh:
    Dar od mora

    Mirjana Krizmanić:
    Tkanje života

Uvijek ste dobro došli svi, ostavili trag ili samo prošli odavde...