Jagodica_Bobica

utorak, 31.10.2006.

Halloween

Noću između posljednjeg dana listopada i prvoga dana studenoga posljednjih godina gotovo cijeli svijet osvajaju vještice na metlama, elegantni kosturi i strašni duhovi. Nitko se ne plaši tih strašnih likova jer je - Noć vještica, Halloween! Noć kad se raduje, luduje pod maskama, daruje i slavi i kada cijela kugla zemaljska i sama nalikuje luckastoj bundevi, nacerenoj i izrezuckanoj u zubate svjetiljke u kakvima te noći titraju svijeće.

Od Kelta do Amerikanca
Halloween, predvečerje Svih svetih, praznik je oslonjen na drevnu keltsku svetkovinu Nove godine, koja je, znano je i u 5. st. pr. Kr., započinjala upravo te noći, kad je 31. listopada završavalo ljeto. Simbolično su se najprije gasile pa potom palile nove vatre, i na druidskim i na kućnim ognjištima, a između njih noć je ostavljena kao prolaz dušama mrtvih koje su s onoga dolazile na ovaj svijet ne bi li se ogrijale na kućnim ognjištima. Da dozovu dobre duhove, ljudi bi na prozorima ostavljali hranu, a da otjeraju zle, grješne duše, navlačili bi strašne obrazine. A da bi dušama osvijetlili put povratka na onaj svijet, a sebi do svetišta, u repu bi udubli zapaljenu svijeću.

Kada Britanija u 1. st. postaje rimskom provincijom, spajaju se rimska i keltska vjerovanja. U tada ustaljenoj noći uoči Dana mrtvih rimski crni bog lova Samain zavlada svijetom. Ubija srndaća, boga Sunca, a božicu vegetacije Pomonu, koju simbolizira j abuka, odvodi u podzemlje, gdje do proljeća bdije nad dušama mrtvih, mirujućim sjemenkama i usnulim životinjama. I tada se simbolično gase vatre i ponovo pale.

Početkom 9. st. kršćanska crkva zabranjuje keltski poganski običaj, ali zadržava slavljenje Dana mrtvih. I kad proslavu Nove godine kalendarski pomiče, Katolička crkva blaguje 1. studenoga kao Dan svih svetih, a 2. studenoga kao Dušni dan.

Godine 1840. irski emigranti u Novoj Engleskoj oživljavaju običaj krajeva iz Staroga svijeta odakle su doselili u Novi – Halloween odnosno Hallowed Eve ili Sveta Eva. Iako odgovara i poganskim običajima i katoličkome Danu svih svetih, od njega se bitno razlikuje jer se u Americi, odakle se proširio dalje, slavi ponajprije kao bal pod maskama. Dok su se nekad dubile repa i krumpir, danas se dube buče i ukrašavaju svijećama, manje kao čuvari kuća od zlih duhova, a više kao vrlo efektna dekoracija.


Jel idete i vi van večeras? Ja se idem spremati, upravo sam bila kod frizetke...kisss

31.10.2006. u 16:43 • 4 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< listopad, 2006 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv


Komentari da/ne?

O meni


Hy! Ja sam Sylvia. Živim u Jaski, idem u 3.r. gimnazije. Imam 17 godina. Po horoskopu sam ovan, što znači da sam jako jakooo tvrdoglava naughty.Nadimak mi je Jagodica Bobica. Bavim se streljaštvom, idem u teretanu, i učlanjena sam u DVD Jastrebarsko. Volim adrenalin, brzinu i dobre aute. Hvala Bogu nemam dečka, tako da sam slobodna poput pticenut.... Ne znam što da više kažem, pa ćete me zato upoznati kroz ovaj blog...kisssss


Click here to get more cartoon dolls like this!

sljikice





Cool Bolidi....

Lambourgini Gallardo Spyder


Aston Martin Vantage


Porsche Carerra GT


Ferarri


Dodge Viper

Zmajić

blog Layouts

blog Layouts



Image hosting

Image hosting



A bilo vas je.....
Counter
Get a Counter


Cursors