Cigani vs. Romi
Danas smo dragi i ja išli prema Dubravi na Döner. Ispred nas je jedan dio puta bio stari Opel Kadett pun cigana iz kojega je sukljao bijelo-sivi dim. Komentirali smo da nema šanse da je auto registriran jer ga na Tehničkom nitko ne bi niti za 500 kuna pustio (cijena prolaza na Tehničkom vam je inače 200 kuna). U jednom trenutku cigići su otvorili prozor i bacili plastičnu bocu kroz prozor. Na semaforu su gađali kaugumama prolaznike koji su stajali uz cestu. A onda je dragi izjavio: „A gdje su Skinsi kad ih čovjek treba?“ Bila je to jedna šaljiva reakcija ( riječ šaljiva s namjerom stoji u ovom tekstu - namjera je da ju pročitate, a ne preskočite), ali kada čovjek malo bolje razmisli poanta je jasna.
Ja ne volim cigane. I ne namjeravam glumiti toleranciju prema njima. Naravno, kao što razlikujem seljake od seljačina, tako razlikujem i cigane od Roma. Jer Romi su nacionalna manjina, ljudi koje kultura i podrijetlo razlikuju, ali kao i svi ostali, rade, školuju se, kupaju se! U mojim očima cigani su oni Romi koji su prljavi, neškolovani, koji kradu ili u boljem slučaju prose i koji se čak niti ne trude to promijeniti. A njih ne volim. I odbijam ih prihvatiti kao ravnopravne.
Možemo pričati o multikulturalizmu i svim vrstama tolerancije, ali ljudi koji žive kao svinje i time su zadovoljni za mene su sramota i razmislila bih o nazivanju njih ljudima. Ljudi koji šalju djecu da idu prositi po gradu, ne zaslužuju niti jedno dijete – ma ne zaslužuju više da uopće imaju kurac koji je tu djecu napravio.
Nemam grižnju savjesti prema ovakvom razmišljanju. Ne želim niti razmišljati kako bi se problemi ovakvih ljudi riješili, koje bi bile konkretne metode – samo znam, da se problem niti jednog čovjeka ne može riješiti, ako on sam to ne želi.
galinha - nikad mi se nije dogodilo da sam na tvom blogu prva! tolko sam uzbudjena da nisam ni procitala post.. idem sad! (23.02.2006. 22:09)
Monika - Slažem se skroz, skroz, skroz. Rekla si sve što ja mislim o tome! (23.02.2006. 22:10)
fiat punto - evo galinha me pretekla! ja sam prvo čitao post!!! kakva je bila večera? (23.02.2006. 22:11)
Aragorn - E vidiš ova zadnja ti je sve rekla!!!
No nije problem samo u ciganima - zadnjih 15-ak godina promatram kako svi koju dolaze u Zagreb očekuju da bi se starosjedioci trebali prilagoditi njima... U startu me to strašno ljutilo a sad sam već postao indolentan. (23.02.2006. 22:11)
galinha - pravo zboriš! (23.02.2006. 22:12)
opaljena - baš se slažem sa tobom.Ne možeš pomoći ljudima,kad oni to ne žele,pa mi je skroz prihvatljivo,da ni mi ne želimo njih takve.Neki dan sam imala skoro pa fizički obračun sa jednom cigankom na parkingu u staroj Vlaškoj koja mi je uporno nudila neke jebene katoličke kalendare za 20 kuna.onda kad je vidila d ajoj ne dam 20 kuna,dobacila mi je " znam koji je tvoj auto".Došlo mi je da je..... (23.02.2006. 22:14)
Vala_St - Kao i uvijek PREDOBAR BLOG & POst..... (23.02.2006. 22:24)
morenza - ne volim ih kad prosječe i kad su bezobrazni pa dobacuju svašta, a to je skoro u većini slučajeva! čast izuzecima... :( kojih nema baš puno! (23.02.2006. 22:29)
ooh..just being perfect.. - slažem se skroz..uvijek sam tako razmišljala..uvijek sam ih dijelila;))i treba takooooooooooo... (23.02.2006. 22:30)
melva - hej,evo prvi put komentiram,slazem se s tobom,u vezi,cigana i roma i svega tog skupa,dobra tema o pametan post,....i nice blog,ajd pozdravv (23.02.2006. 22:31)
barba - i cigani su ljudi (23.02.2006. 22:33)
Mufasa - Eto, ti si civilizirana. Ti zaslužuješ kurac. (23.02.2006. 22:35)
perssefona ¤ - iako ja mrzim skinjare,slažem se s time--treba znati razlikovati rome od cigana. buuu-hu. (23.02.2006. 22:36)
freestyler - u pravu si kada kažeš da se ničiji problem ne može riješiti ako on to sam neće i ne želi, neovisno o tome da li je plav, crn, smeđ, žut, bijel ..... uživaj ...:))) (23.02.2006. 22:36)
dragec - Pa kaj onda ak su Giuliano i Aki Rahimovski cigani? Ja ih i dalje volim. (23.02.2006. 22:36)
dora - E, to je zato jer su na putu iskakanja iz opanka u cipelu i puštanja korjenja na krivom mjestu preskočili nekoliko japanki i sandala i prenaglo se našli u carstvu Cole, čipsa i kanta-auta.I sad su face i nitko im ništa ne može.Pa zarađuju milijune na idiotske načine.A kakve su tek sad face!!!Da se razbacaš svim bocama i žvakama od sreće, ko nam šta može! A opanak i dalje vonjaaa... (23.02.2006. 22:37)
SadisticoShy - ovo me podsječa na pitanje: kako se zove zubar za rome: Dr. Martans...iako sam čuo ekipu kako odgovara cigičima koji žicaju po gradu: odi prositi Hamdiji! (23.02.2006. 22:43)
SadisticoShy - ince znam par Roma i full su ok, nisam neki rasist i J mi se ko je tko, ali cigiči koji žicaju su mi J anoing! (23.02.2006. 22:44)
Rock Roll - Ja ne volim seljačine bili oni Romi ili ne. (23.02.2006. 22:46)
jazzie - @Sadistico - svi ljudi koji žicaju su anoing, bili cigići ili ne, ipak nekako je takav život više u njihovoj "kulturi" (kultura u debelim navodnicima) (23.02.2006. 22:47)
Michi - pricala mi je mama da kad sam bila manja i igrala se pored ceste u nasem selu u Bosni, cesto su prolazili cigani i da su mene jednom prilikom htjeli i zamalo ukrali... yup yup... pozdrav (23.02.2006. 22:50)
Michi - quote: "kao što razlikujem seljake od seljačina"... ja sam seljanka hehe... :-))) (23.02.2006. 22:51)
domi - već jako dugo pokušavam mami objasnit kaj mislim kad velim da je netko seljačina. i onda mi ona uvijk veli "joj domi, pa kak možeš tak pričat. pa i ja i tata smo živjeli na selu".... mama, ne mislim tak!! i tek sad vidim da je najbolje objasnit kak seljak i seljačina nisu isto... ali ih to ipak bocne kad čuju... a i danas me jedna odvratna lažljiva ciganka (ne romkinja, ciganka!) zašprehavala da je došla iz vukovara u posjet svojoj djeci koji nemaju noge i da nema novaca da im nekakve bombone kupi, pa da joj dam nekaj.... ?!?!?!?! mislim halooo!! pa oni fakat ne traže načine da užicaju nekaj. jebote, djeci bi i noge u mislima odrezala samo da 3 kune dobije... a da si vidla kakvu baba ima brčinu!!! jeboteeee... (23.02.2006. 23:05)
maja - oj đezi. čuj, ja kao dijete iz republike pešćenice osjećam se jako kompetentna odgovorit na ovaj post, budući da su cigani naselili otprilike 40 posto pešče. dakle, kategorija cigana o kojoj ti pričaš su garagani. to su ti zmazani koji se ne pereju i koji šalju djecu da prose. pravi cigan nikad ne bu se ljutio ak mu veliš da je cigan, on voli bit cigan. nije bitno dal ga osloviš sa cigan ili rom, bitno je da znaš razlikovat cigana od garagana. garagane nitko ne voli, pa čak ni oni. (23.02.2006. 23:05)
blokche - Ja znam civilizirane Cigane koji rade, školuju se, onako Hamdija đir. I onda u jednom trenutku natjeraju trudnu ženu do zuba da ide torbariti iliti prodavati po kućama (naučila sam i izraz) ;)) Čini mi se da se neke stvari kod njih baš nikada neće promijeniti. (23.02.2006. 23:06)
nedved20 - u potpunosti se slazem s tvojim misljenjem (23.02.2006. 23:21)
secret temple - frendica je radila na benzinskoj i dosla ciganka do nje i pitala kolko zaradi-ova odgovori oko 200kn..a kaze ciganka, eh mi dobijemo preko 500 po cigosu po danu. toliko o tome. meni ih je fakat dosta vec:) (24.02.2006. 00:36)
Here To Stay - ja kažem cigan iako to ne mislim na posprdni način isto kao i peder a nemam apsolutno ništa u vezi homića. što se cigića tiče ono znam ih par ovdje iz mog mjesta i to ti je ono nimalo slučno onome što si ti danas doživjela i kakve ih možeš vidjeti na ulicama metropole, a da budem iskren i cure su im lijepe (ove kod mene) (24.02.2006. 01:30)
lorraine - Itekako se slazem s tobom...svaka recenica je na mjestu.Eno ih u Rijeci na Rujevici,dzabalebari od kad znam za sebe,a neki dan sam procitala da su neku curu i silovali tamo..brrr...u Americi je slicno sa crncima kulturnima(malo ih je)i onoj vecini socijale crnacke(bas su mi ko nasi cigici),pa se nije za cuditi rasizmu ovdje. (24.02.2006. 02:58)
- sve ćemo cigane da bijemo,hehe,eke buraz,čik u oko,burek s mesom,jeboooooo. (24.02.2006. 03:26)
- di mi nestade ime (24.02.2006. 03:56)
Felida - Ne mogu ne zaključit da vam je skup tehnički. Ja platila 50 za ovu moju kantu. A o temi posta neću ništa reć. Nemam mišljenje. :D (24.02.2006. 05:13)
Lothiriel - kada sam procitala naslov, nisam odmah skuzila sto bi to trebalo znaciti...cigani vs. romi... nije li to isto? ali opet, kada gledam s tvog stajalista, slazem se u potpunosti! (24.02.2006. 06:28)
Trill - Mislim da se većina slaže s tobom, čak i oni koji ne žele reći da se slažu. Ja izraz Romi uopće ne upotrebljavam i koliko poznajem Cigane, niti oni. Barem ne ovi naši, lokalni. Ali, u glavi bi to bila baš takva podjela na Cigane i Rome kakvu si i ti iznjela. (24.02.2006. 07:28)
The Bil - Mislim da to nisu bili cigani. Vrijeme je maškara, to su sigurno bile maškare. Znaš zašto tako mislim? Zato jer su bacili plastičnu bocu kroz prozor, bacili su 50 lipa kroz prozor. Da su se zaustavili pored kontejnera i onda ubacili 50 boca u gepek, onda bi i povjerovao. Ili bi to romi napravili? (24.02.2006. 07:48)
yellena - prvo moram primjetiti da se svi slažu s tobom.ti bi džezi mogla svoju stranku osnovat i ziher bi dobila koje mjesto u saboru.no, to što si ti vidila, ja sam doživila ovo ljeto od skupine mladih talijana u brelima koji su iz auta bacali staklene boce po benzinskoj.toliko su me razbjesnili da sam ih nazvala ciganima i još nizom pogrdnih imena.samo, nije to samo odlika tih "cigana".takvih ljudi ima svugdje i svih nacionalnosti (24.02.2006. 07:51)
random zen - tako počinje fašizam (24.02.2006. 08:22)
izgubljena - radim u jednom kvartu gdje u blizini žive cigani....ustvari ti "cigani" nisu samo romskog podrijetla, već rekli bi među njima i naših ljudi (24.02.2006. 08:26)
rudarka - wou, stvarno su te naljutili. kod nas je jedna od osnovnih škola "lošija" jer tamo pripada jedno romsko naselje - ne zbog ponašanja, već zbog svih onih boleština koje mali romi donesu sa sobom - od hepatitisa, ušiju... (24.02.2006. 08:31)
malena_1309 - da te ne znam i da nisam pkmno pročitala cijeli post-razmišljala bih drugačije..ali u pravu si..potpuno.. (24.02.2006. 08:55)
Athena Air - Ne podnosim nikakve seljačine, pa tako ni skinse ni lowlifeove ni cigane. Romi ko Romi, o njima si sve rekla, a mislim da većina dijeli tvoje mišljenje. (24.02.2006. 08:55)
sexyžena - I šta bi sad na to reakao Hamdija naša nacionalna zvijezda! Ma i ja ne volim te cigane što kradu i prose i što su lijeni i ništa ne rade,što smrde itd. (24.02.2006. 09:30)
Polarna - bravo! super si to rekla i divim se tvojoj hrabrosti jer uvijek će se naći oni dežurni moralisti... u svemu se potpuno slažem s tobom. (24.02.2006. 09:34)
Bugenvilija - Super ti je blogić, posjeti i ti moj ;))) (24.02.2006. 10:43)
- (a vidi ove Bugenvilije, jesi li je prijavila ?!!) Shvaćam što želiš reći, ja nekako slično razmišljam kada je riječ o narkomanima. Ako se neki uspije malo izvući, svi ga naveliko hvale, pa hajde da mu pomognemo, pa hajde da mu pokušamo naći posao, pa zaslužuje on šansu... Slažem se ja da on zaslužuje šansu, ali što je s onim mladim čovjekom s visokom spremom koji nikad nije privirio u sfere socijalne patologije, a nikako da nađe posao, muči se na razne načine ne bi li rasteretio roditelje itd. Nitko ne misli da njemu nešto specijalno treba pomoći. helix (24.02.2006. 10:58)
Tara - Slažem se s tobom. No cigani me ne živciraju puno, jer oni su takvi. Više me živciraju kvazi-inteklektualci, novopečeni bogataši i ini kao kulturni ljudi. Od cigana barem znaš što možeš očekivati pa je lijepo kad te ugodno iznenade. (24.02.2006. 12:05)
ribac - našpokon objašnjenje razlike između cigana i roma... hvala! (24.02.2006. 12:42)
kid_a - i ne treba da osecas grizu savest... nisam rasista, ali oni koji najvise potenciraju rasizam su upravo oni koji se vode kao ugrozeni... (24.02.2006. 12:46)
čonda - imam puno vise razumijevanja za cigane nego za skinse. (24.02.2006. 13:10)
mond - Moram reći da ovaj post i komentari odišu pravim krsćanskim duhom. (24.02.2006. 13:25)
dobronamjerni kritičar - a što misliš o hercegovcima, bosancima, muslićima, židovima? a o srbima? zašto stati samo na cigićima? nije fer. ni jedan cigo nije ukrao cijelu tvornicu, niti su cigani htjeli stvoriti svoju državu na području hrvatske, a nema ni vijesti o ciganima koji sebe i druge raznose bombama ili prijete smrću svima koji ne poštuju njihove svetinje. u ovoj 'kritici ciganskog pitanja' podsjećaš me na izvjesne likove koji pljuju po ženama da bi ispali muškarčine. btw, zamisli da si ti rođena kao ciganka - misliš da bi kucala po kompjutoru i bila na cool-listi? (24.02.2006. 13:33)
chewbakkka - e fala bogu da je neko i to na glas reko! (24.02.2006. 13:43)
prema - potpisujem čondu i enu i ostajem bez riječi :( (24.02.2006. 13:46)
Lily - Gdje su skinheadsi kad ih covjek treba.. potpisujem prema... (24.02.2006. 14:19)
cordelia - Ova tema je previše osjetljiva da bi je se moglo obraditi ovako kratko i površno. Mislim da se kod Roma stvari ipak pomalo mijenjaju ma koliko sporo. Mladi Romi danas žele obrazovanje i drugačiji život, ali mnogi od njih nemaju priliku zbog zatucanosti roditelja (a takva zatucanost svakako nije karakteristika samo Roma) koji misle da i djeca moraju biti zadovoljna njihovim načinom života. Vjerojatno ima mnogo pametnih glavica među onom djecom što prosjače, a nemaju to prilike pokazati na pravi način. Ali nada je u tome da će oni vjerojatno jednom svojoj djeci dati priliku koju sami nisu imali i tako se stvari ma kako sporo ipak mjenjaju. Razumjem na što si mislila kad si pisala ovaj post, ali nije sve crno-bijelo i ne može se u tako kratkom postu opisati sve nijanse ove problematike (kao ni u ovom mom komentaru). (24.02.2006. 14:30)
hypnotic-techno - Post koji si napisla 21.02.2006 god. je mislim ono ponekad covijek uoce ne zapaza takve komentare, ali kada ti netko napise ovo kao sto si ti napisla...mislm....no coment...mozde je glupo da ti govorim...ali ja mislim da se uopce nebis trebala obazirati na takve gluposti...npr. jedan od komentara na tvoji posljedji post kurac...????nekima je bit samo to...bzvz sasvim suvisan dio komentara...na takve se uopce ne obazirm iako je moj blog tek od ove godine...neki su ljudi tapija i dosadni...eto to ti je moje misljenje....cya...naravno vratiti cu se ponono na ovaj blog...jer ne samo da se ima sta citati vec i nauciti...hehehe cya 2x (24.02.2006. 14:37)
hypnotic-techno - Post koji si napisla 21.02.2006 god. je mislim ono ponekad covijek uoce ne zapaza takve komentare, ali kada ti netko napise ovo kao sto si ti napisla...mislm....no coment...mozde je glupo da ti govorim...ali ja mislim da se uopce nebis trebala obazirati na takve gluposti...npr. jedan od komentara na tvoji posljedji post. Eto, ti si civilizirana. Ti zaslužuješ kurac. kurac...????nekima je bit samo to...bzvz sasvim suvisan dio komentara...na takve se uopce ne obazirm iako je moj blog tek od ove godine...neki su ljudi tapija i dosadni...eto to ti je moje misljenje....cya...naravn-o- vratiti cu se ponono na ovaj blog...jer ne samo da se ima sta citati vec i nauciti...hehehe cya 2x (24.02.2006. 14:38)
likma - hrvati su utate, srbi su čete, muslići balije...romi nisu cigani, cigani nisu romi, ali...kaj hebeš djevo?!zašto upadaš u kvaku 22. bili ti hamdiji dala s onom alatkom, kad bi on bio beo? ne, ne bi, jer on je hamdija. to što se kupa, oblači kao i svi drugi hrvati ne bi bilo dovoljno.
btw. pogledaj tv hrt život u živo-misiju, i vidi u kavim uvjetima žive "ljuid" koji nisu cigani, koliko imaju djece...cijela nacija sakuplja hranu, frižider, igračke za ženu i njenih četvero komada. a, nijedno nije napravio ciganin.
kad glumiš bolesnu janicu, onda postavi pitanje što je država išto smo mi uradili da se taj svijet integrira u društvo. što se ne pitaš, kako to društvo nije zbrinulo prognanike (pula, gašinci...). lako je svirati nježniku i biti ponosan na hrvatsku latku koja te je napravila. crni nježnici nisu poželjni, dim je suviše taman... (24.02.2006. 14:53)
koki - odrasla sam u Dubravi i potpuno te razumijem o čemu pričaš...:) (24.02.2006. 14:55)
krijesnica - Hahaha... dragi ima dražesne komentare. Istina je sve kaj si napisala ali ovo da ne možeš pomoći nekome tko si sam ne želi pomoći vrijedi i za neke ljude koji nisu cigani. (24.02.2006. 15:17)
JJ - ovdje se neki zapjenili ati imas pravo , gledaj nije sve u boji koze nesto(sve) je u tebi kao covjeku, a ako ti na druge gledas kao na nekog koga ces iskoristiti onda ti nisi covjek i tocka a takvih ima i ima i ne smao medjuj ciganima ali da se svi busaju kako su filantropi nek dodju u susjedtsvo i probude se bez pola imetka koje je unisteno samo zbog unistavanja i vandalizma pa nek onda kazu nesto... jako je lijepo biti filnatrop "na daljinu" i sjajne programe davati nek pitaju malo ljude koji ce biti u tim programim asto oni misle o njima... (24.02.2006. 15:32)
poslovna_curica - jazzie, u potpusnoti se slazem sa tobom... jos je veca tragedija sto mi je firma na saviscu i svakodnevno pri dolasku/odlasku sa posla nisam jedina koja je u strahu hoce li ti nesto maznuti, a da ne spominjem ponasanje u tramvaju i maltretiranje drugih... nije dubrava jedini kvart, oni su ko zohari - preplavili cijeli zagreb.... (24.02.2006. 15:42)
samantha:) - pa niti nemas razloga osjecat griznju savjesti - u potpunosti podrzavam tvoje misljenje i podjelu na rome i cigane,jer nije isto... (24.02.2006. 17:32)
jabučica - potpisujem post! ;) (24.02.2006. 19:27)
Maneken - ma post ti je fenomenalan, iako sam pročitao samo naslov (24.02.2006. 20:51)
likma - žao mi je, ali komentar mi je nestao. ponoviću kratko.onaj koje u splitu proveo bar deset minuta, morao je svih ovih poratnih godina upoznati cigansku/romsku obitelj; tarzana, ženu mu sofiju, svekrvu i djecu dečka i mlađu djevojčicu. tarzo se smrzao unazad tri godine, žena mu na rivi na ulazu u carsku palaću. ostala je svekrva i baba. e, kako na sreću u svijetu postoje filantropi, jedan nijemac i njegova žena hercegovka, tako je mali tarzo u svojoj 14 godini udomljen. filantropi su izrodili još tri sina, ali im to nije bila prepreka da uzmu i sestru malog ciganina. danas u 20 godini, rom završava o.školu, igra tenis, svira gitaru. sestra ga u tomu prati. s roditeljima je nestao smrad,zemljom hode ponosno dvoje roma opranog rublja u "arijelu", namirisani novim parfemom "leonardice" i s bižuterijom mirne.. kak dobro mirišu hrvatski romi, dok cigići počivaju na rubu lovrinca,mjesnog groblja.jedino podsjećanje na cigane je baba i svkrva koja je sve nadživjela i koja će vam propreći sudbinu iz dlana za sitnih 20 kuna. bože, kako miriše splitska riva. nigdje mirisa cigana, samo lipi miris termi carskih toplica ... (24.02.2006. 21:07)
blond lady - ljudi ne zasluzuju toleranciju i postovanje koji ne postuju i ne vole rodenu djecu nego ih iskoristavaju i tretiraju kao njihovo vlasnistvo (24.02.2006. 21:27)
Alterego iliti Fast - JU! sorry ali ne bidem komentirala post, nego komada nadesno VAU. i takva si bila u Ballaratu? I nije ti nitko dao zlata kad već nisi sama našla? (24.02.2006. 22:58)
cistiliste - a pa je stoji spika...samo ...ma neću sad...ali možda ti usporedba nije baš sjajna...to bi bilo politički i etnički korektno...ali u stvarnosti da naravno...imaš pravo...to je pak realnost (24.02.2006. 23:09)
ooh..just being perfect.. - e da zaboravila sam ti reć,da ako si bila u dubravi,bila si mi u kvartu;)) (24.02.2006. 23:31)
cyberia - Ja odbijam prihvatiti skinse kao ravnopravne ljude i puno mi više smetaju od prljavog i neškolovanog cigana. Mislim da si puno inteligentnija od ovog što si pokazala ovakvim površnim postom o stvari koja je prilično delikatna! (24.02.2006. 23:37)
alkion - Nije li to pomalo spolno - šovinistički??? a što je s ženama koje rađaju to što oni k...i naprave??? Kraj je sasvim prihvatljiv ne može se mijenjati čovjek koji to ne želi... :))) (24.02.2006. 23:43)
Poli - Aha, a vi'š kako nam je Maja to sve lijepo kompetetno objasnila! Sad znamo! (25.02.2006. 00:13)
jazzie - @cyberia - ja mislim da si ti puno inteligentnija od ovog što si pokazala ovakvim površnim čitanjem posta - skinsi nisu niti spomenuti u ovom tekstu kao ravnopravni ili manje ravnopravni ljudi, nego isključivo kroz jednu šalu (koja čak ima i disklemjer u zagradi). (25.02.2006. 00:47)
. - yeah, right! znaš ti dobro što sam htjela reći.... (25.02.2006. 12:09)
cyberia - yeah right! znaš ti dobro što sa htjela reći.... (25.02.2006. 12:10)
Zrine Milutine - Baš zgodno razmišljanje. Ne zaslužuju ravnopravnost? Što pod time točno misliš? Da ne zaslužuju ista prava kao ostali ljudi, tj. da ne zaslužuju da ih se tretira kao ljude? Zanimljivo. Ne zaslužuju da ih se naziva ljudima i ne zaslužuju pravo na razmnožavanje? Znaš li ti uopće što znače takve izjave? Kad bi ih se moralno i pravno sankcioniralo, značile bi da se takve osobe smije ubiti, tući, mučiti, zlostavljati itd. - a da se za to uopće ne odgovara. A sve zato što ti se ne sviđaju zato što smrde, prljavi su i nekulturni. Odlična logika. Zamisli da je počnemo primjenjivati na sve koji nam se ne sviđaju, smrde, prljavi su i nekulturni. Recimo, meni je bilo kakav rasizam koji počinje rečenicom "ne volim...", a završava nazivom neke nacionalne, vjerske ili rasne skupine apsolutni ekvivalent smrada iz ustiju i krajnje nekulturnog ponašanja. Da primijenimo tvoju teoriju ljudskih prava i na one osobe koje iskazuju takve stavove? Ili zbog toga što su ružni, prljavi i ogavni šovinisti - ili zbog toga što ne primjenjuju dovoljno inteligencije da bi promislili prije nego što iznesu neki stav. (26.02.2006. 03:12)
jazzie - @Zrine - pa i vi ste se cijenjena novinarko odlučili pojaviti ovdje - počašćena sam! Ipak, razočarana potpunim neshvaćnjem ovog teksta i pomalo doslovnim čitanjem. Jesam li ja rekla da ne volim Rome? Ne, u niti jednom trenutku. Jesam li rekla da ne volim cigane - jesam, ali sam prije toga razgraničila na koga se misli pod time. Dakle, nema ništa rasističko u mojoj izjavi. Ako ti želiš "voljeti", poštovati i cijeniti ljude koji naprave 20-tero djece koju ne mogu uzdržavati, onda ih sa 5 godina (ako ne i ranije) pošalju da prose po gradu ili u gorem slučaju kradu, školu nikada ne vide, ne peru se (osobno ne volim društvo bilo kojeg čovjeka koji se ne pere - nije ugodno), a onda ta djeca vrlo brzo postanu upravo takvi i prema svojoj djeci. Problema ima, imamo i državu koja bi se trebala baviti takvim ljudima, ja sam lijepo rekla da nije moj posao da izmišljam rješenja, isto tako ne želim ih u svojoj blizini (ne Rome, nego cigane - razlikovane kako je opisano). Ako ti je lakše ne volim niti narkomane. Ne smatram da ih treba pobiti - nego im pomoći. Ali dok im se ne pomogne meni nikako nisu dragi, niti ih želim oko sebe i svoje djece! (26.02.2006. 17:11)
jazzie - @cyberia - yeah right, ko što ti ne znaš što sam ja htjela reći, tako očigledno niti ja ne znam što si ti htjela. Aufwiedersehen! (26.02.2006. 19:29)
leelaa - E ovo kao da sam ja napisala :) al ne bih to tako lijepo sročila... Al ima i Hrvata koji su Cigani... (28.02.2006. 15:34)
|