Kupujmo hrvatsko II
10.10.2005. objavila sam post pod nazivom Kupujmo hrvatskom. Ovo je njegov nastavak.
Javio se ovaj mjesec Rock u nekom komentaru šokiran Eurocremom, odnosno njegovim proizvođačem na našem tržištu. Naime, kada se raspala nikada nam prežaljena Juga, s našeg tržišta je nestao i jedan veliki brand „Eurocrem“. Njegova snaga nam je vjerujem svima vrlo jasna – i dan danas većinu čokoladnih namaza ne zovemo Nutellom, Linoladom i slično, nego „eurocremom“. Mnoge generacije srednjoškolaca su se i prehranile na „buhtlama s eurocremom“ kod lokalnog šipca– iako se pravog Eurocrema ni ne sjećaju. Ipak, (relativnom) normalizacijom odnosa između Hrvatske i SiCG (sori ljudi, predugo je to za tipkat svaki put – moram neki macro uvesti), po našim supermarketima pojavili su se opet proizvodi tvrtke Takovo, rađeni prema talijanskoj licenci. Tako su Eurocrem namaz i one ploče/pločice došle opet na naše tržište. Ipak, naša tvrtka Franck je odlučila preuzeti stvar u svoje ruke i otkupiti licencu Eurocrema za hrvatsko tržište. Pisalo se o tome po novinama jer je to bio veliki come-back na široko poznatog branda. I tako opet kod nas možete kupiti te proizvode, ali ne iz SiCG nego navodno proizvedene u Kroejši. Ipak, nedavno kada sam si htjela kupiti to čudo (za palačinke, molim lijepo) uočila sam da se ipak ne proizvodi kod nas u Francku, nego su oni samo uvoznici. Proizvođač je talijaska firma Gandola/Gondola (ili tako nekako – da ne kupujem opet samo za potrebe ovog teksta). Sporno u cijeloj priči je jedino činjenica da su oni proizvod izreklamirali kao svoj i velikim slovima na prednjoj etiketi napisali Franck, a malim na zadnjoj strani stvarnog proizvođača. Podravka je pak, valjda da bude konkurencija Zvijezdi, izdala svoje ketchupe. Pakiranje je vrlo slično onom Zvijezdinom (već spomenutom u postu br. 1), ali malo šarenije, atraktivnije i velikim slovima piše NOVO. Naravno i veliko piše Podravka. Ipak, nešto sitnije, odokativno bih ocijenila fontom 5, piše da je proivođač: „Univer Product Rt., Szolnoki u.35, H – 6000 Kecskemet, Mađarska“. Podravka je uvoznik. Ako ja kažem da meni ništa ne znači tko je proizveo neki proizvod, pitati ćete me zašto ja ovo onda pišem. Eto ponavljam se iz posta br. 1 – smeta mi mazanje očiju ljudima. Ako je Podravka uvoznik ketchupa zašto onda njihov logo stoji na vrhu etikete u ogromnoj veličini? Zar se uvoznik ne piše onako sitno na deklaraciji? Ah, ne Jazzie – pa to ti je marketing! Da, marketing je to – prodajmo im mađarski ketchup za koji će oni misliti da je hrvatski pa će ga prije ubaciti u kolica. As I said – mazanje očiju! A za kraj sačuvah biser svih bisera! Na stolu mi stoji lijepa tamnozelena kockasta boca od 0.5L. U njoj je ekstra djevičansko maslinovo ulje, prizvođača Zvijezde. Ipak na zadnjoj strani, ne mogu ne zamijetiti podatak „Zemlja podrijetla: EU“. Maslinovo ulje – to je ono što bi u Hrvatskoj trebalo biti genijalno, fantastično, nacionalni proizvod, ponos i dika. Naravno, da bi bila imalo objektivna trebala bih reći „ok, vjerojatno su to hrvatske masline, koje se onda voze u EU (koja god država da je to – btw. zašto ne piše država?) gdje se u tvornici radi ulje po hrvatskoj recepturi“. Ali zar iskreno vjerujete u to??? |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
