Micky Mouse

  siječanj, 2007  
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Siječanj 2007 (14)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
govori o autima

Nezaboravite ovo pogledati

blog mog prijatelja

Candy Shop

partyuzivajte i gledajtenut

Bozicne avanture

04.01.2007., četvrtak

Četvrti BMW M5



Želite li sportskiji automobil od BMW-a, ne trebate puno tražiti. BMW-ov sportski odjel Motorsport pripremio je četvrtu izvedbu vatrenog bolida M5, na temeljima serijske petice, čiji je motor 5.0 V10 sa 507 KS nedavno osvojio titulu 'motora 2005. godine'. U karoseriju elitne limuzine visoke srednje klase, dužine 484 i širine 184,5 centimetara, Bavarci su ugurali dinamitski pogon s genima formule 1, koji se odnedavno ugrađuje i u kupe M6




Prvi je M5 predstavljen 1984. i dosad je proizvedeno više od dvadeset tisuća primjeraka. Već prošli model, predstavljen 1998, sa 400 konja pod haubom, bio je prava bomba. S dodatnih 107 KS novi je model - raketa. Velika vrlina BMW-a M5 je što tek pravi znalci shvaćaju njegovu moć. Za većinu je to tek sportski ušminkanija bavarska limuzina. Pravu narav M5 pokazuje na prvom semaforu. Do stotke ubrzava za 4,7 sekunda, što je na razini Porsche 911 Carrere S ili Ferrarija 360 Modena.

U praksi je to za sve neuhvatljivo, posebice ako je za volanom osoba s malo sportskog iskustva. Špica je elektronski ograničena na 250 km/h, a bez blokade BMW M5 postiže čak 330 km/h. Na toj se brzini i formula 1 počinje tresti. Zbog toga će hakeri za probijanje elektronske blokade biti na visokoj cijeni.

Na prvi se pogled M5 razlikuje od serijskih petica samo po dizajnerskim finesama. Valjci 255/40 ZR 19 sprijeda i 285/35 ZR 19 straga, na atraktivnim naplacima od lake legure pokazuju da se radi o automobilu izvenserijskih mogućnosti. To se vidi i po masivnijem prednjem braniku s velikim usisnicima zraka, masivnijim pragovima te četiri debele ispušne cijevi. Posebice je atraktivan naziv M5 s crvenom i plavom crtom, kakav mnogi radi šminke naljepljuju na običan model serije 5.

Sportski kožnati volan, s ugrađenim bitnim funkcijama, sjajna ručica SMG mjenjača sa sedam stupnjeva, okrugli birač sustava i-Drive i brzinomjer ugraviran do 330 podižu adrenalin u krvi. Položaj i profil kožnatih sjedala, nalik direktorskim foteljama, lako se podešava električnim mehanizmom. Podešeni se položaj pamti te je naknadno potrebno samo pritisnuti gumb za jedan od položaja. Volan se podešava po visini i dubini te je lako pronaći najpovoljniji položaj.

BMW-ovi su stručnjaci pružili potrebnu dozu sportskog štiha, ne dirajući statusni luksuz, komfor i udobnost osnovnog modela. Po svemu se vidi i osjeća da BMW M5 nije bilo kakav automobil. To je prava formula 1 u civilnom odijelu, namijenjena bogatoj i uglednoj gospodi, koja vole voziti sportski u smokingu i ulaštenim cipelama. BMW M5 je jedinstven u klasi sportskih automobila po vrhunskom limuzinskom komforu za petoro putnika i prtljažniku od 520 litara. Za razliku od automobila sličnih mogućnosti može se voziti i smireno. Sve je napravljeno tradicionalnom germanskom solidnošću i ni na čemu se nije štedjelo.

Najveći je dragulj smješten pod prednju haubu. Peterolitreni V8 motor zamijenjen je V10 izvedbom. Koncepcija je preuzeta iz bolida formule 1, što dovoljno govori o njegovim mogućnostima. Iz obujma od 4999 ccm razvija 507 KS pri 7750/min, uz tenkovski moment od 520 Nm pri 6100/min. Motor je opremljen svim tekovinama moderne strojogradnje (bi-VANOS upravljanje fazom ventila, električne zaklopke u svakoj usisnoj grani...). Kolike su krajnje mogućnosti tog motora pokazuje činjenica da se V10 motor bolida BMW Williams vrti preko 18.000/min.

Snaga se na stražnje kotače prenosi SMG mjenjačem sa sedam stupnjeva. Kratica znači 'sequential M gearbox' - dakle radi se o slijednom automatiziranom mjenjaču. Stupnjevi se mogu birati ručicom na središnjem grebenu ili, kako priliči ultrasportskom automobilu, s pomoću ručica na upravljaču. Povlačenjem desne bira se viši, a lijevom niži stupanj prijenosa. Ovjes je tvrđi nego u standardnoj petici, što je i normalno za športski automobil sa 507 konja. U tvrdoći ovjesa nije se pretjerivalo, tako da se u kožnatim foteljama sjedi udobno. Postignuta je najveća moguća stabilnost za automobil klasične koncepcije (motor sprijeda - pogon straga).

Zbog iznimne dužine i mase (4,8 metara i 1,8 tona) te vrhunskog podvozja M5 ide kao po tračnicama. Prema njemačkim se usporednim testovima na bržim kružnim stazama ponaša bolje od Porschea i Ferrarija. Podvozje nadzire sustav DSC (dynamic stability control), koji je temeljem iskustava iz formule 1 opremljen sustavom MDM (M dynamic mode).

Kočnice su također najvišeg tehnološkog dosega. Veliki samoventilirajući diskovi (sprijeda 374 mm, straga 370 mm), potpomognuti četverokanalnim ABS-om omogućuju zaustavljanje pri 100 km/h u manje od 36 metara. Prilikom snažnog kočenja, bez sigurnosnih bi se pojaseva teško bilo održati na sjedalima. Iznimno su postojane i ne popuštaju ni nakon dugotrajnog oštrog kočenja. Sportskim je performansama prilagođena i visoka razina sigurnosti. Pored prednjih zračnih jastuka ugrađeno je i osam bočnih, što omogućuje uvjerljivu zaštitu kod sudara.

BMW M5 je vatreni bolid u obliku statusne limuzine. Sa 507 konja pod haubom, filigranskom tehnikom i bogatom unutrašnjošću ujedinjuje moć Ferrarija i luksuz Rolls-Roycea. Sve to ipak košta 122.000 eura. Za obične smrtnike nedostižno, no njima automobil nije ni namijenjen, a za one koji to mogu platiti prava je mjera za pravi automobil.

TEHNIČKI PODACI

MOTOR
Izvedba: benzinski, V10, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda uzdužno, glava od lakog, blok, glave i kućište od lakog lijeva, 2x2 bregasta vratilo u glavi (lanci), četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje i upravljanje radom motora
Obujam: 1995 ccm
Provrt x hod: 84 x 90 mm
Snaga: 120 kW/163 KS pri 4000/min
Moment: 340 Nm pri 2000/min
Pogon: stražnji
Mjenjač: sekvencijalni automatski sa 7 stupnjeva

PODVOZJE
Prednji ovjes: neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator
Stražnji ovjes: neovisan, multilink, stabilizator
Kočnice: samoventilirani diskovi, sprijeda 374 mm, straga 370, ABS+EBV

MJERE
Karoserija: 485,5 x 184,5 x 147 cm
Međuosovinski razmak: 289 cm
Prtljažnik: 500 L
Masa/nosivost: 1795/550 kg
Spremnik goriva: 70 l
Krug okretanja: 12,4 m
Gume: sprijeda 255/40 R 19, straga 285/35 R 19

PERFORMANSE
Najveća brzina: 250 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 4,7 s
Potrošnja: grad 22,7 / otvoreno 10,2 / kombinirano 14,8 l/100 km

CIJENA
122.000 EUR
Image Hosted by ImageShack.us


- 12:14 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.