|
|
How to understand Picasso-naked Picasso-goli Picasso
19.05.2009., utorak
Picasso and Maye-Weeping woman-Armageddon
Kroz svoj umjetnički vijek Picasso je imao različite razdoblja izražavanja (modro,ružičasto,kubizam,sugestivni ekspresionizam),ali u svima je ostao vjeran svojoj ideji pričanja priče na slikarskom platnu.
Casagemasov pogreb,prikazan na Picassovoj slici,dostojan je jednog sveca.Umjesto zborova anđela,koji obično okružuju bijelog konja koji vodi dušu umrlog u nebo,na oblacima se nalaze prostitutke obučene jedino u crvene čarape,zbog jedne se Casagemas i ubio.Oko umrlog okupljeni su bliski i dragi mu prijatelji,među kojima se nalazi i sam Picasso.

Casagemasov pogreb
ulje na drvu,150x90 cm.
1901.god.
Njegova želja za učenjem i eksperimentiranjem u jedmom momentu prelazi u izučavanje starih civilizacija.
U ovom slučaju radi se o civilizaciji Maya.
Iz opsjednutosti tom civilizacijom nastat će niz značajnih djela u Picassovom opusu.
Među ta djela svakako spadaju:
Žena koja plače
Djevojčica s brodićem(Maya)
Žena sa prugastim šeširom

Žena koja plače
ulje na platnu 60x49 cm.
1937.god.

Djevojčica s brodićem
ulje na platnu 61x46cm.
1938.god

Žena sa prugastim šeširom
ulje na platnu 81x54 cm.
1939.god
Kao dokaz ovih mojih tvrdnji za početak ću sugerirati:
Pogled na prugasti šešir,na slici "Žena sa prugastim šeširom" što jasno upućuje na izgled mayanskih piramida,okruženih prašumom.


Sljedeća sugestija odnosi se na sliku "Djevojčica s brodićem",odnosno elemente s nje,a kojima nam Picasso sugerira priču iz života Maya.
Priča kaže: kako su Maye,zahvalnost bogu za dobru žetvu izražavali žrtvujući živote nevinih djevojčica.
Tema slike,nevinost djeteta,prepoznata još kod Picassovih suverenika,savršeno se uklapa u priču o mayanskom žrtvovanju.
Kada tu još dodamo nadimak “Maya” koji je Picasso dao svojoj kćeri Mariji de la Concepcion(Marija od Bezgiješnog začeća),smatram da moje tvrdnje dobivaju punu smisao.

>

Žena koja plače-Smak svijeta
Picasso o svojoj umjetnosti kaže:
Ne podnosim ljude koji pričaju o ljepoti.Što je ljepota?Slikarstvo se bavi problemima.Slike nisu ništa osim istraživanja i eksperimentiranja.Nikad sliku ne stvaram kao umjetničko djelo,sve je u istraživanju.Ja stalno istražujem i u tom neprestalnom istraživanju postoji logičan razvitak.Zato numeriram slike i bilježim im datume.Možda će mi jednog dana netko zbog toga biti zahvalan.
Slikom,“Žena koja plače”,jednim od najvažnijih kubističkih djela u Picassovom opusu,Picasso nam je ispričao još jednu priču iz života Maya.
Ovaj put riječ je o mayanskom kalendaru Tzolkinu iz kojeg je Picasso izvukao priču o smaku svijeta -“Armageddon” koji bi se prema Mayama trebao dogoditi 21.12.2012 god.
Naime,prema njihovoj percepciji,svaki je svemirski object bio živ,pa tako galktičku sinhronizaciju doživljavaju kao spajanje s utrobom “Velike majke”.
Prema Mayama,živimo u doba apokalipsa,što ne znači ujedno i uništenje,kako je naša kultura doživljava.
Doslovan prijevod s grčkog Apokalipsa znači skidanje vela ili otkrivanje skrivenoga.
Ljudi bi trebali doživjeti transformaciju ulaskom u petu dimenziju.

Tzolkin

Žena koja plače

Sva ova predviđanja Picasso je svojim stilom ugradio u sliku “Žena koja plače”.
“Armageddon”- smak svijeta kao biblijska priča duboko je ukorjenjena i u našoj,današnjoj civilizaciji.
Sve je ovo bilo poznato i Picassu,pa je crtajući sliku”Žena koja plače”imao na umu da nam ujedno ispriča Biblijsku priču kao aktelnu temu.
Picasso nam slikom sugerira priču o kometu koji je velikom brzinom iz svemira pogodio zemlju.Probijajući slojeve zemljine kore zabio se do same užarene magme.
Međutim tu Picassova mašta i kreativnost ne prestaju,on nam dalje u priči sugerira svemirske letjelice kao moguća sredstva za borbu protiv takove svmirske gromade.U jednome slučaju to je leteći tanjur,a u drugome shuttle.
Ovime se Picasso dokazuje i kao genijalan znanstvenik,jer je čovjek shuttle izmislio 90_ih godina dvadesetog stoljeća,a leteći tanjur je još ne ostvaren san.
Čovjek je i u ovoj priči u središtu zbivanja pa ga je Picasso posjeo na jednoroga (konj s krilima i rogom na čelu).
Sve je ovo Picasso crtao kubističkim stilom,da bi slika izgledala kao “Žena koja plače”,a ujedno u sebi imala ovu priču.
Secirajući priču na pojedinačne fotografije pokušat ću Vam dočarati priču.
Prva fotografija prikazuje nam: cjelovit udar kometa u Zemlju.

Sljedeća fotografija prikazuje nam:crnu kragnu kaputa s iscrtkanim šavovima,kao tamnu,zvjezdanu noć iz koje je doletio komet.

Sljedeća fotografija prikazuje nam:tamno smeđu poleđinu i crte oko nje,kao slojeve Zemljine kore izlomljene nakon udara kometa,a Picasso nam smeđom bojom sugerira na najvažniji sloj kore,a to je zemlja,naša hraniteljica.

Sljedeća fotografija prikazuje nam crvenu poleđinu,kao bjesak vatre nakon prvog kontakta kometa i Zemlje.

Sljedeća fotografija prikazuje nam:crveni šešir,kao užarenu magmu u središtu zemljine kugle do koje se je probio komet prilikom udara u Zemlju.

Sljedeća fotografija prikazuje nam:žute sljepoočnice,kao bljesak nastao prilikom dodira kometa i magme.

Sljedeća fotografija prikazuje nam:kosu,kao zračno strujanje nastalo prilikom leta kometa.

Sljedeća fotografija prikazuje nam:sve ostale djelove lica,kao djelove kometa,(oči,usta.lice).

Ovdje je prikazano jedno od Majanskog doživljavanja svemirskih objekata kao živih,a udar kometa i njegovo prodiranje do magme,kao spajanje s utrobom”Velike majke".
Sljedeća fotografija prikazuje nam:bijeli rubac i njegove vrhove,kao leteći tanjur,jedno od mogućih sredstava za obranu od udara kometa u Zemlju.Picasso ga je zamislio tako da vrhovi rubca predstavljaju elise (krila propelera) koja se u brzini vrtnje,gledano golim okom pretvaraju u tanjur,slično kao propeller helikoptera ili bilo kojeg ventilatora.Kosa se u ovom slučaju pretvara u zračni vrtlog nastao usljed vrtnje elisa letjelice.


Na istoj fotografiji vidimo i ljude kao članove posade koja upravlja letjelicom,nacrtani su u sjedećem položaju za upravljačem s ispruženim rukama,žuti nokti predstavljaju glave pilota.
Tehnika crtanja ljudi je slična prikazivanju pojedinih sportova na Olimpijskim igrama.
Sljedeća fotografija prikazuje shuttle u letu,jedna od ruku mu je nos,a druga krilo.Rubac u ovome slučaju predstavlj rep shuttle,iz kojeg izlaze žuti mlazovi slično kao kod današnjih zrakoplova koji nam ostavljaju bijele mlazove po nebu.

Sljedeća fotografija prikazuje nam djelove ruku,kao srednjovjekovnog viteza u oklopu s kopljem i štitom u rukama,štit prikazuje trokut s nacrtanim bijelim palcem,a koplje bijeli trokut do njega.

Picassovoj mašti nema kraja pa viteza posjeda na jednoroga (krilati konj s rogom na čelu).

Glavu,vrat,uzde i krilo konja možemo naslutiti u ovoj fotografiji,a rog nam Picasso sugerira u zarezu na rukavu desne ruke.

Isto tako i u ovim elementima prepoznajemo Mayanski utjecaj,gdje bi se prema njihovim predviđanjma trebala dogoditi transformacija u ljudskoj svijesti.Ovu transformaciju Picasso nam sugerira na način da je čovjek svoju želju za letenjem od jednoroga preobrazio u leteći tanjur ili shuttle.
|
|
|