Koliko još može napredovati tehnologija pretraživanja? Je li Google izmislio sve da bi pretraživanje učinio maksimalno učinkovitim?
Kad kažemo 'pretraživanje' odmah pomislimo na Google. U današnje vrijeme teško je i zamisliti da bi bilo koji pretraživački servis mogao ugroziti Google. Malo podalje iza njega stoji Yahoo, Altavista i slični. Neki kao Lycos, Excite i Hotbot su poprilično zaostali u tempu.
Ipak nove ideje se rađaju svakodnevno. Jedna od njih je prikaz screenshota uz svaki rezultat pretraživanja. Ovo koriste neki pretraživački servisi sa uglavnom nezapaženim rezultatima. Pitanje je da li ova ideja može zaživjeti kao neophodna. obzirom da je nešto sporija zbog učitavanja slika.
Najsmislenija ideja u novoj eri pretraživanja je grupiranje rezultata u takozvane clustere. Jedan od najnovijih servisa (trenutno u beta verziji) je Clusty koji je ovih dana u promet pustila tvrtka Vivisimo, Inc.
Što može Clusty? Prije svega njegov izbornik po temama je nešto širi od Googleovog pa tako osim Weba, novosti, slika i shopinga nudi i inicijalno pretraživanje enciklopedija, glasina i blogova. Ono na čemu je Clusty baziran je zapravo i samo grupiranje dobivenih rezultata u srodne grupe koje omogućavaju lakše snalaženje u daljnjem pretraživanju. Tako na primjer, tražite li riječ 'blog' rezultati će biti grupirani na lijevoj strani u nekoliko kategorija prema kriteriju naslova, na primjer članci, medija, knjige, hosting i slično. Ostala dva kriterija su prema izvorima i prema domenama i mogu se mijenjati interaktivno. Naravno, postoji i opcija naprednog pretraživanja.
Koliko ovaj servis može donijeti novoga pokazat će vrijeme. Ukoliko se zaista pokaže da grupiranje rezultata ima više smisla od miliona beskorisnih linkova sasvim je sigurno da će ova metoda vrlo brzo osvanuti i kod najvećih. (Hal)
|