Pokušaj da se dozna koliko je milijuna kuna poreznih obveznika otišlo za reklamiranje Vladina projekta, odnosno web-stranice »Otvorena vrata« neslavno je propao. Web-stranica zamišljena je kao Vladin servis za građane, koji bi putem nje lakše mogli doći do informacija o konkretnim projektima koje Vlada poduzima.
Naime, glasnogovornik Vlade Ratko Maček kazao nam je da su ti podaci objavljeni još prije dva mjeseca te da su objavljeni i na spomenutim stranicama. Unatoč obećanju da će provjeriti koliko je potrošeno pa će nam se naknadno javiti, Mačekov poziv do zaključenja ovog broja nije stigao.
Međutim, ni na stranicama tog podatka nema, a prije dva mjeseca objavljeno je tek da promidžba košta 2,5 milijuna kuna. Pa ipak, s obzirom na informacije kojima raspolažemo, s pravom se može sumnjati da je ta promidžba Vlade hrvatske građane koštala daleko više.
Izračuni agencija
Naime, pojedine agencije koje rade monitoring oglašavanja u hrvatskim medijima te na vanjskim oglasnim mjestima došle su do daleko većih iznosa, jedna do 8,3 milijuna kuna, a druga čak do 9,3 milijuna kuna! I sve t
Maček koristi godišnji odmor
Ratko Maček, direktor kampanje Jadranke Kosor, uzeo je prošlogodišnji godišnji odmor u Vladi dok ne prođu izbori. No, prije nekoliko dana oglasio se u medijima kao glasnogovornik Vlade. Ipak, potvrdio nam je da je još uvijek na godišnjem i da se nije vratio na posao u Vladu.
– Ako sam na godišnjem, nisam dao otkaz. Samo sam prenio službenu informaciju jer sam nazočio jednom sastanku – kazao nam je Maček.
o samo u studenom prošle godine. Treba, međutim, uzeti u obzir da su izračuni rađeni na temelju realnih cjenika, no poznato je da je ovaj projekt, barem na HTV-u, imao određene popuste.
Prema jednoj agenciji reklamiranje u tisku Vladu je koštalo 1,2 milijuna kuna, na televizijama (HTV 1 i 2, RTL) 2,6 milijuna, a jumbo plakati 4,4 milijuna kuna.
Druga, pak, agencija, prateći broj i termine oglašavanja došla je do još većih iznosa, pa je prema njoj samo za televizijske reklame trebalo platiti 3,4 milijuna kuna. Iznos za jumbo plakate poklapa se s rezultatima prve agencije, dok je za reklame u tisku izračunato da su vrijedile više od 1,4 milijuna kuna. Iako ova druga agencija procjenjuje da je potrošen daleko veći iznos za reklamiranje na televiziji, pojedini stručnjaci objašnjavaju da su upravo ti podaci pouzdaniji, budući da su dobiveni pomoću pouzdanije metode.
Varljivi popusti
Koliko je točno plaćeno za »Otvorena vrata« teško je utvrditi upravo zbog popusta kojima se Vlada razmetala. Tvrdili su čak da su na HTV-u dobili 75 posto popusta, no neki naši sugovornici sumnjaju u to. Naime, spotovi za »Otvorena vrata« emitirani su u najskupljim HTV-ovim terminima, dakle između informativnog dijela »Dnevnika« i sporta, odnosno vremenske prognoze. Riječ je o najskupljem terminu čija sekunda obične smrtnike košta 3.000 kuna. Upućeni tvrde da HTV nikad ne daje takve termine za reklame na popustu pa sumnjaju da bi to učinili i ovog puta.
Zanimljivo je da se financijski rep i ove kampanje nadovezuje na maglovito financiranje predsjedničke kampanje HDZ-ove kandidatkinje Jadranke Kosor. Naime, njen stožer priznaje da je potrošio tek 4,2 milijuna kuna, dok agencije tvrde da nisu mogli proći ispod osam milijuna.
Kako je dobar dio javnosti već ranije »Otvorena vrata« prepoznao kao uvertiru u predizbornu kampanju potpredsjednice Vlade, zbrajanjem procijenjenih iznosa dobiva se vrtoglavih 17 milijuna kuna.
Saša VEJNOVIĆ
|