Irudtravels d.o.o.

petak, 15.04.2011.

Porto i... Porto

Ujutro se probudih i ustanovih da je soba stvorena za dvoje... Siđoh dolje na odličan i obilan doručak i finu bijelu kavu. Naravno, tu se motala neka prezgodna sobarica/recepcionerka :)
Odmarao sam u hotelu čitavo prijepodne, koristeći blagodati wirelessa, a onda sam spustio stvari na motor u garažu i još malo sjedio u lobiju. Kad mi je Santiago poslao poruku da je stigao na Dragau metro stanicu, spustio sam se do nje i ja. On je jučer rekao da mora obsviti neke stvari u Portu, pa dy će mi se javiti kad bude gotov da odemo zajedno do grada i obiđemo vinske podrume. Ta je stanica odmah do velikog i lijepog Dragau stadiona F.C. Porta.

Photobucket

Photobucket

Metro je točan i super je što na rubovima grada vozi iznad, a tek se blizu centra spušta ispod zemlje. Pitao je di ću dalje, rekao sam na sjever, prema Bragi. Već je zvao svoju frendicu Sofiu, koja drži hotel Dona Sofia u centru Brage da mi sredi spavanje :)
Santiago je fakat car!!!
Došli smo do grada...

Photobucket

Photobucket
extra extra, read all about it!

Tek kad mo se spustili do rijeke shvatio sam koliko je grad lijep. Mnogobrojne šarene stare kuće i zgrade naslagane su jedna iznad druge i čine prve redove do rijeke. Rijeka jevpak puna tradiciaonalnih čamaca za prijevoz bačava niz rijeku iz vinorodnih krajeva u podrume Porta. Sada prevoze većinom turiste turističkim turama po rijeci. Vidio sam nešto potpuno novo u gradu; turističku žičaru koja je otvorena prije 5-6 dana. Uživali smo u predivnom sunčanom, čak i vrućem danu i ošli do jednog talijanskog restorana na pivu. Tamo smo pričali s Paolom koji ondje radi, a Santiagov je jako dobar frend (s podvodnog ribolova) i isto vozi motor - Transalp mislim.  Onda smo otišli do podruma Ferreira, ali rekoše da je engleska tura za 45min. A niš - još jedna piva. Pio se Super Bock (sori Mirna) :D gricnuli smo nešto - imaju super panirane okruglice od bakalara s začinima koje inače služe kao predjelo. Mmmm :P Pataneiscas [patanejiškaš] ali pitanje je da li sam dobro rekao...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
meni najdraza

Photobucket

Photobucket
eletriko

No dobro, ošli mi u Ferreiru natrag. Imali neki problem/zastoj s turom na engleskom, ali brzo je bila na francuskom pa smo otišli na tu. Santiago ne zna francuski, ali on je već bio tu i zna sve. Super je bila priča o portu (kao vinu) i ovom poduzeću i njegovim podrumima i super su im strašno velike bačve za vino (neke od njih i 17000lit) a super je bila i vodičica (zgodna) Portugalo-Francuskinja. Porto koji smo degustirali i nije bio tak super. Mislim to je vrhunsko desertno vino, ali meni je to nešto preslatko. Mi smo to isprali još jednom pivom kasnije :D Zanimljiv je podatak da su vinogradi smješteni na izrazito plodnom i za lozu pogodnom području uz rijeku, ali tek nekih 40-50 km uzvodno, prema Španjolskoj, a ne odmah oko Porta.

Photobucket

Photobucket
17000 lit.

Photobucket

Malo je bio žešći povratak zbog brda na koje smo se penjali do stanice metroa. Čini se da brežuljci nisu svojstveni samo Lisabonu; prije svim gradovima u Portugalu. Santiago je usput pogledao sebi odijela (jer su u Brazilu skuplja) i ženi tenisice - kak slatko.
Na Dragau stanici smo se razišli. Riječi zahvale činile su mi se suhoparne, ali stvarno sam mu zahvalan i svaka mu čast - baš je pravi. On je otišao na vlak za kući, a ja sam otklipsao do hotela po motor. Ubacih adresu hotela u Navigator i zaputih se prema Bragi slažući sve ove dojmove i predivan sunčan dan u Portu.
Sat i nešto kasnije stigao sam do hotela. Ušao sam se prijaviti, a tamo je bila i Sofia pa smo se upoznali. Lijepa soba, topli tuš i mslo interneta za javit se doma prije spavanja. Sutra me čeka razgledavanje Brage i zadnji dan u Portugalu :(
Digao sam se oko 9 i spustio na doručak u kojemu sam uživao. Sobu sam napustio  oko 11 i pitao mogu li ostaviti stvari. Opet je tu bila jedna zgodna crnka koja mi je ljubazno pokazala gdje da ostavim kacigu i ruksak. U light izdanju izašao sam na ulicu. Sunce je već neumoljivo tuklo. Sve je po centru i oko mnogobrojnih crkava, kojih po mom mišljenju u ovom gradu ima zaista previše, okićeno ljubičastim zastavama i natpisima zbog svetog tjedna i Uskrsa. Najviše oko katedrale. Gradić je lijep i ugodan za šetnju. Ja sam šetao i kupio neke razglednice i gledao gdje ću ih ispuniti, a kako se približilo vrijeme ručka odabrao sam jedan restorančić, tj. tradicionalnu obiteljsku tascu gdje sam jeo jako finu ribu, vjerojatno oslića s krumpirima i rižom i ukusnu salatu: zelena, paradajz, luk, 2-3 masline. Izašao sam puna i prepuna trbuha; a sve to - s predjelom od već spomenutih okruglica platio sam 7 i pol eura što smatram jako dobrim, a bilo je extra obilno.

Photobucket
haha

Photobucket

Photobucket
Braga centar

Photobucket

Photobucket

Photobucket
:P

Vratio sam se do hotela i pokupio stvari, pozdravio crnu i koegicu joj, zahvalio i krenuo van. Zaželjele su mi sretan put: "enjoy your trip" a ja sam automatski: "you too... Enjoy your stay" :D
Krenuo na put. Regijom Minho [minjo] na sjever prema granici  s Španjolskom. Na pola puta vidio sam lijepi gradić Ponte de Barca na zgodnoj rijeci s kupalištima koja me jako podsjetila na  našu Koranu...
U brdima prije ulaska u drugu državu bilo je puno izvora s ledenom vodom, pa sam napunio sve svoje spremnike. I dalje je bilo toplo. Most preko jedne rijekeujedno je i ulazak u Španjolsku. Ja sam na rezervi nekih 80 km (ovaj put štedljive vožnje) jer čekam španjolsku i 0.20€ jeftinije gorivo. Nema odmah benzinske pa sam se malo zabrinuo, ali već 10 km dalje, na putu za Vigo nailazim na benzinsku i zgodna mi cura toči do vrha - 21.70litara = 30€ - to je 10kn/lit. To je ok! U svakom slučaju bolje od 35€ koliko bi ista količina koštala u Portugalu. To je uostalom i jedini nonsens i negativnost Portugala, sve drugo je odlično!

Photobucket
the rock

Photobucket
Lijevo Galicija - desno Portugal

Vidio sam da benzinska ima i samoposlužni visokotlačni perač pa odlučih i kawi konačno priuštiti taj luksuz tuširanja. Dobio sam instrukcije od zaposlenice u uskom kombinezonu i započeo pranje :D. Mislim da ga nikad nisam detaljnije oprao, za svega 3€. Da znate, sada blista!
Napuštajući praonicu, pozdravio sam curu i krenuo put Viga. Kad sam stigao, ostavio sam ga sa svoje lijeve strane, ali sam s jednog uzvišenog mjesta vidio centar grada na brežuljku i puno izmaglice nad morem u okolici. More je u ovom zaljevu puno nekih čudnih platformi.

Photobucket

Photobucket

Ja sam udario dalje prema sjeveru i bio pomalo sumnjičav u vezi nalaženja kampirališta uskoro jer je sve u okolici bilo gusto naseljeno, a htio sam stati jer je već bilo 8. i onda se pojavilo jedno odmorište i neki puteljak iznad njega. Idem ja to vidjeti - pun pogodak.
Jedini minus dana, odnosno te večeri. Nestalo plina u kuhalu; anemam rezervnu kartušu. Dakle NE kuham tjesteninu a la pesto i perem se mlakom (čitaj hladnom) vodom, ali ipak sretan trpam se u vreću i spavam. 

15.04.2011. u 19:22 • 5 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.



< travanj, 2011 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Rujan 2012 (3)
Kolovoz 2012 (2)
Srpanj 2012 (1)
Prosinac 2011 (1)
Studeni 2011 (1)
Rujan 2011 (2)
Srpanj 2011 (1)
Lipanj 2011 (1)
Svibanj 2011 (6)
Travanj 2011 (13)
Ožujak 2011 (2)
Studeni 2010 (6)
Listopad 2010 (16)
Rujan 2010 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

The put
chapter I. Europe

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Igre.hr
Najbolje igre i igrice

Forum.hr
Monitor.hr