Osnovna škola Mokošica - Stranica za upoznavanje

utorak , 25.12.2018.

Osnovna ąkola Smokvica

Click here: Osnovna škola Mokošica

Cilj radionice bio je potaknuti najmlađe na očuvanje tradicije i prepoznavanje ljepote običaja našega kraja. Nakon podijele svjedodľbi uslijedio je mali glazbeni ulomak i zajedničko fotografiranje. Velika dvorana preuređena je za pomalo intimne koncerte te se stoga nije problem opustiti i prepustiti prekrasnim notama komornog dubrovačkog simfonijskog orkestra pod ravnanjem koncert majstora AnvaraTuryeva. Pi dan se u matematičkom svijetu slavi 14.

Osnovna škola Mokošica

Zahvaljujemo svim učenicima koji su sudjelovali na Školskom natjecanju iz vjeronauka i izuzetno nam je drago što je svake godine sve veći odaziv. Voditelji su bili prijateljski i naučili smo nešto novo. Na Drľavnom natjecanju iz vjeronauka Dubrovačku će biskupiju predstavljati OŠ Petra Kanavelića s Korčule i Biskupijska klasična gimnazija Ruđera Boškovića.

Osnovna ąkola Smokvica - Stanovništvo tog dijela Mokošice obitava u obiteljskim kućama, no u posljednje vrijeme grade se niže višekatnice.

Nakon pozdravne riječi ravnateljice, razrednici su učenicima dodijelili svjedodľbe. Posebne pohvalnice i nagradu za svoj uspjeh dobili su učenici koji su svih osam razreda završili sa odličnim uspjehom. Čestitke, sreću i uspjeh u budućem školovanju uputili su im i prisutni učitelji i njihove učiteljice koje su ih učile od 1. Nakon podijele svjedodľbi uslijedio je mali glazbeni ulomak i zajedničko fotografiranje. Luška strka - Pozdrav ljetu. To je sportsko rekreativna manifestacija u organizaciji Zajednice sportskih udruga Vela Luka koja je potakla veliki interes Velolučana svih uzrasta. U strci je sudjelovao veliki broj naših učenika koji su se utrkivali u nekoliko kategorija. U dječjoj utrci od 1. U drugoj utrci učenika 3. Trail staza za Lušku strku je bila dugačka oko 6 km a biciklistička oko 18 km. Prijavljeno je ukupno 44 biciklista i 51 trkač. Vrijedi spomenuti trkače utrke traila u muškoj konkurenciji u kojoj je ukupno prvo mjesto osvojio Leo Zlokić 7. Ovaj put na Festival mora — Rota palagruzione. U sklopu tog festivala sudjelovali su na radionici brodogradnje — gundula Vela Luka na kojoj su nastavili izradu gundula koje su započeli u studenom prošle godine. Ovu radionicu je organizirala Udruga za promicanje promicanje vrijednosti tradicionalnig načina plovidbe Šćiga iz Vele Luka u suradnji s udrugom Palagruľa iz Komiľe s ciljem da se kroz igru zainteresira učenike za tradicionalne načine izrade brodova. Naši učenici učili su rukovati sa raznim alati, obrađivati drvo i kako spajati dijelove da bi dobili gundulu. Osim radionice u sklopu festivala organizirana je mala škola veslanja i jedrenja. Bili su ponosni jer su osvojili drugo mjesto i pokazali se kao pravi veslači. Marin i Nikola osvojili su 2. Sljedećeg dana vozili smo gundulu i bilo je super. Čestitamo vam na vašem uspjehu. Našim dragim osmašima ľelimo da upišu ľeljenu srednju školu i ľelimo im puno uspjeha i radosti u daljnjem školovanju. Dopunski rad započinje u utorak, 19. Raspored dopunskog rada potraľite klikom na. Dodjela svjedodľbi bit će 5. Za učenike od I. Koncert je započeo zbor OGŠ, zatim su nastupali učenici pojedinačno, duo klarineta, trio gitara a završio je nastupom ansambla violina i violončelista. Publika i roditelji imali su priliku slušati izvedbe mladih muzičara koji su pokazali svoje glazbeno umijeće i na kraju ove školske godine. Ovaj posjet i druľenje dio su projekta izrade zajedničkog mozaika Mosaik to be together. Nakon dolaska, naši su gosti uľivali u voľnji brodom veloluškom uvalom, a u večernjim satima u školi je odrľana svečanost otvaranja mozaika koji je postavljen u prizemlju škole. Nakon svečanosti, svi zajedno su krenuli prema predjelu Pod Boriće gdje je bilo organizirano tradicionalno kađenje smiljem, kako bi naši prijatelji iz Slovenije sudjelovali u ovom starom luškom običaju. Drugog dana posjeta, gostima je osim obilaska grada Korčule, organizirana mala škola jedrenja koju je organizorao Pomorski klub Vitar iz Brne. Članovi kluba, mali veliki mornari, jedrili su s djecom Vele Luke i Seľane predivnom uvalom Brna što je mališanima iz Slovenije, a i svima nama, bio neprocjenjiv doľivljaj. Ovo zajedničko druľenje i upoznavanje novih prijatelja ostati će nam u lijepom sjećanju, te se nadamo novim zajedničkim projektima i susretima. Posjetili smo Muzej hrvatskih arheoloških spomenika u Splitu, a najviše nam se svidio posjet stadionu Poljud. Prošetali smo Salonom i uľivali u hladovini na Gospinom otoku. Slobodno smo vrijeme proveli u mall of Split što je bila posebna poslastica. Uľivali smo na mekanoj travi i gledali patke kako plove rijekom. Bili su i u Sloveniji i posjetili poznatu Postojnsku jamu. Prvi dan smo posjetili NP Krku. Prošetali smo nacionalnim parkom, a zatim smo išli na ručak. Uvečer smo stigli u Toplice Lešće i smjestili se u sobe. Brzo je bila večera, a nakon večere smo imali radionicu. U 10 sati smo morali biti u krevetu. Ujutro smo ustajali oko 7 sati jer je doručak bio u 7:30. Poslije smo išli posjetiti Ivaninu Kuću bajki u Ogulinu. Poslijepodne smo se kupali na bazenu, a nakon toga smo išli u šumu gdje smo brali iglice. U srijedu smo posjetili stari grad Ozalj a nakon toga smo prošetali Rastokama i pogledali slapove. Kad smo se vratili u hotel imali smo slobodno vrijeme do večere. Posljednji dan smo imali ručak u 8 sati a u 11 smo išli na bazen. Poslije ručka otišli smo na rafting po rijeci Mreľnici, gdje je došao konj. Navečer smo se pakirali. Ujutro smo posjetili utočište za medvjede u Kuterevu. Poslijepodne smo krenuli prema Splitu i kasnije trajektom prema Luci. Stigli smo kući u kasnim večernjim satima. Josipa Anić, Danko Stipković, Zlatan Gugić, Marija ®uvela, Anita Borovina Vranješ i učitelj Vojko su uloľili ogroman trud kako u pripremi tako i u prezentaciji svoje priče, a to je publika prepoznala i pozdravila. Veliku zainteresiranost izazvao je mali parni stroj kojeg je učitelj pokrenuo kako bi demonstrirao pogon tadašnjih brodova. Thomas Adrews Danko Stipković , konstruktor, ispričao nam je svoju priču o izgradnji najpoznatijeg broda i kako je ostao s njim do kraja. Priči se pridruľio i kapetan Smith Marija ®uvela, u mornarskoj uniformi iz 1909. Kapetanu Smithu je to trebalo biti posljednje putovanje pred umirovljenje. Svoju stranu priče ispričao je i Arthur Henry Rostron Josipa Anić , kapetan Carpathie, broda koji se odazvao pozivu u pomoć i koji je zasluľan za preľivjele. Kapetanu Rostronu je dodjeljen Orden za hrabrost. Robert Ballard Zlatan Gugić ispričao nam je sve o svojim nastojanjima da pronađe Titanik. Tek u trećoj ekspediciji uspio u svojoj namjeri, naglasivši kako njegova ekipa ništa nije sa broda uzela. Tek su na pramcu ostavili spomen ploču. Zasluľeni veliki pljesak vratio nas je u sadašnjost u učionicu br. Puni utisaka, čestitamo na fantastičnom predavanju! Centar za kulturu Vela Luka u suradnji s Inicijativom za očuvanje pomorstva Vele Luke i Osnovnom školom Vela Luka prezentirao je zbirku drvenih maketa brodova samoukog umjetnika pok. Učenici su crtatli makete brodova, a najbolji radovi će biti izloľeni na izloľbi zajedno s maketama. U suradnji s nastavnikom fizike Vojkom Tabainom, učenici će posjetiti stolarsku radionicu u kojoj izrađuje makete i čuti predavanje o Nedjeljku Gugiću i maketarstvu. Izloľba će biti otvorena do 18. Polazak autobusa bio je u 6 sati ujutro ispred benzinske postaje. Otok su napustili u 7 sati trajektom. Prva postaja autobusa bila je u Stonu. Učenici su pogledali ulazak u Stonske zidine i trg u Stonu. Nakon toga posjetili su prekrasan park Arboretum. Tu su uľivali u šetnji i odmoru među raznim biljkama a najzanimljiviji dio parka bio je ribnjak i naravno, stari platan. Napustivši Arboretum put je učenike odveo u zračnu luku Ćilipi. Nakon toga posjetili su stari grad Dubrovnik, gdje su vidjeli Onofrijevu malu i veliku česmu, Orlandov stup, Stradun, Kazalište Marina Drľića, crkvu svetog Vlaha, kuću Ivana Gundulića, Kneľev dvor, Samostan Male Braće i staru ljekarnu. Učenici su bili razočarani što nisu posjetili akvarij. Ručak je bio u 3 sata. Oko 5 sati bio je polazak kući. Putovanje je prošlo mirno i pospano. Netko se natjecao, a netko se ipak radije odlučio na laganu šetnju, no svi smo konačno stigli do cilja. Na cilju se nastavilo ugodno druľenje do svečanog trenutka, proglašenja pobjednika i pobjednica te su podijeljene i medalje najuspješnijim koji su se zajedno popeli i fotografirali na pobjedničkom postolju. Lucija Usmiani Na kraju je uslijedilo tradicionalno potezanje konopa u kojemu su snage odmjerili svi akavci protiv svih bekavaca. Iako sam se umorio i smetala me vrućina, bilo je vrijedno truda. Od škole do starta smo pjevali i razgovarali. Putem smo susretali učitelje koji su nam davali potporu, a nakon utrke smo i potezali konop. Ove godine pravo na prijavu imali su klaviristi, gitaristi i pjevači koji izvode program prema propozicijama natjecanja. Nikola je učenik 6. Čestitamo mladom gitaristu i njegovom profesoru Florijanu Djerdjiju i ľelimo mu svu sreću na prijemnom ispitu! Da bi što više djece dobilo priliku upoznati se s osnovama medijske pismenosti, Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, u suradnji s brojnim partnerima i medijskim kućama pokreću Dane medijske pismenosti. Natječaj je poslan svim osnovnim školama u Republici Hrvatskoj. Projekt se provodi uz potporu Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku u svrhu unapređenja sigurnosti djece na društvenim mreľama te smanjenja govora mrľnje i nasilja nad i među djecom na internetu. Usmjeren je na prevenciju i djelotvornu zaštitu djece od nasilja na internetu kroz edukaciju i podršku nastavnicima, djeci i roditeljima o sigurnom korištenju interneta, prevenciji i djelotvornoj zaštiti djece od vršnjačkog nasilja na društvenim mreľama. Od 71 prijavljene škole, u projektu po jedna škola iz svake ľupanije. Iz naše ľupanije odabrana je naša škola za sudjelovanje. Već je odrađena jedna od planiranih četiri radionice, koje će se realizirati u narednom mjesecu. ®upanijsko prvenstvo školskih sportskih društva osnovnih škola u krosu za 5. Sudjeluju učenici: Petar ®uvela 6a Petar Šeparović 5b Tino Mirošević 5b Mateo Tabain 5b Marija Tabain 6a Martina Andreis 5b Tea Šeparović 6a Ivana Borovina 6a Hana Gugić 6a ®upanijsko prvenstvo školskih sportskih društva osnovnih škola u krosu za 7. Sudjeluju učenici: Leo Zlokić 7b Vito Priľmić 7a Roko Đuderija 7a Sandro Kinđerski 7a Rose Mikulandra 8a Petra Dragojević 7b Lucija Usmiani 7a Lucija Dragojević 7a Našim učenicima ľelimo puno uspjeha! Izloľene fotografije svjedočanstvo su različitih fotografskih osobnosti koje iz raznih perspektiva govore o temi ribarstva koja je toliko vaľna za naše mjesto. Također, ova izloľba svjedoči koliko je knjiľevni opus velolučkog knjiľevnika Šime Vučetića poticajan i moľe biti inspiracija mladima za izraľavanje kroz suvremene i tradicionalne medije. Uz ostale sudionike foto-natječaja, iz naše škole sudjelovali su učenici osmih razreda: Marie Barčot, Anita Borovina Vranješ, Josipa Burmas, Marina Burmas, Matija Hazdovac, Marija Manestar, Andrea Padovan, Danko Stipković i Marija ®uvela. S ponosom vas obavještavamo da je naš Ivan, učenik III. A razreda pozvan na drľavnu smotru LiDraNokoja će se odrľati u oľujku. Velike čestitke Ivanu i njegovoj mentorici Mirjani ®uveli! Na ľupanijskoj razini Vjeronaučne olimpijade koja se odrľala 27. Čestitke učenicima i njihovom mentoru Anti Novakoviću. Na ľupanijskom natjecanju iz geografije sudjelovala je Ariana Kecić. Čestitamo Ariani i njenoj mentorici Mirjani ®anetić. Na ľupanijsko natjecanje iz tehničke kulture pozvani su Lea Miletić, David Nikolla i Nikola Šeparović. Na ľupanijskom natjecanju je sudjelovala Lea Miletić. Čestitamo učenicima i njihovom mentoru Zdenku Miletiću. Na ľupanijskom natjecanju iz hrvatskog jezika koje se odrľalo 5. Čestitke Lindi i njenoj mentorici Nikolini Padovan Plantić. Na ľupanijskom natjecanju iz fizike sudjelovao je Nikola Šeparović. Čestitamo Nikoli i njegovom mentoru Vojku Tabainu. Na ľupanijskom natjecanju iz biologije sudjelovali su Anabella Jung, Zlatan Gugić, Anita Borovina Vranješ i Ruľa Mikulandra. A Zlatan je osvojio treće mjesto! Čestitke Zlatanu, učenicama i njihovom mentoru Toniju Šale. Na ľupanijskom natjecanju iz kemije sudjelovale su Ariana Kecić, Linda ®uvela i Karla Šeparović. Čestitke učenicama i njihovoj mentorici Marini Rajić. Napisao je brojne tekstove o Mljetu, bavi se ekologijom, poviješću, autor je mnogih izloľbi o kulturnoj povijesti Mljeta, ali i inicijator i tvorac Mljetske planinarske obilaznice koja je novi izazov planinarima, ekolozima, ljubiteljima prirode. Marin Perković je u četvrtak, 8. Učenici su, na svojim instrumentima, predstavili skladbe raznih klasičnih i suvremenih autora pod svojim pomno odabranim maskama. Svim smo učenicima pruľili veliku podršku, a posebno onima koji su iskoristili ovaj nastup za prosviravanje svoga programa prije natjecanja i prijemnog ispita za Srednju glazbenu školu. Uľivali smo u ovogodišnjem glazbenom karnevalu! Projekti će se provoditi do studenog 2018. Dubrovačko-neretvanska ľupanija nositelj je projekta izrade ľupanijskog programa za mlade. Projekt se provodi u partnerstvu s udrugom Europski dom Dubrovnik, a glavni mu je cilj poboljšanje ľivota mladih u Dubrovačko-neretvanskoj ľupaniji. U izradu ľupanijskog programa za mlade bit će uključene udruge mladih i za mlade, jedinice lokalne samouprave te obrazovne, znanstvene, kulturne i socijalne ustanove s područja Dubrovačko-neretvanske ľupanije. Nakon usvajanja na ®upanijskoj skupštini ovaj će dokument biti temelj za definiranje ľupanijske politike prema mladima u razdoblju 2018. Paralelno s izradom ľupanijskog programa za mlade, ®upanija sudjeluje i u provedbi aktivnosti info-centra za mlade. Nositelj ovoga projekta je Europski dom Dubrovnik, a uz ®upaniju, partner u provedbi je i Sveučilište u Dubrovniku. Projektne aktivnosti obuhvaćaju informiranje i savjetovanje mladih iz svih dijelova ľupanije o temama od njihova interesa i pomoć mladima u stjecanju vještina koje će im biti od koristi u osobnom i profesionalnom smislu. U svrhu utvrđivanja informativnih potreba mladih izrađen je upitnik na poveznici Svi koji imaju veze s mladima zamoljeni su podijeliti upitnik na svojim internetskim stranicama, putem mailing lista ili na društvenim mreľama, kako bi ga ispunilo što više mladih iz svih dijelova ľupanije. Nakon što taj upitnik bude obrađen, informiranje mladih provodit će se putem individualnih kontakata, informativnih radionica, društvenih mreľa i internetske stranice dnz-mladi. Zadnji sat imali smo razredne svečanosti. Iz učionica se širila pjesma, smijeh i radost. Neki su imali boľićnu lutriju, drugi su pjevali i plesali, igrala se tombola, grickalo se i blagovalo. Nastupile su prvoplasirane ekipe iz skupine Neretva, Pelješac, Korčula i dvije najbolje ekipe iz skupine Dubrovnik. ®enska ekipa ŠSD Val osnovne škole Vela luka u sastavu: Lea Berković. Linda ®uvela, Lucija Marić i Lucija Martić osvojila je uvjerljivo prvo mjesto, a muška ekipa u sastavu Ivan Dragojević, Petar ®uvela, Nikola Šeparović i David Andreis osvojili su drugo mjesto. Večer matematike organizira već nekoliko godina Hrvatsko matematičko društvo HMD uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Od ove godine Večer matematike ima i novog sponzora, a to je Institut za razvoj i inovativnost mladih IRIM. Sudjelovanje u zabavnim aktivnostima otkriva često zaboravljenu - zabavnu stranu matematike, stvara nove ideje o tome što matematika jest i čime se bavi te dokazuje da matematičke probleme, i bez da smo svjesni vlastitog talenta, svakodnevno svi uspješno rješavamo. Put trajektom je trajao dugo, jer za poć u Komiľu prvo treba doć u Split, a onda iz Splita drugim trajektom do Visa. Na naše veliko iznenađenje i radost u Visu nas je dočekao snijeg. Po dolasku u Komiľu smjestili smo se u vatrogasni dom i malo kasnije krenuli na radionicu u kojoj smo puno toga naučili. Lijepili smo rabra gundule koja smo rezali u Veloj Luci. Kalafatovali smo i pleli uktase. Neki su radili limene brodove, dok sam ja crtao nacrt broda jedne barke. U nedjelju smo krenuli natrag, prvo trajektom za Split i onda iz Splita za Velu Luku. Na trajektu za Luku je bilo zabavno jer je bilo puno Lučana koje znamo. Tako nam je put do Luke brzo prošao i doma smo došli oko 9 sati navečer. Naš posjet Komiľi je bio odličan, zabavan i zanimljiv i naučili smo kako se radi Komiška gundula. Iz naše škole sudjelovale su Ariana Kecić i Daria ®uvela iz 7. Radionicu su organizirale udruge Palagruza iz Komiľe u Šćiga iz Vele Luke. Nakon prezentacije o različitim tradicionalnim plovilima učenici su se upoznali i sa raznim alatima za obradu drva sa kojima su uspješno izrađivali svoju prvu pravu brodicu poznatu Komišku gundulu. Radionicu su vodili Jure ®unko, Lada i Miro Cvitković a naši vrijedni, mali brodograditelji su bili: Demian Ćosin, Domenico Boris Forte, Nika Franetović, Ivana Marić, Nikola Oreb, Ante Tabain i Marin Miletić. Bilo je baš zanimljivo. Voditelji su bili prijateljski i naučili smo nešto novo. Posebno mi se svidjelo kako smo svi skupa surađivali. Cilj radionice je kroz igru zainteresirati učenike za tradicionalnu brodogradnju. Učenici će se upoznati sa različitim alatima i uz nadzor voditelja gradit će svoj prvi pravi brod Komišku gundulu. Radionice će se odrľati 25. Već devetu godinu zaredom obiljeľava se Svjetski dan šećerne bolesti. U svijetu od šećerne bolesti trenutno boluje 415 milijuna ljudi. Prioritet prevencije šećerne bolesti je promicanje tjelesne aktivnosti, posebno u pubertetu te razvijanje zdravih prehrambenih navika. Naši su nam učitelji ponudili dosta zanimljivih radionica u kojima se svatko od nas mogao pronaći, od izrade sapuna i maketa pa sve do plesa i pjevanja. Započeli smo s predavanjem učitelja Vojka Tabaina o čak 160 godina školstva u našem mjestu. Bilo je jako zanimljivo i puno smo pitanja imali za učitelja, a on nam je rado odgovarao. Nakon toga smo išli u obilazak školskog tavana, a to je bilo posebno iznenađenje jer nismo ni slutili kakve se sve zanimljive stare stvari kriju u našoj školi. A poslije odmora uslijedila je zanimljiva prezentacija učenika VIII. Dojmovi učenika: Radionica Bonton Marin VIII. Sviđa mi se ovakav Dan škole. Učenici zadruge ,,Meja'' itekako su ponosni na svoju lumbliju i njihov plasman u samom natjecanju za ,,Zlatnu lumbliju '' 2017. Kao dio stručnog tima koji je ocjenjivao lumblije našla se najpoznatija hrvatska slastičarka Tea Mamut koja je završila prestiľnu kulinarsku akademiju u New Yorku Culinary Institute of America , a svoje vještine je usavršavala u restoranima s Michelinovim zvjezdicama, na Olimpijskim igrama kao član tima odgovornog za gastronomsku ponudu te u najboljim hrvatskim restoranima. Tea Mamut je upravo našim lumblijama dala najviše bodova. Eto ponosni smo na naš uspjeh, ali prvenstveno na naš trud koji smo uloľili kroz ovih par godina gdje smo naučili praviti slatke delicije našega otoka lumblije, hrstule, pršurate, cukarine, mindulat, klašune. ®elimo ih sačuvati kao vaľan dio tradicionalne kulturne baštine. Na prvenstvu su sudjelovali učenice i učenici naše škole u sedam atleskih disciplina, u konkurenciji od deset škola. U ekipnoj konkurenciji ľenska ekipa ŠSD Val osvojila je drugo mjesto, a muška ekipa peto mjesto. Pojedinačni rezultati: 100m Petra Dragojević 14,63 sek. Nove članove Vijeća učenika pedagogica je upoznala s duľnostima Vijeća. Nakon toga članovi su izabirali predsjednika, zamjenika predsjednika Vijeća učenika i zapisničara. Za predsjednika je izabran Mikula ®uvela II. B , za zamjenicu predsednika izabrana je Petra Tulić VI. A , a zapisničar je Toni Surjan IV. Na Vijeću se rasporavljalo i o organizaciji Dana škole, kao i o obliku pomoći učenicima koji teľe savladavaju gradivo. Ove će se tema detaljnije raspraviti na slijedećem sastanku, kada članovi Vijeća donesu prijedloge učenika iz svog razreda. Pripreme teške cijeli tjedan svaki je učenik bio vrijedan. Rezultat je vidljiv svakom od nas Šareno voće nije samo ukras. Ozbiljni sudci došli su u školu I odmah su krenuli u kontrolu. Najhrabriji je bio peti A Prvi je sudcima otvorio vrata. Najvoćniji razred peti be Sudcima nimalo nije bio ometen. Lušku spizu šesti A ima Voćna gusjenica smije se svima. Šesti be razred sudce je pozdravio I najbolji smoothie odmah im napravio. Veliki odmor prošao je u tišini Razredi su čekali da ih obiđe ľiri. A Sedmaši u četvorci se skrasili Bez premca su najbolje ploču ukrasili. Dogodilo se, kaľem vam, na našu sreću, Sedmi be je najbolji u jestivom cvijeću. Usluga vrsna, ugođaj prvoklasni, Osmi be priprema zalogaj slasni. Najhumorističniji osmi A Nudi smijeh uz zalogaj. Zdrava marenda U petak, 20. Natjecali su se svi učenici od 5. Svi učenici su ujutro u školu došli s pecivima i voćem. Cijela je škola lijepo mirisala. ®iri je posjetio svaki razred. Škola je bila puna pozitivne energije. Svi smo napeto iščekivali rezultate. Pobjednik ovogodišnjeg natjecanja je 6. Ovo je bio jedan drugačiji, poseban dan u našoj školi i nadamo se da će takvih biti još mnogo. A bila je stvarno ukusna. Imali smo štrudel od jabuka, pitu od višanja i šipak. Čak je i učiteljica rekla da je bilo odlično. Štrudel od jabuka je bio najbolji. Pili smo čokoladno mlijeko i čaj. Nije mi se svidjelo kad mi je Ema ukrala keks. Meni se svidjela ova marenda i ľelim da se ista ponovi. Voljela bi da tako bude i iduće godine. Ja bi sve jeo ko proľdrljivac. Ovo je najbolji dan u godini. Ja bi da ovaki dan bude svaki dan. U teorijskom dijelu upoznali su se ta tradicijom vodenih sportova na otoku kao i sa poviješću Korčulanskog plivačkog kluba. Praktični dio je podijeljen u tri dijela: testiranje, usvajanje praktičnog znanja iz plivanja i usvajanje praktičnog znanja iz vaterpola. Osim što su naučili nešto novo, dobro su se i zabavili. U prvom dijelu izlaganja, Marijana Milat govorila je o zastupljenosti plastike u svakodnevnom ľivotu, razlozima korištenja plastike, prednostima njene uporabe ali i velikom problemu zbrinjavanja plastičnog otpada. Biologinja Tamara Crnac govorila je o štetnosti ovog otpada na ľivi svijet i okoliš a posebno more. Nakon izlaganja i prezentacije učenici su postavljali pitanja koja su ih zanimala i pokušali dati svoje prijedloge za rješavanje ovog problema. Na koji način mi kao pojedinci moľemo utjecati da plastika ne završi u moru; kako smanjiti potrošnju plastike i kako pomoći okolišu pitanja su o kojima se raspravljalo i na koja smo zajednički pokušali pronaći odgovore. U 9 sati učenici niľih razreda okupili su se u školskom dvorištu odakle su, u pratnji svojih učiteljica, krenuli prema igralištu. Tamo su uľivali u igri i sportskom natjecanju sve do 11 sati. Nakon njih na igralište su došli učenici starijih razreda. Svi učenici su se po dolasku na teren prvo malo zagrijali uz vjeľbe učitelja tjelesnog, a onda smo u grupama imali različite sportove: poligon, rukomet, badminton, preskakanje konopa i nogomet. Nije nedostajalo ni navijanja za svoje razred u kojem su bile najjače cure koje su bodrile svoju ekipu iz razreda. Bio je ovo pravi sportski dan u kojem smo uľivali i svi zajedno se druľili.

POSJET OSNOVNE ŠKOLE MOKOŠICA ULJARI MADREVITA U ORAŠCU
Ivan Grljević zazuzeo je 13. Ovo su njihovi prvi koraci. Našu su školu predstavljale učenice Iva Rešetina, Ramona Popović, Gabrijela Margaretić i Lorena Krizmanić osvojivši sjajno četvrto mjesto. Radionici će se pridruľiti roditelji naših učenika te djelatnici škole kako bi pokazali tradicionalne običaje našeg kraja. It is believed that this was the case because members of guerrilla units were stationed in Old Mokošica. U ekipnoj konkurenciji ľenska ekipa ŠSD Val osvojila je drugo mjesto, a muška ekipa peto mjesto. Snaga leľi u upornosti! Iz naše škole sudjelovale su Ariana Kecić i Daria ®uvela iz 7. U akciji je sudjelovala i naša škola. ®enska ekipa ŠSD Val osnovne škole Vela luka u sastavu: Lea Berković. Tu se našao i poneki osmaš da našem biskupu uputi pozdrav.

[Dijaspora invest|Anime, manga, japan.. fanzine|Mlade mame]