Igrice!

18.08.2007., subota

Prince of persia The two Thrones


Pjeskovita akrobacija

Jako puno pijeska, ponešto bodeža, puno akrobacija te dosta borbe – ukratko, eto vam opisa novog nastavka Princa od Perzije

Po stoti put ti kažem, ovo nije mrlja od čokolade nego moja brada koju puštam od 13. godine života

Način na koji se Princ od Perzije vratio iz mrtvih stvarno je fascinantan. Igra iz DOS-a bila je pravo remek-djelo koje je kasnije pokopao Prince of Persia 3-D. No, nekom magijom Princ se vratio i postavio nove standarde u svijetu arkadnih igara. Nažalost, drugi nastavak modernog serijala napravio je odmak od prvog dijela što nije bilo najpametnije. Srećom, ekipa koja je zadužena za ovaj serijal uvidjela je grešku i treći nastavak, The Two Thrones, puno je bliži jedinici nego dvojci pa je odmah, po defaultu, dobar.
T2T bešavno se nastavlja na priču prvih dvaju dijelova što će posebno razveseliti ekipu koja ih je igrala jer vas stalno drži osjećaj da sudjelujete u stvarno dugoj avanturi (ili noćnoj mori, ako ste se baš jako ufurali u ulogu Princa). Ljudi koji se tek susreću s igrom pitat će se tko je taj vražji Vezir i kakav je to Pijesak vremena, no tijekom igre to će se koliko-toliko objasniti. No, u igri gdje se stalno skače i siječe, mjesta za priču ionako nema puno.

Red po red - igra
T2T je napravljen kao televizijski novogodišnji program gdje imate red razgovora, red pjesme i red plesa, samo što kod Princa imate red zamki, red borbe i red akrobacije. Sva tri elementa ukrcana su, u velikom broju slučajeva, u velike prostorije koje su napravljene kao velike zagonetke koje se rješavaju ne snagom uma, nego brzinom vaših prstiju. Ovu igru preporučeno je igrati s analognim gamepadom koji će podnijeti silnu količinu akcije. Trčanje po zidovima, vješanje po raznoraznim olucima, izvođenje akrobacija kojih se ne bi posramili ni najbolji svjetski gimnastičari, sve je to Prinčeva svakodnevica. Normalno, ako niste vični brzim kombinacijama i nevjerojatnim akrobacijama, možete prvih nekoliko sati očekivati frustraciju do nebesa, no kasnije vam postane sasvim normalno da morate napraviti salto, trčati po zidu, odbiti se od njega, zgrabiti lanac te se prebaciti na usjeklinu u zidu gdje ćete napraviti špagu kako biste se spustili iza neprijatelja.
Za arkadnu igru, T2T ima jako puno šuljanja. Jedina je razlika što se šuljanje odvija iznad glava neprijatelja. Na vama je da nađete način kako doći iza neprijateljskih leđa gdje onda izvodite tzv. speed kill iako bi možda bolji termin bio silent kill budući da ubijanje na taj način neće uznemiriti okolne neprijatelje.
Kad sve to propadne, vrijeme je za borbu koja je šarolika; postoji velik broj kombo-udaraca koji će razbacati neprijatelje uokolo, a vama pružiti još malo vizualnih užitaka. Kasnije se u borbu upliće i tamni Princ kojim morate čim više tamaniti ekipu jer mu inače zdravlje pada i onda je igra gotova.
Dok igrate s vulgaris Princom, u jednoj ruci držat ćete nezaobilazni bodež vremena, a u drugu ruku možete nabaciti bilo koje oružje koje nađete. Tu se uvijek radi o oružju za blisku borbu, no treba reći da svaka vrsta ima drugačije kombo-udarce. S druge strane, tamni Princ ima u jednoj ruci već spomenuti bodež, a u drugoj željezni bič koji ne možete zamijeniti nekim drugim oružjem. Iskreno, ne bismo to ni željeli napraviti jer je bič fantastično oružje koje će vam ionako zatrebati kao "sustav pomoći" pri trčanju po zidovima na kojima se nalaze zidne lampe.
Uza sve to, tu je i pijesak vremena koji će vam omogućavati da usporite i vratite vrijeme, odgurnete neprijatelje, no koristit će vam i izvan borbe kako biste prošli neke teže zamke.

Ples s mačevima
Neprijatelji protiv kojih se borite dolaze u nekoliko "okusa", a prema starom zakonu, postaju sve teži kako se bližite kraju igre. O njihovoj inteligenciji nemamo ništa specijalno reći osim da se kasnije jako dobro brane pa pokušajte čim više raditi speed killove, a što manje ulaziti u frontalni sukob.
S vremena na vrijeme javljaju se snažniji neprijatelji, tzv. bossovi, kod kojih ćete puno više koristiti okretnost nego oštrinu bodeža. No, postoji tu nekoliko čudnih dijelova - dva koja najviše bodu oko jesu borba protiv dvaju mini-bossova nakon cijelog nivoa provedenog u kočiji i neki veliki zeleni lik kojeg "jašite". U drugom slučaju, bez obzira na gay konotacije, radi se o lakoj borbi, ali nakon nje vi morate upravljati jurećim divom. Sve je to OK, ali igra vam nikako ne signalizira da vi kontrolirate. Tako sjedite s kontrolerom u rukama i pitate se zašto se kreten stalno zaletava u zid i zašto vi uvijek završite mrtvi. U prvom slučaju, problem je što tijekom vožnje kočije ne možete skupljati pijesak, a kad taj naporni dio konačno završi, odmah počinje borba protiv dvaju ogromnih tipova koje ne možete ozlijediti samo tako. Kako u tom trenutku obično nemate pijesak vremena kojim biste usporili vrijeme, borba je na granici nemogućeg.
No, osim toga, prevelike zamjerke čovjek ne bi mogao naći. Dobro, grafički engine nagriza vrijeme, neki put baš i nije jasno po kojem zidu morate trčati, nekoliko se puta dogodilo da kontrole otkažu u ključnom trenutku, a ponekad Princ izvede neku figuru koju vi niste željeli i surva se u sigurnu smrt, ali, hej, nitko nije rekao da će ovo biti jednostavno.
Ruku na srce, ima nešto što nam jako smeta. Svaki put kad otiđete u izbornik, dočeka vas glas jedne od glavnih protagonistica koji vam nešto izblebeće. Sve je to OK jer tako igra zvuči kao da ju netko priča, kao bajka iz 1001 noći, ali pošto u meni ulazite svako malo kako biste prilagodili grafiku ili kontrole (obično kontrole, i pogledali popis komboa), početak pitanja, "Da li želiš...", dovodi vas do ludila. Zato, kad vas pita "Da li želiš...", odgovor je: "Da, želim naći tipa koji je zamislio ovaj sustav ulaza u izbornik i iščupati mu obje ruke te ga umlatiti njima!!!". No, tko zna, možda je to samo naša reakcija...
Za zaključak mogli bismo reći da će se Princ svidjeti svima koji vole arkadno-akcijske igre, koji imaju brze reflekse i kontroler te ponešto deblje živce. Ukoliko ste poklonik pravih pc-aških žanrova poput FPS-ova ili RTS-ova, onda ovaj naslov sigurno nije za vas.

Download: USKORO!!!

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.