za Žapca, Petru i sve ostale "žedne znanja"..... da.....
- S T A R T -
1. Što je podatak?
2. Čime se prenose podaci?
3. Kakvi znakovi mogu biti?
4. Kakvi signali mogu biti?
5. Na koja 4 pitanja moramo imati odgovore pri obradi podataka?
6. Što je obrada podataka?
7. Što dobijemo obradom podataka?
8. Koji su načini obrade podataka s obzirom na korištena sredstva?
9. Koje su faze obrade podataka?
10. Što je rezultat obrade podataka?
11. Što je informacija?
12. Za što može koristiti informacija?
13. Na koji način se može trajno sačuvati?
14. Što je informatika?
15. Čime se bavi informatika?
16. Kada je nastala informatika?
17. Na temelju kojih znanosti se razvila informatika?
18. Što je sustav?
19. Prikaži sustav shematski.
20. Što je sustavski pristup?
21. O čemu ovise svojstva sustava?
22. Na čemu se zasniva kibernetika?
23. Što je kibernetika?
24. Na čemu se temelji informacijski/računalni sustav?
25. Koji su djelovi tog sustava?
26. Koje računske operacije je mogao izvršavati stroj Blaisea Pascala?
27. Zašto nam je važan analitički stroj Charlesa Babbagea?
28. Kakav stroj je konstruirao Herman Hollerith?
29. U koje svrhe se koristio taj stroj?
30. Što su bili osnovni elementi 1. generacije računala?
31. Koja su najvažnija svojstva 1. gen. računala?
32. Kako su se programirala računala 1. gen.?
33. Što su bili osnovni elementi 2. gen. računala?
34. Koja su najvažnija svojstva 2. gen. računala?
35. Kako su se programirala računala 2. gen.?
36. Dali su računala 2. gen. imala operativni sustav?
37. Što su bili osnovni elementi računala 3. gen.?
38. Koja su najvažnija svojstva računala 3. gen.?
39. Kakve operativne sustave su imala računala 3. generacije?
40. Što su bili osnovni elementi 4. gen. računala?
41. Koja su najvažnija svojstva računala 4. gen.?
42. Što je mikroprocesor?
43. U kojoj gen. računala se koristi mikroprocesor?
44. Kakvi su nepozicijski brojevni sustavi?
45. Kakvi su pozicijski brojevni sustavi?
46. Koje brojevne sustave znaš?
47. Što je to osnova ili baza brojevnog sustava?
48. Koja je osnova (baza) binarnog broj. sustava?
49. Koje znamenke on koristi?
50. Koja je osnova (baza) oktalnog brojevnog sustava?
51. Koje znamenke on koristi?
52. Koja je osnova (baza) dekadskog brojevnog sustava?
53. Koje znamenke on koristi?
54. Koja je osnova (baza) heksadekadskog broj. sustava?
55. Koje znamenke on koristi?
56. Čime se bavio John Von Neumann?
57. Nacrtaj funkcijski odnosno Von Neumannov model računala!
58. Vrijedi li njegov model računala za današnja računala?
59. Što je sabirnica?
60. Zašto je sabirnica usko grlo računala?
61. Čemu služi grafička kartica?
62. Čemu služi AGP priključak na matičnoj ploči?
63. Imaju li suvremene grafičke kartica svoj procesor i svoju memoriju?
64. Koje su osnovne zadaće procesora?
65. Koja su 2 osnovna dijela procesora?
66. Što radi aritmetičko – logička jedinica?
67. Što radi upravljačka jedinica?
68. Kako upravljačka jedinica zna što treba raditi?
69. U čemu mjerimo brzinu rada procesora?
70. Kakva je to RAM memorija?
71. Kako još zovemo RAM memoriju?
72. U čemu iskazujemo kapacitet RAM memorije?
73. Gube li se podaci iz RAM memorije nestankom struje?
74. Kakva je to ROM memorija?
75. Tko upisuje podatke u ROM?
76. Gube li se podaci iz ROM-a nestankom struje?
77. Zašto ROM i RAM zovemo unutarnje memorije?
78. Čemu služi zvučna kartica?
79. Kakvu pretvorbu signala vrši zvučna kartica?
80. Čemu služi mrežna kartica?
81. Čemu služi modem?
82. Nabroji neke magnetne memorije.
83. Koji geometrijski lik odgovara izgledu staza na disketi?
84. Koji geo. lik odg. izgledu staza na čvrstom disku?
85. Nabroji neke optičke memorije.
86. Koji geo. lik odgovara izgledu staze na CD-ROM-u?
87. U kojem smjeru se zapisuju podaci na CD-Rom-u?
88. Koju oznaku imaju CD i DVD mediji na koje se može višekratno zapisivati i brisati podaci?
89. Zašto DVD-ROM ima veći kapacitet od CD-ROM-a?
90. Kakve su to unutarnje memorije?
91. Kakve su to vanjske memorije?
92. Nabroji neke ulazne jedinice računala.
93. Koja je zadaća ulaznih jedinica?
94. Kakvi miševi prema građi mogu biti?
95. Kakvi monitori prema građi mogu biti?
96. Nabroji neke izlazne jedinice računala.
97. Koja je njihova zadaća?
98. Kakvi monitori prema građi mogu biti?
99. Koje su osnovne značajke CRT monitora?
100. Koje su značajke LCD monitora?
101. O kojim uređajima govorimo ako su dimenzije 17'', 19''?
102. Što je piksel?
103. Kakvi prema građi mogu biti pisači?
104. Koje su osnovne značajke matričnih pisača?
105. Koje su osnovne značajke tintnih pisača?
106. Koje su osnovne značajke laserskih pisača?
107. Opiši rad laserskih pisača!
108. U čemu se mjeri brzina rada pisača?
109. Što je matematička logika?
110. Kako se još zove matem. logika?
111. Što je osnovni pojam matem. logike?
112. Što je izjava?
113. Koje oznake koristimo za točnu izjavu?
114. Koje oznake koristimo za netočnu izjavu?
115. Unutar kojeg skupa se nalaze sve ulazne i izlazne jedinice?
116. Koje su osnovne logičke funkcije?
117. Objasni operaciju negacije!
118. Koji je operator negacije?
119. Nacrtaj tablicu istinitosti za operaciju negacije!
120. Objasni operaciju disjunkcije!
121. Koji je operator disjunkcije?
122. Nacrtaj tablicu istinitosti za operaciju disjunkcije!
123. Objasni operaciju konjukcije!
124. Koji je operator konjukcije?
125. Nacrtaj tablicu istinitosti za operaciju konjukcije!
126. Što je bistabil?
127. Što može zapamtiti bistabil?
128. Kako se mijenja stanje bistabila?
129. Što su logički sklopovi?
130. Koju logičku operaciju obavlja sklop NE?
131. Nacrtaj simbol za sklop NE!
132. Nacrtaj tablicu istinitosti za sklop NE!
133. Koju logičku operaciju obavlja sklop ILI?
134. Nacrtaj simbol za sklop ILI!
135. Nacrtaj tablicu istinitosti za sklop ILI!
136. Koju logičku operaciju obavlja sklop I?
137. Nacrtaj simbol za sklop I!
138. Nacrtaj tablicu istinitosti za sklop I!
- E N D -
uf........ u školi je, ono - pa kako može biti u školi?
skužila sam da bi taman sve stigla napraviti da ne jedem i ne spavam. ali i onda bi mi bilo na knap....
ovim praznicima se nikako ne mogu veseliti jer što su bliže to manje imam vremena za ispraviti ocjene...
tako da zadnjih (tje)dana izgledam ovako: , a petkom uglavnom .
je, ali onda dođe ponedjeljak
da sam bar u osnovnoj!!!! ja bi natrag!!! kako je tamo bilo super! zadnjih mjesec dana smo samo i samo smo se , a neki su i i , ali ja nisam
i na kraju, što reći osim da ako preživim ova 2 tjedna bit će to prema onoj poslovici:
Ono što te ne ubije, ojača te.
a šta onda, ono što te ne ojača te ubije?!
ah, ništ, idem ja..........
wish me luck........................
baj, baj
|