Buy EVE Online time code 60 days game time! 1 Bilijun glupih razloga zašto Blizzard ne želi gubiti mušterije - Taking gaming seriously - Blog.hr

Taking gaming seriously


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga 


EVE Online time code 60!

This blog has evolved into a bilingual log,
This causes me a lot of grief as my ENG articles cannot be graded on digg.hr and my CRO articles cant be graded on digg.com. Nevertheless I see no other option but to proceed in this manner.

In spite of that, I welcome this situation as an opportunity for me to brush up on my foreign language skills. Until I do, please bear in mind that ENG is my second language.

 03.03.2008., ponedjeljak

1 Bilijun glupih razloga zašto Blizzard ne želi gubiti mušterije



In an interview yesterday, Activision boss Bobby Kotick expressed his belief that 1 billion dollars are not enough to create an MMORPG to compete with World Of Warcraft.

"We don't think that even if we made the USD 500 million or billion-dollar investment to get a product out that we would even be successful doing
it," said Kotick. "When we first started looking at it, it appeared to us like a game in an insurmountable product category... EA, Microsoft, Sony and scores of venture capital investments had been put to work unsuccessfully in trying to develop massively multiplayer games as a product opportunity."
Kotick then explained that this belief was the reason why Activision opted to merge with Blizzard and acquire World of Warcraft in the process.
As soon as Kotick's words were published, response came from Lars Buttler, formerly the VP of Global Online at Electronic Arts and currently the CEO and co-founder of Trion World Network, who accused Kotick of trying to "scare off competition".
" Nice try Mr. Kotick. We understand that Activision has to defend its merger and scare competition - but I have to call his bluff," said Lars Buttler. "We couldn't be more impressed with what Blizzard has started but WoW is just the beginning; it's pretty wild to suggest that there's only one team that could ever realize the potential of the connected era - and that there's no one out there that can deliver, no matter what the investment. They are truly a great team but there are other great teams out there who will make smart decisions, leverage the full advantage of connectivity and define the future of interactive entertainment."

"There are challenges for traditional publishers in this realm, there's no doubt. But with the right tools and technology, creativity and grasp of the potential that the connected era brings, new teams will create amazing games. Our message to developers and gamers alike is: there's been a paradigm shift everyone; join the party! We would go so far as to say: if you disagree with Mr. Kotick, call us!

Vrlo logičan potez s njihove strane. Pokušali su kroz prazne riječi napisati novu povijest i usput u submisivnost potjerati mlade developere.

Ne znam točno otkud njima pikogrđanski pogled na stanje stvari, takav je inače uobičajen za male ljude iz malih zemalja. Osim očite propagandne vrijednosti koju ima prodavanja magle ova izjava je sasvim sasvim netočna. Dakle oni ili na primitivan način plaše konkurenciju ili su jednostavno priglupi.

Projekt WoW radila su 3 nekompetentna bivša igrača Everquesta i jedan trener (koji je iza sebe već ostavio jedan upropašten MMO). U Everquestu iskazali su se isključivo samo kroz pro-gaming i bahati elitizam. Elitizmom oni dijele igrače na 2 klase; "pametne" tj. one koji igraju non stop i postižu rezultate kroz grind - grind koji je "manje vrijednim" ljudima naporan. Druga skupina su "glupi" koji si ne mogu "posložiti" život tako da je igra u sredini. WoW su napravili likovi koji su odabrani na načelu "prijatelu stari", a ne na načelu kompetentnosti. Oni su se čak svojim vlastitim akcijama pokazali kao neozbiljni; neki su rušili servere, neki su klonirali predmete tj. koristili rupe u sistemu. To su ljudi koji ne bi smjeli raditi na ičemu ozbiljnijem od prodaje stripova na placu. WoW unatoč svemu ovome zarađuje velike pare.

Uspjeh WoW-a osobno pripisujem isključivo samo onim ljudima koji su radili fenomenalno simpatični dizajn grafike i dopadljivi zvuk. Stilizirani likovi koji kao da iskaču iz crtića dali su igri poseban šarm po već oprobanom receptu za uspjeh prethodnih Warcraft-a (a i to je popaljeno od Warhammera, ali nećemo sad o tome). Sve OSTALO je propast, od "idi i ubij 100 kišnih glista pa ćeš dobit kišobran" questova, preko guranja igre prema ultra-simplističnim UT2004 arenama, sve do totalno krivog balansa instanci (koje su preteške, pa su kasnije ipak olakšavane).

Ništa u igri ne valja, osim dizajna. Igru igraju ili ljudi koji obožavaju franšizu ili oni koji su pojeli hype bez mnogo razmišljanja. 70% ljudi igru igra radi prijatelja iz igre, tj. koriste igru kao krasni šareni irc klijent. Dok je prosječni zagrepčanec ograničen financijski pa neće plačati mjesečnu pretplatu od 100kn samo da bi ircao u šarenom klijentu, prosječni američanec neće mariti. Eto kako Blizzard zaradjuje novac.

Koliko je teško re-producirati takvu igru? Pa ovisi da li ste programer, dizajner ili kalganist. Tj. kakvo vam je rodoslovlje. Ako ste zapeli kao programer, naradit ćete se na bilo kojoj igri koju radite (i dobit ćete najmanji dio od zarade i od zasluga). Ako ste kalganist onda ne morate znati ništa niti raditi ništa, samo se morate pobrinuti da vas netko pozove u taj mistični uži krug.

Gdje je otišao novac, nečemo saznati. Vjerojatno na velike plače povlaštenima iz unutarnjeg kruga.

OK- gledajmo na to ovako; najveći dio posla su napravili dizajneri (teksture, oblici, tereni), te ostali umjetnici, i taj dio posla je zaista odličan. Doduše ti ljudi su tek marginalno omastili brk na svom radu. Zatim znamo da je Blizzard iskoristio već postojeće serverske sobe i hardware na kojem su pogonili Diablo 1 i 2 te Warcraft igre. Kako je tim igrama opadala popularnost tako je Blizzard servere dodjeljivao WoW-u, dakle tu su jednostavno iskoristili već plačene resurse, resurse koje je već "isplatila" privredila neka druga igra. Ljeti je kvaliteta usluge u Europi bila porazno loša, serverska soba u Parizu prečesto se pregrijavala (jer jasno dečki nisu očekivali da će igra požnjeti uspjeh). Nastavili su trpati su sve veći broj WoW servera u sobu koja nije imala adekvatno riješeno hlađenje i u kojoj su već bili europski diablo, starcraft i warcraft serveri. Uskoro su se serveri počeli rušiti zbog pregrijavanja, Blizzard nikad nije refundirao izgubljene dane europskim mušterijama. Prema zaradi gledano, prioritetno tržište bila je Amerika. Dakle, očito je iz poraznog stanja hardware-a da u taj segment nisu otišli bogzna kakvi novci.

U redu, na reklame, hapenninge, općenito na izdavanje i marketing je zasigurno otišlo zaista mnogo para. Nasuprot tome postoje igre koje nisu trošile milione na reklame, a jače su od WoW-a, recimo Sims-i. NIje nemoguće izbječi izdavačke troškove kroz Steam (Eve Online). Pošto se MMO-i većinski šire kroz hype od usta do usta "odi igraj, ja ti igram to, fenomenalno je", očigledno je da će dobar brand (Conan) sam po sebi bez mnogo reklamiranja povući mnogo ljudi. AoC će bez reklamiranja dovući sve Conana fan-ove i veći dio igrača koji su nezadovoljni današnjim kalganizmom u MMOovima. Tko je (vjerojatno) odnio novac? Čuje se samo o kalganistima i ekonomašima koji su tu dizali pare. Pare uvijek dignu ljudi koji prodaju maglu, a ne oni koji su sav posao napravili.


Ti paraziti dižu cijenu razvoja igre jer se ponašaju kao neki manekeni, kao krema GD svijeta, koji samom činjenicom da su pristuni zaslužuju velike plaće. Na kraju je najskuplji dio procesa izdavanje igre upravo ONI i u smislu plače koju uzimaju i u smislu štete koju počine. Logično je da niti jedan od njih nije zaradio svoju famu kroz kompetenciju i rezultate. Kao i u HRV. oni su na temelju "veza i poznanstva" pozvani u projekt. Onaj tko radi nema vremena za veze i poznanstva i rijetko se kad nađe u pravo vrijeme na pravom mjestu da bi prodao maglu.

Nije li otužno da se od svih članova WoW team-a po vijestima čuje samo za one koji su u prošlosti bili obični igrači MMOova, koji su na temelju poznanstva pozvani u neki elitni krug. U krug u kakav neka druga osoba (programer koji se razbija od muke) ne može doći?

WoW projekt (izuzevši izuzetan rad programera i umjetnika) doslovno mogu napraviti 4 poluinteligenta lika iz susjedstva koji cijele dane i noći vise po igrama, trošeći Bogu dane. Prodavati priču da je napraviti WoW teško, skupo i neponovljivo jest stvarno rastezati strpljenje onih koji imaju interni uvid u pravo stanje stvari.

Pogledajmo češki tim koji je napravio genijalnog "The Witcher-a", dajte NJIMA i najmanji djelić financija koju uživa Blizzard pa da vidite kakvu će oni igru napraviti za 4 godine. Kvragu, dajte meni novac od kojeg mogu plačat račune, pa ću napravit bolju igru jer nekog GD iskustva već imam iza sebe (dizajn "Silaznik" pen and paper role playing sustava).

WoW je toliko loš da je svojom monumentalnom nekvalitetom otvorio vrata jednom sasvim novom genre-u, tj. igrama koje "nisu-kao-WoW". Danas je dovoljno reći da vaša igra neće biti kao WoW i tako dobiti zainteresirane ljude. Pogledajte promidžbu Age of Conana, osnovna premisa im je "naučili smo na greškama koje je napravio Blizzard" i na toj činjenici su već požnjeli velik uspjeh te digli veliki "hype".

Razlog radi kojeg je Gosn. Bobby izjavio bilionski sh1t of the week, jest taj što WoW nije osobito teško nadmašiti. WoW je LOŠ. Nije potrebna moralna ili emocionalna snaga za izbjeći pseću razgazno-nagaznu minu u travi. Nije uspjeh pokraj lošeg proizvoda napraviti prosječno dobar. Konkurencija je nikakva, u tome je trik.

Gosn. Bobby bi mogao razmisliti što će se dogoditi kada novootvorena tržišta dokuče koje je stvarno stanje stvari, tj. da igra nudi samo grind. Tada i kod njih kreće masovno počne napuštanje igre. Uskoro izlazi Age of Conan i vakuum tj. monopol WoW-a nestaje, vidjet ćemo da li će tromi mastodont Blizzard ONDA promijeniti stav; "nulta ulaganja, maksimalno cijeđenja love". Lako je biti faca kad nema konkurencije. Otuda i izjava koja bi trebala uplašiti konkurenciju.

Ljudi pamet u glavu, ja sam star ali poslušajte moj savjet, ako imate priliku, uhvatite se u klinč s Blizzardom, njih NIJE teško nadmašiti.

BILIJUN dolara?!?! Zar je Bobby dao Tomislavu Čiltonu da ga napije uz melos narodnjaka pa su pod iskrenošću koju sponzorira Badel došli do realizacije da dijele identične stavove?

Zar je i Blizzard selo moje malo gdje nema mjesta za normalne poštene ljude? Očajno depresivna misao, taman kad pomislim da mi je izlaz pobjeći iz domovina, saznam da je isto i drugdje.


Ovako Gosn. Bobby pokušava impresionirat konkurenciju.

No, mi smo pametniji od toga.


- 15:41 - Komentari (0) - Isprintaj - #