Buy EVE Online time code 60 days game time! "Ruka ruku mije" unutar Blizzard-a? - Taking gaming seriously - Blog.hr

Taking gaming seriously


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Komentari On/Off

Opis bloga 


EVE Online time code 60!

This blog has evolved into a bilingual log,
This causes me a lot of grief as my ENG articles cannot be graded on digg.hr and my CRO articles cant be graded on digg.com. Nevertheless I see no other option but to proceed in this manner.

In spite of that, I welcome this situation as an opportunity for me to brush up on my foreign language skills. Until I do, please bear in mind that ENG is my second language.

 03.03.2008., ponedjeljak

"Ruka ruku mije" unutar Blizzard-a?


Tema ovog teksta bit će način na koji pojedini nesposobni ljudi uspijevaju nanjeti veliku štetu svojoj "struci", bez da ih netko na vrijeme zaustavi. Pojedinci mogu nanjeti toliko štete da osobnim imenom i prezimenom postaju diijelom urbane kulture - sinonimom za loše, neprofesionalno i nekvalitetno. Usput ćemo dokazati i to da je malom čovjeku moguće pokrenuti stvar u ispravnom smjeru. Optimističniju poruku niste čuli još od vijesti da je Vlatkica opet slobodna.
Napomena: većina linkova u ovom tekstu vode na izvore mojih tvrdnji, moguće je da će neki s vremenom postati "404" tj. "not found" jer Blizzard jako voli kontrolu nad informacijama koje bi im mogle naštetiti. Iz ovog razloga ovaj tekst će sadržavati dosta quote-ova, preuzetih s drugih stranica prije i na taj način sačuvani da ne nestanu.

Osobe o kojima bih rado prodiskutirao su;
Tom Chilton znan i kao Evocare i kao Kalgan,
Jeff Kaplan aka Tigole
Alex Afrasiabi aka Furor.
Rob Pardo aka Enoyis

Početci karijera ovih careva od posebnog su interesa za nas. U svojim prapočetcima svi su oni bili igrači MMO igri (Everquest).
Tigole Biggies (anagram od Big Ole Titties) bio je ponosni član PRO guilde u Everquestu, koja se diči mnogim "server first" killovima. Danas on je majstor koji izrađuje luđački dobre questove u WoW-u u stilu "idi i donesi 120 šapa od medvjeda da bi dobio od kiselih krastavaca vodu za nagradu". Ovo je pak smiješan detalj s web stranica Tigole-ove EQ guilde; "Fair Use and Parody, Fuckers Legacy is looking for the hardcore players. If you raid every night and know your class, Legacy wants YOU"

Što mislite, na što će biti orijentirana igra koju radi gorenavedeni lik ako ne na naporno svakodnevno raid-anje?


Carevića Furor-a su ban-ali iz Everquest-a jer je na svom rogue-u (imenom Kalaran) duplicirao bind-on-pickup predmete (što je teška povreda fair play-a), nakon čega je napravio
novog lika (koji se zvao Furor) kojeg je levelao u 5 dana preko exploit-a (iskorištavajući rupu u igri). Furor je danas zadužen za raiding sadržaje u WoW-u.

Što mislite, kako će takva osoba obavljati svoj posao?
Evo još malo hrane za mozak - ovo je vrlo dobar članak o problemu zašto je WoW danas takav kakav jest. Zatim još jedan zabavan Age of Conan thread. U tom tekstu kaže se:
"/sign, hiring that guy is the end of any mmorpg".

Provjereno je da nijedan od careva nije imao NIKAKVOG prijašnjeg game development iskustva (osim Kalgana, vidi dolje). Jedino po čemu su bili poznati jest da su u Everquestu bili guild masteri elitnih guildi. Ekipa bivših igrača Everquesta koja je raid-ala svaki dan po cijeli dan. Ekipa unutar koje su svi od reda bili guild masteri raznih pro guildi, item fanatici i plačljive bebe koje su rušile servere jer njihova klasa nije najjača, ONI su dobili priliku raditi na novom MMO-u?


PROTEST! PROTEST! (malo o tome kako su developeri WoW-a organizirali anti hibrid proteste u Everquest-u)
Iz bojazni da tekst neće nestati (cenzura) ovdje quote-am interesantan dio iz njihova proglasa;

"Fellow Warriors, I know that I'm no formal leader of the Warrior community. I'd love to
see someone like Furor or Brutul take this up, but still I can't stand
by and watch this anymore without taking action!

After years of watching us erode into what we are now. Years of seeing
the parses, the breakdowns, the explanations of how sad balance and
particularly our class has become. Here's where I personally am at on
this:
I'm willing to be banned to make a statement!

If you are as upset about our situation as I am, then lets do this:
stone in the
On Tuesday, December the 2nd, beginning at 9AM (EST) lasting until 9PM (EST) Warriors of all levels will stage a STAND DOWN at or around the Plane of TranquilityPlane of Knowledge on all Servers.

- We will bag our weapons, save for Warrior Epic (a ceremonial weapon of decoration). If you have the Jagged Blade of War, please wield it for this event.

- We will /join serverwide.standdown:warrior

- We will /feedback, /bug and /afk the same message: "I
am a Warrior/Monk/Rogue. Hear my plea. I demand a statement be issued
concerning Melee balancing! Until then, I will stand here and wait."

- We will /lfg using the LFG window to use the message text of: Standing Down

- We will periodically notify the zone of our purpose using Shout or
OOC, but will ignore hecklers globally addressing them via /tell or in
channel only.
** Recommended SHOUT text: "Today we STAND
DOWN in defiance of the pure melee class imbalance that exists, and has
existed, in Norrath. May Rallos strengthen our plea to the Gods!"
** Recommended OOC text: "PURE MELEE STAND DOWN! serverwide.standdown:warrior! BALANCE THE CLASSES!""
Dakle ovdje imamo dokaz da su carevi organizirali štrajkove da bi ojačali poziciju svoje omiljene klase unutar igre. U WoW-u, kao developeri oni rade isto, samo sada s pozicije moći. Najjače klase u WoWu (koje za doručak jedu ostale) su upravo klase koje su u Everquestu igrali sami developeri.

Posao preko veze?
Izdvojio bih ovaj quote koji objašnjava (na ironičan sarkastičan način), kako se dobiva posao u Blizzardu;

"Hello my name is Tigole, and my game designer qualifications are as follows:
- I played EQ with Rob Pardo.
- I crashed a server in EQ when I got pissy over something.
- My handle is a stupid play on "Bigole Titties"
Please let me be in charge of your new MMOs, I will make them as awesome as I am.
Sincerely, Jeffrey Kaplan"


Vidite, Gosn. Rob Pardo (Enoyis) bio je guild master iste "PRO" guilde u Everquestu
(Legacy of Steel) član koje je bio i Tigole (koji je čak i smjenio Rob-a na dužnosti guild master-a kad je ovaj otišao u Blizzard). Furor je s druge strane bio glavni u guidi Fires of Heaven. Ta je guilda danas WoW guilda i jedina guilda koja se usprkos pravilima mogla seliti s PvE na PvP server. Izvedite svoje zaključke iz ovih
činjenica.

Najnoviji post na njihovoj WoW web stranici kaže:
"We're looking for the following:
Druid (Restoration)
Shaman (Restoration preferred, other specs still considered)
Priest (Shadow)"
Dakle kao što vidite, još uvijek svi hibridi MORAJU biti healeri inače im nije dozvoljeno igranje. Takav stav sami developeri imaju prema određenim klasama. Nikakve objektivnosti, nikakvog poštovanja prema mušterijama, samo traume koje prenosi iz svoje bivše igre. Kad sam se ja htio ubaciti u najjaču guildu na mom serveru s svojim druidom (a nisam bio healer druid) evo što mi je rečeno:
A ovakva je situacija bila igrati druida u vrijeme kad su developeri namjerno izveli osvetu nad klasom:




Zašto netko (Pardo) želi riskirati zaradu zapošljavajući svoje (očigledno nesposobne) guild member-e?!




CENZURA!

Svi linkovi na eskapade koje je izvodila ova fanstastična trojka izbrisane su. Svi linkovi završavaju u "file not found", jer su namjerno isfiltrirani. Filtrirani su stoga što su ti ljudi radili oveće probleme dok su bili igrači (i to na nekonstruktivan način, dapače na vrlo destruktivan način).



Kalganizmi:

Danas je Tom uposlenik jedne male firmice u doba
velikog Cro Team-a, tj. - Blizzard-a. Glavni je dizajner na projektu
"The Burning Crusade" i bit će glavni d. na "Wrath of the Lich King". Njegov doprinos igri je uništavanje diverziteta, simplifikacija igre, preusmjeravanje igre na item grind
Prenosim dio interview-a s njim iz vremena dok je Tom započinjao posao na Ultimi online:

"How did you get that call sign? Any particular meaning?

"Evocare" was a word one had to shout in the later stages of Ultima 3
in order to cross beyond the silver serpent and reach the castle of
Exodus. I thought the name sounded wicked cool, and would be a great
idea for an Ultima Online character name."

"Can you describe your "big break" into the gaming industry?

I worked with Kirk "Runesabre" Black and various other dev team members
as a tester for UO:R. This opportunity gave me the chance to
demonstrate my understanding of game design, and combined with the
coding skills required of a UO designer and some openings on the dev
team, I managed to get a job as a UO designer."


Iz toga ne možemo vidjeti ZAŠTO je Kalgan uopće dobio priliku raditi na Ultimi Online, unatoč tome on je radio na:
- Ultima Online: Age of Shadows (2003), Electronic Arts, Inc.
- Ultima Online: Lord Blackthorn's Revenge (2002), Electronic Arts, Inc.
- Ultima Online: Third Dawn (2001), Electronic Arts, Inc.
Tom Chilton radio je kao developer na petoj ekspanziji na Ultimu Online (vjerojatno najstariju MMO igru) koju sam i ja u to doba igrao. Svojim dolaskom Tomica je u UO donio manga-tastična oružja (sjajna i veća od čovjeka), usmjerenost igre na grind, i PvP preusmjeren sa naglaska na individualnoj vještini prema naglasku na opremi koju je igrač skupio kroz grind.
Što je grind? - ponavljanje monotonih simplističnih aktivnosti u svrhu stjecanja ingame resursa ili nagrada.
Kalganova filozofija pri dizajnu igri jest maskirati činjenicu da u igru nisu stavljali sadržaj tako da ubace u igru mnogo mnogo grinda. Druga bitna filozofija koju je on donio jest "dajmo da igraju!" koncept po kojem igru moraju biti u stanju igrati SVI, pa i djeca. Prije negoli originalni post nestane donosim relevantni quote iz jedne od Jeff Kaplanovih izjava vezanih na fenomen presimplificiranja igri:
We need to address an audience like my mom, who plays once in a while
but still manages to get to Level 60 and doesn't raid, all the way to
people who play 14 hours a day who need less sleep than the rest of us.
Posljedica svega ovoga jest prepojednostavljivanje igre i premještanje naglaska s vještine na jednodimenzionalan koncept "tko ima bolju opremu ili klasu". Igra je u vrlo kratko vrijeme propala. Tu činjenicu car je pokušao sakriti širenjem na istočnjačko tržište. Onoliko ljudi koliko je s jedne strane odustalo, s druge strane se priključilo, tako je car na godinu dana sakrio činjenicu da igra propada. U tih godinu dana potražio je novi posao i s vremenom ga našao - WoW. Zapamtite ovu priču, jer ona će se uskoro ponoviti.
Rob Pardo kaže:


If you liked the original WoW, thank me. If you like TBC, thank Kalgan.
Izlazi prvi Kalganov projekt; TBC. U prvih par mjeseci GOMILA ljudi napušta WoW.



Firma se širi na istočna tržišta da sakriju koliko je ljudi otišlo iz igre na starom kontinentu i amerikama.
Ljudi koji su otišli bune se na manga-tastična oružja, presimplificirane arene koje ih podsjećaju na UT2004, preteške instance koje nitko ne može proći i previše grind-a. Za potrebe instance svaki igrač mora koristiti skupe potione i elixire, koje mora kupiti. Da bi imao zlata da ih kupi potrebno je mnogo grindati PRIJE negoli se može pristupiti samoj igri. Na ovaj način Blizzard sili ljude da grind-aju, čime virtualno dobivaju "game time" na nepostojećem sadržaju. Čovjek je ponovio iste greške!

Posvetimo sada minutu vremena dilemi imam li ja pravo pisati o ovome, pa dopustite da se predstavim, tj. svojeg druida. Ovo je Greyclaw, moj napušteni druid. Bio sam poznat po dugačkim postovima na druid forumu u kojima sam se borio protiv Blizzardove hegemonije i nekompetencije (moj rad sad nastavlja Sahrokh). Objavio sam guide za druide koji je izborom drugih igrača postao sticky i kojeg se i danas linka na mnogim web stranicama.

Originalni forum post. Wikipedia re-post. WoW info re-post. Napravio sam i druid PvP video u kojem pokazujem da druidi nisam samo za healanje. Bio sam šesti na serveru glede PvP-a, a bio bih i bolji da mi Blizzard nije resetirao bodove. Napisao sam desetine post-ova na temu kako bih ja riješio određene probleme u igri, većina tih stvari s vremenom su zaista i implementirane, jasno bez da me se spominje pritom. Prvi sam koji je upotrijebio riječ "Kalganism" inspiriran situacijom u mojoj zemlji, termin "kalganizam" danas je dijelom urbane kulture.

Ovu priču bilo je potrebno ispričati jer se dotiče mnogih bitnih pitanja, kakva utječu na život malog čovjeka ne samo u MMO igri, nego i u stvarnosti!
U idućem post-u detaljnije ću sagledati neke od epohalnih grešaka koje su počinili dečki iz F4.

r><
<

- 13:09 - Komentari (1) - Isprintaj - #