Prvo evo post koji me potaknuo na beštimanje:
In a recent interview, Lionhead boss and Black & White creator, Peter Molyneux, expressed his feeling that PC gaming is in a tragic state.
"I think it's a huge tragedy. I mean, you might as well say PC gaming is World of Warcraft and The Sims... The weird thing is everyone's got a PC, they're just not buying software for it," he explained.
The creator of Fable doesn't believe that the current growth of casual gaming is the answer. "There's an enormous amount of gaming happening with PopCap, Big Fish and Reflective. The fascinating thing is when they first started, all these games came out like Peggle and Mystery Files and Alice Greensleeves and Diner Dash, and it felt quite exciting. There was a lot of innovation going on. Okay, there weren't great graphics, but there was innovation."
"In my view, that has completely stopped. They're doing the same game over and over again with a different wrapper. It's like a mini-universe in itself which is emulating what's happening in our industry".
Peter Molyneux je osoba čije tekstove obavezno pratim. Osoba koja je game developer s pogledom prema
inovacijama, a ne na grafičkoj izvedbi i prodajnim rezultatima. Njegov opis situacije pokazuje kako se pojavljuje jedan svjetonazor, jedno pravilo unutar svijeta razvoja zabavnog software-a koji počiva na štetnim temeljima. Naznake koje ukazuju na to da je današnja industrija prvenstveno usmjerena na "
making easy cash" umjesto na "
providing quality content". Potrebne su osobe posebnog karaktera da bi se stvari kretale naprijed, osobe koje se usuđuju "
talasati". Molyneux je jedna od tih osoba.
Negativni trendovi:
1) Izumirat će retail prodaja jer kroz takvu prodaju izdavač gubi novac na DVD boxove, medije, tiskovine itd. Steam-oliki servisi dobivat će na snazi. Sve će se igre kupovati online, a pritom će se izrađivati profili kupaca. Bilježit će se kakve igre kupujemo, koliko i kada ih igramo - na mail će nam stizati ponude bazirane na tim podatcima. U samim igrama (dakle UNUTAR igre) vidjet ćemo reklame (kao što već možemo vidjeti u Hellgate: London) koje su bazirane na našem profilu ili čak na
konvergenciji s drugim servisima tipa Facebook. Jedan od ciljeva svake igre je "immersion", ne vidim kako reklame tome doprinose. Ne vidim niti koja je odgojno obrazovna vrijednost reklama u igrama.
2) Industrija će udariti na piratstvo. Konačno su shvatili da je jedini način da se riješe piratstva prodavati PRETPLATU. Na žalost proći ćemo kroz jedno prijelazno razdoblje (koje je inaugurirao blizzard) u kojem kupac neće profitirati od plaćanje pretplate (tj. neće vidjeti "value for money"). Primjer; Blizzard je u 3 i nešto godina dodao 1 (jednu) lošu battleground mapu. Uz to dodali su par instanci koje su zapravo tekar sada DOVRŠENI projekti koji su trebali biti gotovi prilikom prvog izlaska igre na policama (dakle prije 3 godine).
Blizzard je pokazao da takve stvari prolaze. Ostale firme pratit će trend. Umjesto da predvode KVALITETOM, oni će predvoditi represivnim kazneno korektivnim mjerama na štetu svojih kupaca
3) Igre ce biti
pojednostavljene. Proizvođaći će uporno tražiti
sadržaje koje vole SVI. Tražit će se zlatna sredina. Cilj je prodati igru što većem broju ljudi (različitih i po dobnim skupinama i po spolu i po obrazovanju). To će naštetiti manjinskom segmentu tržišta (starijim gamerima) kojima će igre biti prebedaste da bi u njima uživali.
Prevelikom simplifikacijom igre će izgubiti sve odgojno obrazovne vrijednosti. Industrija će odgojiti generacije mladih da igraju prejednostavne igre (zaglupit će ih), jednom kada se pojavi kvalitetna igra, gameri će je popljuvat.
Kako si sijao tako ćeš i žeti.
3.a.) Da bi igra izašla na tržište ona mora biti
SIMPLISTIČNA (da bi igrala djeca), a kao drugo morat će sadržavati elemente koji su privlačni curama kako bi i one igrale. Igre nikako neće smjeti biti zasnovane na prethodnom znanju ili obrazovanju igrača. Jasno, net-code igri ne dozvoljava da bude PREVIŠE realizma i kompliciranosti u igri. Precizne balističke putanje naprimjer troše mnogo bandwitha, a MMO-ovi moraju smanjiti bandwith na minimum. Pri tome dolazimo do
nužnosti da se sistem (mehanika) igre pojednostavi do krajnosti.
Na um odmah padaju
Simsi i
WoW kao primjeri totalno ispraznih igri, proizvoda koji su analogni meksičkim sapunicama,
kakvi postižu dobru prodaju i sada ih svi imitiraju. Takve igre služe da kao zezalice za mozak niskog intenziteta, koje omogućavaju "zombiranje" za ekranom.
Vrijeme utrošeno na igranje takvih igri oduzima od kvalitete života.
3.b. Developeri će se okoristiti time sto su ljudi naučili igrati kuruzu pa će igre biti dizajnirane tako da će njihov najbitniji element biti
engine (za svrhe daljnjeg licenciranja, tj. dodatne zarade)
u kojeg će odlaziti 98% razvojnog vremena. Ostatak sadržaja biti će napravljen nabrzaka s što manje uloženog truda, posljedica čega će biti
preobilato korištenje grind-a za prikrivanje činjenice da kvalitetnog sadržaja u igri praktički i nema. Pojavilo se novo pravilo, a to je da prva igra koja izađe na novom engine-u neće valjati (jer je skoro sav development time otišao u razvitak engine-a) ali će kasnije igre rađene na gotovom engine-u biti vrlo dobre jer će sav development time otići - u igrivost.
Ako su ljudi zadovoljni kuruzom, zašto ulagati resurse da se napravi bolji proizvod? U tome nema zarade. Idući negativni trend jest diskriminacija igrača via item mall sistema.
Tko si može KUNAMA priuštiti neki predmet taj će u igri pobjeđivati, tko nema kuna biti će gubitnik.
3.c. Licenciranje engine-a ujedno služi i za promicanje standarda (DX10 + Vista vs DX9 + XP, ATI vs nVidia itd.) pri čemu na žalost kupac ostaje prevaren. Ti standardi su izmišljotina koja služi da kupcu objasni
zašto bi pod hitno morao baciti stari hardware i kupiti novi. Zato što je DX10 dobar i nužan ti MORAŠ kupiti novi hardware (
the way its meant to be played) i VISTU ... U stvarnosti ispada da DX10 izgleda isto kao DX9 a pritom je DX9 10-30% brži. Što se Crysis-a tiče ispada da je DX10 koji navodno radi samo pod Vistom čista prijevara i laž. Cijelo to vrijeme same igre će biti loše optimizirane, loše će raditi i neće koristiti punu snagu hardware-a.
Moguće je čak da konzole u jednom trenu prestignu PC jer je snaga konzola UJEDNAČENA, dok je razlika od najslabijeg PC-a i najjačeg i
preko 1000%.
3.d. Patchevi su ZLO modernog doba, ako uopće izađu to svejedno znači da si kupio nepotpunu/neispravnu igru. Ljudi su prihvatili pod normalno da igra "proradi" tek par mjeseci nakon izlaska. Industrija ne radi igre da se mi možemo igrat nego DA BI ONI ZARADILI - prodavač uvijek ima supotstavljene interese kupcu. Igre će postati bolje ne kao izraz poštovanje prema kupcu nego kao rješenje problema opadanja prodaje.
Gaming industrija nam daje najmanju moguću kvalitetu usluge kakva neće uzrokovati opadanje prodaje. Iako mogu bolje, nije ekonomski OPRAVDANO nuditi bolju uslugu, stoga bolje usluge i neće biti.
Kupci se na određene prijestupe neće buniti jer u tom trenu ne mogu vidjeti kakve će posljedice njihova šutnja imati u budućnosti. Neke stvari će na taj način "proći ispod radara". Na ovaj način se "potkrala" cijela situacija s patchevima. Blizzard je nedavno progurao i to da firma nije dužna išta raditi na proizvodu iako spremno uzima mjesečnu pretplatu. Ekstrapolacijom stvari koje su do sada "prošle" lako je vidjeti koji će strateški ciljevi industrije biti u budućnosti.
4) Industrija se seli na konzole jer tamo roditelji kupuju igre za svoje novce, a ne siromašni studenti od teško zarađenog novca u McDonaldsu. Razviti igru za konzolu lakše je nego za PC iz mnogih bitnih razloga koje ću objasniti u kasnijim tekstovima (link slijedi).
PC industrija će se morati izboriti protiv moći Microsofta, Sony-a i ostalih koji iz vlastitih interesa guraju igre na svoje konzole.
5) Novinari će lošim recenzijama omogućavati lošim igrama da se probiju, a dobrima često puta odmoći
Čekam da dođu MMO simsi u kojima kosimo travu u vrtu svaki dan po 2 sata, gdje kupujemo sve predmete realnim novcima (kunama) dok svuda oko sebe gledamo reklame za tampone, za to vrijeme na mail stižu neponovljive ponude, oh wait...skoro smo tamo!