Goc's haven

četvrtak, 12.01.2006.

Burek and company ... 2.pokušaj

Evo dogodilo mi se nešto .. zbog čega poželim ponekad hmm manifestirat nasilje nad kompom ... pobrisao mi se post koji sam pisao cilih ako se nevaram 38 minuta, sad sve ispočetka.

Čitajući jutros , jako rano ujutro, u polusnenom stanju jednu pjesmu bijah nadahnut da napišem ovaj post, shvatih iznimnu važnost jednog možda ne toliko domaćeg proizvoda(malo jugoistočnijeg), no ništa manje važnog ili cijenjenog... riječ je kao što u naslovu piše o bureku, nepitaje zašto, jer objašnjenje nije potrebno, bez tog prehrambenog proizvoda naša bi kulturna baština bila uvelike umanjena i osakaćena. Još se sjećam bureka u osnovnoj školi , bio je doduše ponekad suh ili prepečen , no ipak je to bio burek koji je bio car među ostalim splačinama koje su se dobivale u školskoj kuhinji (osušene paštete, sirovi pomfrit i sl.). Sjetim se svih vrlih radnika koji za gablec uz sendviče mažu masni burek, sjetim se učestalih prizora u gimnaziji, masnog papira zalivenog mrljama jogurta na sred klupe poslije velikog odmora, moga druga Borisa kako asimilira burek uz zvuk kore koja pada na crni školski parket,prigušeno šuškanje masnog papira, masni papir u letu na stepenicama, bijesna profa koja kritizira balkanski primitivizam zbog masnih papira pred školom i mnogih drugih zgoda... Sjetim se svima nam u kvartu poznatog Abdija kako ljeti uz limunade i sladolede dila masni burek. Burek se uvukao u svaku poru, svaku pekarnu čiji vlasnik imalo drži do svog obrta...Burek ne bira stalež ili godine, profesiju ili vjeru, on je sveprisutan...jedu ga šljakeri, "intelektualci", političari, stranci(gledao sam intervju s nekim nizozemskim ili tak nesto političarem koji kaze da mu je burek naj klopa) , balkanci ... burek uz ostale proizvode poput špeka, salame, polako ali sigurno gradi našu državu, dobro sad serem , al održava probavni takt čistim i dobro podmazanim :) i stvara osmijeh na ogorčenim licima Hrvata...


...ovo wikipedia kaže o bureku i različitim vrstama i podvrstama bureka :

"In Bosnia and Herzegovina the word burek refers only to the meat variant, while the one with cottage cheese being called sirnica, one with spinach and cheese zeljanica, one with potatoes krompiruša, and all of them are refered as pita (trans. pie). In Serbia and Croatia the word burek refers to both meat and cheese kind, with the cheese one being understood without an additional qualifier, and this difference often generates arguments about which burek is the real burek: meat one (as Bosnians claim) or cheese one (as Serbs and Croats claim).

Additional variants include fillings of apple, sour cherry, empty burek (without filling), and a modern variant of "pizza" burek. All of these are refered to as pita in Bosnia and Herzegovina, and as burek in Croatia and Serbia.

Burek is a regular offer of all bakeries, and usualy eaten as "fast food". It is often consumed with yoghurt.

There is also a musical album by the singer Dino Merlin with this name.

The name of the biggest internet forum in Serbia and Montenegro is Burek Forum"

I za kraj par odličnih pjesama o bureku:


Teško djetinjstvo

Prvi burek sam ukrao s devet,
Otrčao sam doma i sakrio ga pod krevet.
U dvanaestoj sam već krao na kile,
Preprodavao burek za lokalne debile.
U petnaestoj prebolio prvu sirevu krizu,
Zamišljao bolji život u Parizu.
Pubertet sam završio radeći bez papira,
Pola plaće dobivao u bureku od sira.
Dvadesete su proletile kroz vrata,
Provodeći vrijeme kod advokata.
Sređivao sam mirovinu iz rata,
Dilao burek preko sindikata.
I evo me sad ja stojim pred vama,
Bez dlake na jeziku i bez imalo srama,
I kad se život moj malo bolje fokusira,
Sve se vrti oko bureka i sira.

Srijeda

Danas je osvanula srijeda,
I ustati mi se ne da.
Ipak ustajem, jer me burek
sa stola gleda
Cijelim svojim bićem hoće
da mi se preda.
Javio sam na posao, da
sam bolestan,
I bit ću još koji dan,
Ja i burek imamo drugi
plan,
Uživat ću, bit ću radostan.

Zamalo haiku

Burek,
Burek sa sirom,
Burek sa sirom miriši,
A ja na infuziji...

- 13:46 - Komentari (14) - Isprintaj - #