Poluvrijeme iz snova
Eto došla je i prošla još jedna Mrduja. Sad sam se baš sitija onog finala Lige Prvaka od prošle godine kad je Milan briljirao u prvom poluvremenu, a Liverpool preokrenuo u drugom i došao do naslova. No krenimo ispočetka...
Pripreme za regatu su malo zakazale. Veći dio posade je imao obveza u školi i na faksu, tako da smo se svi skupili na brodu u četvrtak. Prognoza za cili tjedan (negdi od utorka) je bila četvrtak i petak bura, u subotu lagani vjetar. Nažalost neka ciklona (ili anticiklona) je zakasnila na putu na istok tako da je u četvrtak bila potpuna bonaca a bura je počela u petak. Tako da smo sredili sve na brodu, olakšali ga za nekih 250 kg ali na more nismo uspili izać. To se posli pokazalo kobno... Na dan regate sam bija totalno razočaran: dođemo u lučicu a vani nekih 20 čvorova bure. Užas! Nisam baš kukavica ali ne volim takve regate di samo gledaš šta će puknut na brodu. Dovučemo se do gradske luke po ure prije starta i tu na miru dignemo jedra. Rano je još za krenut prema liniji pa malo kružimo i ubijamo vrime. Taman odlučimo krenut prema startnoj liniji kad nam uleti par velikih brodova ispred prove i moramo napravit još jedan krug! Damn! Startamo u zadnjih 50-ak brodova. Previše je vjetra za spinaker pa se odlučujemo za "leptir" raspored. Taj trim nas tjera na zapad. Nitko nas ne prati tako da smo na milju od ostatka regate. Vjetar je odličan, glisiramo preko valova i "Iva 2" na momente juri i do 10 čvorova. Na brodu sve zuji, strepimo da nešto ne pukne. Punta od Brača malo zaklanja vjetar tako da mi ostajemo u punom vjetru dok je ostalima malo smanjen. Tom ludom vožnjom prestižemo mnoge i na Mrduji se zamalo sudaramo s jedrilicom "Đino motori", jednim od glavnih favorita! Okrećemo kao 30. što je sjajan rezultat. Iza nas ostaju puno bolji i veći brodovi: Snježana, Gringo 2, Duh Ultre, Kalita, Orion 2, Crna Zvijer, Filomena, Viga... Nakon Mrduje je previše vjetra u orcu, moramo kratit. Pošto nismo jučer uspjeli izać na more i probat, kod kraćenja neke stvari zapinju, gubimo dosta vremena. Vozimo tako neko vrime, malo prije punte od Brača vjetar pada. Mi se sjetimo prognoze DHMZ-a "jaka bura oslabit će tokom dana" i dižemo puno jedro. Par minuti posli bura ponovo zapuše punih 20 čvorova. Sad nam je puno vjetra, a nekako je crnjak ponovo kratit jer su nam spori manevri :(. Vozimo dalje topimo se, valovi nas zalivaju i negdi blizu Čiova ponovo kratimo. Tu nam dolazi vjetar duž Čiova ravno u provu (nismo znali da tako zakreće) pa nakon brojnih virada uspijevamo se primaknut Splitu. Tu susrećemo brod "Alan" (elan express) koji nam je direktni suparnik u grupi i počinje match race. Nažalost g. Dobrić, kormilar "Alana" ne radi nijednu grešku, uspijevamo se približit na 5-6 metara ali nedovljno da ga prođemo prije cilja. Završavamo 106, 8 u grupi. Svi smo čitavi, na brodu nije ništa slomljeno ili pokidano, to je po ovakvom vremenu najbitnije. Usput smo postavili neslavni rekord: najviše izgubljenih pozicija od Mrduje do Splita, 76 mjesta. Eto bar smo u nečem najbolji. Prva su dva maxija, Cometa i AAG Big One. Po jakom vjetru ih nijedna druga jedrilica ne može ni vidjet. Pohvale posadi, svi su svoj posao odradili najbolje što su mogli, propali smo zbog nepripremljenosti i krive taktike u drugom dijelu regate. Moramo se još malo posložit za Višku regatu koja je za dva tjedna, tamo će valjda bit bolje vrime. Inače, bilo je nekoliko slomljenih jarbola i isto tolko pokidanih jedara. Kod Čiova je bila jedna ružna situacija: Ivan Žderić, kormilar jedrilice "Lana" nije poštivao pravo prednosti, u zadnji čas je izbjegnut sudar tako da je njihov baštun prošao na metar od našeg čovjeka u spojleru, mogao je ostat bez glave! Nekima je očito važna samo pobjeda, pod svaku cijenu! Tolko od mene za kraj mali rječnik jeriličarskih izraza: bura - hladan vjetar sjeveroistočnog smjera virada - okret pri jedrenju u vjetar bonaca - vjetar jačine 0-1 na Beaufortovoj ljestvici, potpuna tišina prova - prednji dio broda krma - stražnji dio broda spinaker - lagano prednje jedro za jedrenje niz vjetar genova - prednje jedro za jedrenje uz vjetar trim - raspored jedara leptir - raspored u kojem je genova raširena na tangunu s jedne strane broda, a glavno jedro otklonjeno s druge strane tangun - držač spinakera kraćenje - smanjenje površine glavnog jedra baštun - aluminijska šipka na provi, koristi se za povećanje genove spojler - izduženi dio broda na krmi, dotiče more |
< | listopad, 2005 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv