< | rujan, 2004 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv
Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.
Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.
Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr
Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com
Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
hit Counter
Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra
Hrvatska igo udruga HIGOU
Go-klub Velika Gorica
Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:
1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje
Radeči razvoje u kutu na startni kamen na zvijezdi prorađujemo ih na način da vidimo koji su elemanti važni za odluke o njima. Svaki potez ima veliko značenje. Prorađujući partije profesionalnih igrača nailazih često na slijedeće otvaranje kuta. Crni je krenuo zvijezdom na D4, bijeli igra prilaz trećim redom u odskoku na F3. Na to crni reagira širim pritiskom na taj kamen na J4. Bijeli sada, vođen nekom ne velikom ugroženošću kamena na F3, donosi odluku uklještenjem kamena na zvijezdi i igra na C6. Uklještili se međusobno. Na potezu je crni i odabire nastavak 'tsuke nobi' na 1.F4. To je ujedno i tema slijeda sadašnjih postova ovoga bloga. Bijeli bira upad u kut uz dvostruku mogućnost izlaza uz podršku svoja dva kamena na F3 i C6. Znači bijeli ide na 2.C3. Crni ima pred sobom izbor puštanja razvoja bijeloga iz kuta. U ovakovim situacijama se tjera protivnika na slabiji kamen. Na taj način će mu slabiti jači kamea, a veza sa slabijim će donijeti slabiju razvojnost nastale postave razvojem od kamena na C3. To vodi crnoga na odluku za 3.C4. Bijelom ne ostaje do osiguranje po trećem redu uz doljnju stranicu s 4.D3. Nastavak s 5.E3 nosi nastojanje stvaranja slabih točaka bijelome na F2, D2 i G3. Veza bijeloga se čuva s 6.E2, a crni ga mora sačuvati i igra na 7.E4. Bijeli sada treba osigurati postavu u odnosu na slabe točke koje su maloprije spomenute. To čini s 8.F2. Na taj način, koliko-toliko, ojačava mogućnosti na desnu stranu. Crni je stvorio liniju na četvrtom redu koja je jaki utjecaj prema gore i po lijevoj stranici. Bijeli je uhvatio desetak poena u kutu uz lagani izlaz na desno. Prava vrijednost je sada crnome stvaranje daljnjih uvjeta za razvoj po lijevoj strani prema gore, pa se 9. igra nešto više na toj stranici. Bijeli još odigrva sente razvoj pokušajem izlaska na stranicu s 10.B4, crni štopa s 11.B5 i bijekli osigurava s 12.B3. Crnome još ostaje spriječavanje hvatanja svoga kamena na B5 uz igranje na 13.C5. Bijeli je sačuvao inicijativu što je vrlo značajno, ali je crni dobio jaki utjecaj. Tu je i ponešto poena u kutu za bijeloga. Odabir ovoga razvoja crnome se isplati, ako ima gore na desnoj stranici već nešto, jer tada ovaj utjecaj dobiva na vrijednosti, ali bijeli će tada nastojati ne uči u te kombinacije. Pri odlučivanju o razvoju u kutovima vodi se borba za koju treba znanja i vještine u prepoznavanju vrijednosti. Značajno je da kombinacije imaju poteze koji imaju lokalnu vrijednost, koju možete vidjeti kroz ove komentare, a o široj primjeni se odlučuje odabirom razvoja. Ova igra je prema tome spoj lokalnog i globalnog značaja igre. Ne podsjeća li vas to na nešto? Ima toga još u svezi tsuke-nobia. O tom po tom. Raste materijal a Mladen vas opet pozdravlja |