srpanj, 2004 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Učenje pravila igre GO post by post. Pored pravila tu će biti i razne tehnike i druga znanja potrebna za što kvalitetnije igranje ove drevne, ali sve popularnije misaone igre.

Printajte postove ovoga bloga i imati ćete priručnik za igranje goa.
Postove u redu od prvoga na dalje u pdf-u možete preuzeti na ovom linku. Prenio u pdf Martin Dude.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Monitor.hr



Možete mi pisati e-mail mladen.smud@gmail.com

Broj pristupa ovom blogu od početka - 15.07.2004.
Free Web Counter

hit Counter

Preporučam linkove u svezi igre GO
Go- misaona igra

Hrvatska igo udruga HIGOU

Go-klub Velika Gorica


Popis naslova (postova) ovoga bloga - iz dubine prema gore:

1. O školi goa u ovom blogu - uvod
2. Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču
3. Slobode kamenčića ili grupa
4. Smanjivanje i povečavanje broja sloboda
5. Zarobljavanje kamenova
6. Spašavanje kamenova i grupa kamenova
7. Zarobljavanje grupa
8. Hvatanje kamena na drugom redu
9. Natkriljena dvojka na drugom redu
10. Zarobljavanje obostranim gubitkom sloboda
11. Višestruko uzastopno međusobno zarobljavanje
12. Ponavljanje pozicije nije dozvoljeno – KO
13. Atari-go
14. Analiza partije atari-goa
15. Odustajanje od poteza
16. Dvostruki napad - istovremeno
17. Stepenice
18. Kamen na putu stepenica
19. Povratni udarac
20. Trojka u bunaru
21. Postoje li neuništive grupe kamenova?
22. Sprečavanje pravljenja 'dva oka'
23. Lažne oči
24. Granica potrebe igranja
25. Život na drugom redu
26. Životna točka
27. Seki
28. Slobode u seki-obliku
29. Seki razdvajanjem
30. Sigurnost skupine kamenova - nadzor prostora
31. Kamenčići i prostor na ploči
32. Značaj prostora u atari-gou
33. Kod nas uobičajena igra – japanska pravila
34. Sučeljavanje kutija i ploče kamenovima – kineska pravila
35. Redoslijed gradnje prostora na ploči
36. Od mogućnosti do ostvarenja
37. Konture prostora - u početku samo naznačujemo interese
38. Napad i obrana prostora
39. Partija počinje širokim naznakama interesa
40. Problem velikih prostora
41. Sigurnost zidova prostora
42. Pokušaj prodora i poeni uz rub
43. Zaustavljanje prodora po prvom redu
44. Neutralizacija po prvom redu dvostranom vezom
45. Oprez! Dvojka u zidu blizu ruba ima slabosti
46. Poeni i inicijativa kao važne vrijednosti igre
47. Majmunski skok u niski prostor protivnika
48. Majmunski skok u visoki i široki prostor protivnika
49. Obrana prostora na drugom redu
50. Vrijednosti igre kroz 'sente', 'gote' i 'tenuki'
51. Uobičajeni prvi potezi u kutu
52. O ploči i početne postave
53. Otvaranje kutova – san-san (prvi dio)
54. Otvaranje kutova – san-san (drugi dio)
55. Ne mora to biti baš tako
56. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom
57. Hoshi (joseki) - upad u kut – prekid razvoja po stranici
58. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut - tjeranje na udaljeniji kamen
59. Hoshi (joseki) život u kutu pod zvijezdom – čvrst kut – tjeranje na bliži kamen
60. Hoshi (joseki) - prilazi 'zvijezdi' – 'konjičev skok' - uvod
61. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (1)
62. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (2) – upad u kut
63. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (3) – dvostrani prilaz
64. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (4) – čuvanje kuta
65. Hoshi (joseki) – 'tsuke-nobi' (5) – dvostano uklještenje
66. Hoshi (joseki) – prilaz kutu po drugom redu
67. Hoshi (joseki) – tsuke pod hoshi
68. Hoshi (joseki) – dvomjesno uklještenje

Skola GO-a
16.07.2004., petak
Sredstva za igru i o stavljanju kamenčića na ploču (2.)

Kamenčiće stavljamo na sjecišta linija Krenimo postepeno upoznavati igru go. Prvo da vidimo što nam je potrebno.
Osim dva igrača, voljna igre, trebaju nam ploča i kamenčići.
Ploča goa predstavljena je međusobno okomitim linijama. Standardno je to 19 x 19 linija. One se međusobno sijeku u 361 sjecištu. Crte se ne iscrtavaju preko poslijednjih rubnih, ali se računaju i i rubna sjecišta do kojih linija samo dolazi, ali je i ne prelazi. Sjecište je tako i ona u kutu ploče.
Osim ploča 19x19 linija u upotrebi su i manje 13x13 i 9x9. Ove manje se koriste uglavnom za učenje vještina igre, a to je kod početnika, kao i za kraće partije u nedostatku vremena za igru.
Linije imaju svoje nazive i tako vodoravne označavamo brojevima od 1 do 19, koji se pišu sa lijeve ili desne strane ploče. Vertikalne su označene slovima A B C D E F G H J K L M N O P Q R S T i vodoravno ispred igrača.
Nama su značajna sjecišta linija i ona su označena nazivom linija koje se tu sjeku. To je koordinatni sustav. Tako recimo N12 znači sjecište vertikale N i horizontale 12, a to je malo desno-gore od sredine ploče.
Umjesto ploče može se koristiti i papir sa kvadratičima, ali to je za jednokratnu upotrebu i nije praktično u partijama gdje se puno zarobljava, jer se tada treba brisati ranije ucrtane kamenčiće.
Igra se stavljanjem kamenčića na ploču. Jedan igrač stavlja crne, a drugi bijele i to naizmejnično. Prvi igra crni. Nije dozvoljeno stavljanje dva puta za redom istome igraču, osim pri kraju partije, kada jedan od dvojice odustaje od poteza.
Igra počinje praznom pločom.
Kamenčići stavljeni na ploču više se po njoj ne pomiču
. Promjene pozicije rade se stavljanjem novih kamenčića na ploču. Pogledajte sliku uz post. Prikazan je samo lijevi-doljnji kut ploče u kojem je do sada stavljeno po pet crnih i isto toliko bijelih kamenova. Vidimo da se kamenovi mogu stavljati i na graničnu crtu i kut ploče. Dozvoljeno je i stavljanje kamenova u neposrednu blizinu već odigranih kamenova.
Kamenovi iste boje koji se nalaze u neposrednom dodiru po crti tvore cjelinu. Tako dva crna na F3 i G3 čine neku položenu dvojku, a bijeli C4, C3, D3 i D2 oblik koji liči na četvrticu. Ostali kamenovi su individualci. Međusobno spojeni istobojni kamenovi predstavljaju oblike koji zajednički nastupaju i dijele sudbinu u partiji. Tijekom partije stvaramo razne oblike koji mijenjaju značaj pozicije. Postepeno se dodavanjem novih kamenova vode velike bitke i skupom bitaka čitavi ratovi, gledamo li to ratnički. Na drugi način gledanja vodi se razvoj težnjom održanja balansa kroz odnos suprotnosti. Naravno popusti li protivnik vi ćete balans promjeniti u korist boje koju vodite.

Ako ovo nastavite pratiti, vidjeti ćete da to i nije tako težak materijal. Čak što više, moguća su velika zadovoljstva, a pomalo ćete upotrebljavati sebe na jedan drugačiji način, pa ćete se često suočavati s načinom svoga razmišljanja. Da li dobro mislite, nećete moći vidjeti, ako se razmišljanjem ne suočite sa sobom. I jednom kada shvatite da većinu stvari neznate, imate otvoren put novim spoznajama.

Nastavak slijedi. Sakupljanjem postova ovoga bloga imati ćete nešto kao knjigu koja vas uči igrati go.

Uz želje da uživate u novim spoznajama, pa ne mora to baš niti biti kroz go, ali ako može, super, jer ćemo se možda onda družiti bloger Mladen

- 08:41 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>