Čovjek Sjenka,autor kultne radio emisije
P.A.M.U.K.(Paralelni Muzički Kosmos) na čelo njegovog izbora(alternativnog ali izuzetnog) najboljih albuma 2005. stavio je SONS AND DAUGHTERS,čiji album nisam čuo,kao ni mnogohvaljeni FUNERAL,remek-djelo Arcade Fire, ili ILLINOIS Sufjana StevensaSufjana Stevensa,ni Rufusa,ni saradnju Iron and Wine i Calexico(obožavam oba!) a ni novi album najperspektivnijeg dua u univerzumu,po mom mišljenju-Fiery Furnaces. Uopšte,NEMOGUĆE je čuti svo to muzičko smeće,ljigavštine to jest sve te opčinjavajuće,osvježavajuće muzike diljem svijeta-produkcija je golema,toliko da kada po cio dne i noći parče samo bih muziku slušao,IPAK NE BIH išao ukorak sa svim tim specijalnim,specifičkim,manje il više relevantnim muzičkim čudima(dakle ne trendovima!). Uostalom,Čovjek Sjenka dobro primjećuje da tek nakon godinu ili dvije,docnije,u punoj mjeri spoznamo što je bilo vrijedno, presaberemo se i U MEĐUVREMENU otkrijemo neke nove muzičke,filmske(ljucke?) dragulje,draguljčiće... S tim u (s)vezi,očekujte poboljšanu listu u proljeće 2007., ako i dalje budem visio na Blogu... No,evo mogućeg poretka za proteklu,meni lično prilično uspješnu, milu,antologijsku 2005. godinu(što se tek djelimice odnosi na muzičku PROIZVODNJU!): NAJALBUMI,komada 20 Prije SVIH DRUGIH jedan EP,daklem album kratki, kojeg sam najčešće vrtio ove godine(naročito tokom ljeta i jeseni!) i koji je najbolje nešto što sam čuo posljednjih godina,dame i gospodo: IRON AND WINE WOMAN KING EP: najsuptilnija,najdražesnija kolekcija pjesama Sam Beama,najdirljivijeg pjevača/šaputača u kosmosu, raskošnija produkcijski a po rangu u ravni remek djela iz 2004. godine OUR ENDLESS NUMBERED DAYS Kate BushAERIAL:čarobna,još uvijek sensualna kućanica pronašla muzu (nakon DVANAEST godina!), muzika s druge strane Sna,remek djelo ako ste mu dorasli Franz Ferdinand YOU COULD HAVEIT SO MUCH BETTER: vjerovatno najbolji bend trenutka(uz Yo La Tengo i Calexico naravno) na vrhuncu kreativnosti,briljantan nasljednik veličanstvenog debija Josh RouseNASHVILLE:mekana,ljupka,šarmantna muzika kantautora čije vrijeme tek dolazi Anthony and the JohnsonsI AM A BIRD NOW:heruvima pjev, poezija drugojačijeg,kao neki moderni Farineli-pop kastrat Herbaliser TAKE LONDON:Neprocjenjiv melanž,neocjenjiva melasa hiphopa.funka,elektronike,soula,sinematicnih zvukova i pefektnih semplova Magic Numbers MAGIC NUMBERS:perfektan ton i produkcija,dah sedamdestetih, ekolicina savršenih Pjesama Rolling Stones A BIGGER BANG: veliki povratak uvijek dragih momaka(meni je i prošli album bio sjajan) koji su pronašli neku novu,FANTASTIČNU energičnost,niko ne zna kako (je moguće da starci tako dobro praše!) Neil Young PRAIRIE WIND:Prva pjesma sadrži najljepši stih godine,posljednja prelazi granicu patetike,preostale su emotivne na način čovjeka koji je život spoznao,i napisao neke od najljepših pjesam u istoriji popularne muzike Bruce Springsteen DEVIL AND DUST:nikad nisam zavolio Born to Run album niti fazon, ali ovdje će vas iskusni američki pripovjedač podsjetiti na Dilana,u nekoliko numera,što je sasvim dovoljan kompliment,i vjerovatno pravac u kom će se kretati Springstinova zrela kreacija National ALLIGATOR:UNCUT,enciklopedija rockandrolla smatra ih savršenim,možda i nisu ali su nezaobilazni na svakoj relevantnoj top listi Bright Eyes Bright Eyes I M WIDE AWAKE,IT S MORNING Conor Oberst je genije,vjerujte mi-taj mladić je budućnost rok kulture baš kao i ove godine posebno inspirisani Ryan Adams sa svojom zadivljujućom trilogijom the Cardigans SUPER EXTRA GRAVITY :specijalan album specijalnog benda koji se vraća u formu nakon dva precijenjena albumčića,Nina je NEVJEROVATNA M.I.A. Arular:Najslađa malena mačkica,tigrica (if you know what i mean ;-) čija će vas politički osvješćena melodična popara ...natjerati na ples Sleater-Kinney THE WOODS:najbolji ženski bend,najopasniji pjesme,čisti, oktanski rock and roll Editors The BACK ROOM-najdebi2005: savršeniji,kompleksniji INTERPOL (koji nikad nisam svario,nit zavolio) no ove jesam,jer imaju ZVUK,i pozivaju na Ples Spoon GIMME FICTION:neobično upečatljivo,bend koji morate otkriti da biste mu se divili ColomaDOVETAIL:najstilizovanije,najneočekivanije muzičko čedo godine,perfektni lako pamtljivi tekstovi i muzika budućnosti s aromom najfinijih parfema sedamdesetih/osamdesetih Buddy Guy BRING EM IN:neviđen bluz spektakl,tako svjež i furiozan album starog bluz majstora u novom,modernom ruhu(uz spektakularan izbor gostiju) NAJNUMERE,komada tuce Amerie:1 THING Tori Amos:SWEET THE STING Iron and Wine:Woman King Kate Bush:any,specially Somewhere in Between Herbaliser:LORD,LORD Magic Numbers:FOREVER LOST Josh Rouse:Winter in the Hamptons Anthony:any song Svadbas TREBLEBASS Franz Ferdinand fade together Franz Ferdinand walk away New Order Hey Now What You Doing New Order Working Overtime Queens of the Stone Age:You ve Got A Killer Scene There Vijest godine-Dejvid Bouvi glumi GENIJA Nikolu Teslu u filmu PRESTIGE Kristofera Nolana,nepogrešivog maestra s tri fascinantna filma(MEMENTO,INSOMNIA,BETMEN BEGINS) ŽUTI TITL by Velimir Grgić i Marko Mihalinec popkulturni je slatkiš godine,najčudnija,najzačudnija,najsmjelija i najsmješnija knjiga o filmu ikada(mada ko zna o čemu pišu Azijati ;-) Hronike Boba Dilana vrhunska su literatura,upravo ih čitam sa guštom,Dilanovo književno umijeće je nesumnjivo a njegovo oko oko sokolovo,ako se razumijete u muziku užitak je dvostruk,a dobijate pride i sociološko-kulturološki presjek šezdesetih(bjehu li to zaista nakreativnije,najuzbudlivije godine xx vijeka?) 2 najmaštovitija,extra čudna filma Brothers Grimm Keshern NAJFILMOVI,komada 6 HISTORY OF VIOLENCE Dejvida Kroneberga: savršeno zaokružena cjelina mučna i katarzična,jednog od najdarovitijih reditelja današnjice KISS KISS BANG BANG (uvodna špica remek djelo čistokrvno!) u režiji scenariste Šejn Bleka- najzabavniji film godine,glumci oduševljavaju, posveta Rejmondu Čendleru i parodija najdragocjenijeg žanra-subžanra,film noira KING KONG Pitera Džeksona,najuzbudljiviji film godine,ljubavna priča između džinovskog majmuna i glavne junakinje,i još makar dva filma u filmu,potpuno potcijenjeno Djelo Majstora koji je odsanjao svoj San(što li je sledeće?) ČARLI I FABRIKA ČOKOLADE Tim Bartonov čokoladni ringišpil BESKRAJNO DUHOVIT I MAŠTOVIT, dirljiv,džonidepovski neodoljiv--- popkulturnokompleksan i parodičan posebno u GENIJALNIM MUZIČKIM NUMERAMA,ipak previše prokapitalistički (što mu je i jedina mana) SIN CITY Frenk Milera ipak mislim više nego Roberta Rodrigeza, savršen spoj,SPEKTAKULARAN,stripa i film noira(ah taj noir!),brutalan i seksistički,ali JEBOZOVAN DO SRŽI a Miki Rurki u ulozi Života(i Smrti,hehe) Betmen Begins Kristofera Nolana-najbolji Betmen(bolji od Baronovih!) povratak na vrelo,na izvorište osvete,emocije,akcije, superioran,višeslojan Film faca godine FRENK MILER KLIK -najbolji štampani popkulturni magazin! UNCUT muzička Biblija(sorry MOJO !) Oskara zaslužio Edrijen Broudi za King rolu odnosno Miki Rurk(i) za Sin epizodu, neodoljiv i Robert Dauni Junior; Naomi u Kongu genijalna ali mi je mala Mišell iz Kiss Kiss Bang Bang srcu prirasla-moj tip,definitivno!-pa ću bit subjektivan.-))))))) 3 sexy bombe m(j)uze: MIA Brooke Velentine Maria Carey (puteno požudna,za blud stvorena,urkos MALKO nadutoj guzi) SEX NA EX:Rosarija Douson alias ROSARIO DAWSON Najgori koncert održaše nekada veliki, najprecjenjeniji na planeti-White Stripes(EXIT 05) a najbolji bjehu Mercury Rev vs Jon Spencer Jonathan Richman(sva tri u DOB) Datsuns Fatboy Slim(na Exitu oba) Najbolja tv emisija je GENIJALCI,stvarno su genijalni,a naj tv faca je Pjer Žardin. Što se tiče Davora Gobca nema se tu što dodati, ako ste gledali PO URE TORTURE u kojoj je gostovao,i Genijalce pomenute,morali ste ga zavoljeti.Pri tom,ne zaboravimo,njegov bend pravi sve bolju i bolju muziku,i ima nekoliko remek djela u diskografiji(meni najdraži je FANTAZMAGORIČNI album DEBAKL)... Joj što li sam sve još zaboravio, podsjetite me......................... |
Rezime izmakle godine,tako težak zadak,ali i sladak istovremeno. Upoznao najseksualnije stvorenje i vodio ljubav sa njom,na najljepši zamisliv način. U poslu uznapredovao,u neki drugi neku silnu lovu uložio,pa se pokajao. Sve u svemu,perfektno predjelo,savršen uvod u, reklo bi se odlučujuću,2006. Ima da me ima,ili da se pomirim sa sudbinom. Recimo da ću se teško pomiriti.Pa,vidjećemo... koliko daleko mogu dogurati. Odlučih eto da budem odlučniji, te da iscijedim sve kvalitete iz mesa i uma moga drenovine, i vice versa. Vidjeh najboljeg Betmena(BETMEN BEGINS) i najboljeg KING KONGa(Pitera Džeksona) ikada, jučer,u jednom danu. Ma šta vam govorili o novom Piterovom čudu morate ga lično doživjeti. Najuzbudljiviji film prošle godine,bez sumnje. Oba u prvih pet najboljih filmovima 2005. ima da uvrstim. Još samo malo se strpite da neke stavove učvrstim, pa eto mene sa svim tim silnim top listama najfilmova, albuma,ovoga i onoga. Otkriću vam da su GENIJALCI najbolja TV emisija,a Pjer naj faca. A medju najboljim su i Kate Bush,Rolling Stones,Bruce Springsteen,Nil Young...sve face dobro znane,, s novim zvučnim draguljima... Pozdrav iz Beograda,na zasluženom sam odmoru, gdje kupujem i što mi fali i što mi ne treba. Kad bi samo para bilo kolko poželimo................ GDJE BI BIO NAM KRAJ... |
< | siječanj, 2006 | > | ||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv