dijalozi

27.05.2013., ponedjeljak

Prosjaci i sinovi...





Mario: Jel' daješ milostinju prosjacima?

Goga: Kako kad. Sve ovisi o raspoloženju, al' nekako u zadnje vrijeme i ne.

Mario: Kad daješ zakaj daješ, a kad ne daješ zakaj ne daješ?

Goga: Kad ne dajem ne dajem zato jer ni meni nije lako i isto nemam love, ali se trudim svojim angažmanom i vlastitim radom doći do love. I onda si mislim tak mogu i oni, al' onda opet nekako prođem ja te prosjake, samo ostane mi u glavi, pa svašta razmišljam, a najviše o tome kako nikad ne znaš kaj koga čeka, pa tako već sutra mogu ja bit jedna od tih prosjaka.

Mario: Pa i prosjačenje je angažman i rad yes... Znači, kad daješ to činiš da ublažiš svoju savjest, kao činiš dobro djelo jer nekome je to potrebno, a i ti bi htjela da i tebi netko da pare kad bi prosjačila? Da li bi stvarno mogla prosjačiti kad ne bi imala drugog izbora, iako drugi izbor uvijek postoji?

Goga: Stvarno ne znam bih li mogla i ne bih ni voljela saznati. Nekako se smatram društvenom i dovoljno komunikativnom osobom pa mi se čini da bi se uvijek nekako snašla na neke drugačije načine samo da izbjegnem to prosjačenje. To bi bio izbor ako zaista ne bi bilo nijednog drugog.

Mario: Dobro, ni ja ne bih nikada prosjačio, radije bih krao, a ako ne bih mogao krasti niti na drugačiji način doći do hrane radije bih se ubio, a ako se ne bih mogao ubiti radije bih umro od gladi nego tražio milostinju (sad to velim tak al' kad bih stvarno bio gladan tko zna belj )... No, vratimo se na razlog zašto dajemo milostinju prosjacima... Većina prosjaka su profesionalci, s tim se bave, to im je način života, velika manjina prosjači zato kaj nisu u stanju odnosno u mogućnosti drugačije zaraditi za život... Osobno ne dajem prosjacima pare, rijetko kada sam znao udijeliti kada bi me intuicija toliko „puknula“ da bih doslovce osjetio patnju prosjaka pa ne bih pitao je li profesionalac ili ne, već bih mu dao novac, a inače sam znao prosjacima kad bi me žicali za kruh reći da ću ih nahranit ako su gladni ali nitko nije htio da mu dam jesti već samo da mu dam pare :)... Razlog zakaj dajemo prosjacima uvijek je ublažavanje naše savjesti i zato prosjaci uvijek profitiraju, naročito profesionalne prosjačke korporacije poput crkve naughty

Goga: Ali ono kaj me isto ponekad ljuti vezano za prosjake, a svjedoči ovom tvome kako su to zbilja profesionalci, jest to da kad prolazim mimo njih oni ustvari mene preziru i okrenu glavu na drugu stranu - kao ja sam "osoba u kolicima" kaj im ja mogu dati i onda se probudi u meni onaj ponos, e pa i ne dam vam, ko vas šiša. Samo opet kasnije me je... moja savjest i ono kaj su mi pri odgoju usadili, pomozi bližnjem svome i ljudima u patnji.

Mario: Prosjacima dajemo kako bi izbjegli loše osjećaje ako im ne dajemo, ili im ne dajemo kako bi izbjegli loše osjećaje ako im dajemo... Uglavnom, razlog i za davanje i za ne davanje uvijek je zadovoljavanje naših želja, a što je zadovoljavanje naših želja nego li sebičnost?... Samo što se nedavanje prosjaku karakterizira kao sebičnost, a davanje kao nesebičnost, međutim i jedan i drugi čin odraz su naše sebičnosti, ugađanje našoj savjesti, izbjegavanje loših osjećaja u nama, samo je stvar u tome koja će se vrsta sebičnosti manifestirati „pozitivna“ ili „negativna“, „dobra“ ili „loša“ (kako za koga, naravno) ... Uglavnom, sve je sebičnost smijeh...

Goga: Po tome ispada da ako i dam i ako ne dam ja sam sebična eek

Mario: Naravno, ne postoji ništa osim sebičnosti sretan

Goga: Ali zašto ta sebičnost ponekad izaziva i loše osjećaje? Ako dam i poslije vidim tog istog jadnog prosjaka kak cuga pivicu i mislim si eto... a dala sam mu da ne umre od gladi i loše se osjećam.

Mario: Zato što si u trenutku davanja mislila da ćeš se bolje osjećati ako daš, a to kaj si poslije njega vidla da pije pivicu pa ti je bilo krivo samo je dokaz da si mu pare dala zbog svoje sebičnosti, kako bi zadovoljila svoju savjest, odnosno imala si očekivanja što će bit s tim novcima, pa si se na kraju razočarala... Da ti dam jedan besplatan savjet - kad daješ milostinju, što je uvijek odraz naše sebičnosti, za tvoju savjest i izbjegavanje loših osjećaja bolje je da ne mariš što će bit s tim novcima, dala si pare i gotovo, hoće li netko te pare zapit ili će kupit drogu nije bitno, ti si dala pare jer si htjela pomoć, a kaj se dalje događa nije tvoj problem - budi sebična do kraja wink

Goga: Pa i bit ću, i ne dam pare rolleyes

Mario: To te ja pitam thumbup

Goga: Al' kako bih ja prošla pored tebe koji prosiš, a da ti niš' ne dam? kiss

Mario: Draga moja, kada bih ja prosio ti bi prosila sa mnom yes

Goga: Samo ako bi me prisilio wink

Mario: Onda bih te prisilio naughty, skupa bi više zaradili smokin

Goga: Al' dijelimo pola pola greedy

Mario: Dogovoreno thumbup



- 22:28 - Komentari (9) - Isprintaj - #

06.05.2013., ponedjeljak

...prolaznost i moć...


Život je prolaznost, a prolaznost bez moći je patnja.




PROLAZNOST

Kad jednom sjena na život padne,
postaje veo tajanstvene tuge.
Osvrćem se oko sebe i sve je praznina,
dubina, u kojoj pogled tone sve
dublje i dublje i nema mu dna.

Tonem tako u ludilu sna, bez riječi, bez pozdrava,
čak i bez suza što ostale su negdje duboko u meni.
Plove venama kao podivljali putnici,
što stanice ni odredišta nemaju,
al odlaze i dolaze, putuju u meni, duboko u meni,
kao male vatre bez plamena i dima.

Osjećam se malom nezaštićenom zvijezdom,
a trebala bih sjati, vladati prostranstvom
gdje svaka zvijezda ima svoju draž.
Miljama daleko, kao moje misli sada,
roje se po glavi i ostaju potisnute za neka bolja vremena.
I tako lebdim negdje između neba i zemlje,
jave i sna, dobra i zla i ne čujem otkucaje sata,
jer za mene vrijeme je stalo.

No srce tuče i tjera me dalje, da tražim sebe
i svoje mjesto u ovom varljivom svijetu.
Prevarena opet jer pohlepno bez obzira na mene,
dan za danom teče kao kapi hladne kiše
što brzaju jedna pred drugom ka zaboravu.


MOĆ

Zar ima što uzvišenije od moći,
a prezrenije od nemoći?...
Moć mi dajte,
sinovi čovječji,
a nemoć uzmite.
Ili život rađe,
ako moći nemam.
Jer moć je život,
a smrt spas od nemoći.

Sloboda bez moći
to nije,
već ropstvo je.
Ljubav bez moći
to nije,
već strah je.
Život bez moći
to nije,
već ništavilo je.

Zar ima što ljepše od moći,
a ružnije od nemoći?...
Moć mi dajte
kćeri sionske,
a nemoć uzmite.
Ili život rađe,
ako moći nemam.
Jer moć je luč u tami,
a smrt spas od sljepoće.



- 19:28 - Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< svibanj, 2013 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Opis bloga

'KO VOLI NEK' IZVOLI