"Dokoni um je đavolje igralište."
Šta je ovo, pobogu?! U subotu "Chill Factor" i "They Live!". U nedjelju "Crossroads" i "Fair Game". U ponedeljak "Vrsta 2: Povratak Vrstinog sina". Ne mogu. Jednostavno ne mogu! Mislim da sam tijekom proteklog vikenda bil ozračen dozom TV smeća koja bi ubila černobilskog vola. Daljnje izlaganje bi mogli imat gadne posljedice za moj razum. A imam ispit idući tjedan! Gledao sam prvi dio "Vrste" i to dva puta (solo i sa frendovima) i jedini dojam koji sam imao poslije filma je hrpetine naive, klišeja i splatterpunk horora. Jedan od meni najdražih trenutaka prvog djela je kad Natasha Henstridge lažira svoju smrt tak da u provaliju surva u autu tijelo dobre male bakice koju je prije toga izgrizla uz galone lažne krvi, rastrgala na komade uz galone lažne krvi, požderala uz galone lažne krvi, i prodala u bijelo roblje uz galone lažne krvi nakon kaj joj je pokrala svo mirovinsko uz galone lažne krvi. Al prije toga si superinteligentna elijenka odreže *jedan prst* i stavi ga u auto tak da, kad vojni specijalci nađu spaljene ostatke auta na temelju tog jednog jedinog prsta zaključe da je elijenka mrtva. Kaj je najbolje: trik upali! Jedina stvar koju se u prvom filmu isplatilo gledat je bio Michael Madsen koji je totalno kul i 3/4 gola Natasha Henstridge koja je TOTALNO KUL! No, čak i s tim, do kraja filma sam od muke htio skočit sa prozora prvog kata na balkon prvog kata i usput udavit samog sebe rukama. Al mi se nije dalo pa sam umjesto toga otišao po zdjelicu napolitanki i šalicu mlijeka. No kužite kaj oću reć: prvi dio je dozlaboga dosadan. Sad zamislite *nastavak* takvog filma – a svi znamo kakvi su nastavci loših horora – i dodajte tome činjenicu da umjesto 3/4 gole Natashe Henstridge u drugom djelu ko glavni negativac bude totalno GLUPI I BEZVEZNI 3/4 goli *muški* elijen i sve će vam biti jasno. Takvom filmu ni Michael Madsen nemre pomoć. Ne znam kak vi, al ja radije gledam Knjaza na RTL-u i tražim isprike da ne učim. (GNN) |
Note: ovaj komentar ce biti fakat dug. Al vjerujte mi kad vam kažem da "They Live" Johna Carpentera zaslužuje svaku rečenicu koju može dobit, ako ništa drugo zato kaj rijetko vidim film sa tako namjerno dobrim idejama i tak namjerno blesavom provedbom. Sramota je da se ovakav film pušta u dva ujutro! Da ja radim na HRT-u, odma bi ga pustio u … err. 23h?
Ja spadam u prvu generaciju ljudi iz bivše Juge koja na priče o velkoj zavjeri vladajućih nije mogla sam odmahnut rukom i reć "Pffft, da, to se zove *komunizam*, idiote." Ne! Mi smo odrasli u vrlom novom svijetu demokracije di riječ "zavjera" ima puno lošiji prizvuk. Mulder i Scully su koristili akademsko obrazovanje u borbi protiv američke vlade i elijena. Neo & njegova vesela družina su pak koristili egozitčnu francusku vještinu kung fua i "God Mode" šifre za FPSove da pobijede zavjeru zlih kompjutera. No, postojalo je i ranije doba, doba kad se heroj mogao pouzdati samo u svoje šake, lošu frizuru i velko vatreno oružje sa beskonačnim količinom municije. Njihova će imena odzvanjati kroz povijest. Mister T. Rambo. MacGyver. Knight Rider. I… Johnny Nada. Johnny Nada? Ova suptilna politička satira Reaganove Amerike govori o nezaposlenom fizičkom radniku Johnnyu Nadi koji spletom slučajnosti otkrije postojanje odurnih elijena koji žele iscrpiti naše prirodne resurse. Elijeni se maskiraju u ljude i infiltriraju u naše društvo preuzimajući vodeće pozicije u politici i ekonomiji. Zli i pohlepni kakvi već jesu, odurni Žid… elijeni su odgovorni za potrošački mentalitet kojim navikavaju ljude na pasivnost dok se posvuda oko njih Elijenske Korporacije Zla! (tm) bogate na grbači naroda, zagađuju OKOLIŠ, zabranjuju nam USTAVNO pravo za nošenje ORUŽJA, ubacuju podsvjesne poruke u novac na kojemu piše OVO JE TVOJ BOG SADA!, i u Cosmpolitan di piše TROŠI PARE!, i u TV emisije di piše BUDI POSLUŠAN! i otpuštaju POŠTENOG RADNOG AMERIKANCA sa posla i šalju KRVOLOČNU policiju koja UBIJA STARE SLIJEPE SVEČENIKE SAMO ZATO KAJ GOVORE ISTINU I PREDSJEDNIK REAGAN JE ISTO ELIJEN I DAMN YOU RICH BASTARDS! DAMN YOU ALL TO HELL! .... (Pauza. Udahne. Izdahne.) Jesam li rekao "suptilna" politička satira? Jedina stvar manje suptilna od ove satire je da mi neko u glavu baci ciglu na kojoj piše "Globalizacija is, like, bad, m'kaaay?!". Uglavnom, Johnny Nada pronađe sunčane naočale koje mu omogućuju da vidi stvarnost kakva zaista je (stvarni izgled elijena, subliminalne poruke i sl.). Sad samo on i njegova fudbalerka stoje između elijena i bankrota čovječanstva. Hillarity ensues. Johnny…. "Nada"? Da! Johnny Nada. "Nada" je španjolska riječ za ništa. Jel kužite? Johnny je običan čovjek, ništica u svijetu bogataša. I zato mu je prezime… "ništa". Geddit? Geddit? Mora da se scenarist tapšao sa obje ruke po ramenima kad se tog sjetil. Ono što je ironično je da Carpenter u svojoj kritici Republikanskih 80ih odabire za glavnog lika *tipičnog* republikanskog heroja: Johnny je obični tip bez karizme koji ne zna ni upalit auto a kamoli koristit komp. Njegova moda počinje sa "I am a lumberjack and I'm OK" košuljom utaknutom u isprane traperice i fudbalerkom. Njegove vještine tučnjave su zdravoseljačke a ne egzotična Matrix sranja. A sad pogledajte 1990e, doba Clintonove administracije: najčešći heroji su ili šminkeri koji tuku negativce kul francuskim vještinama i nose odjeću koju nitko normalan ne bi ni štapom dotako ili geeksteri koji hakeriranjem kompova spašavaju svijet. Il oboje. Ali ne i Johnny Nada! Koja je njegova prva reakcija kad skuži postojanje zavjere opakih elijena koji se brutalno obračunavaju sa bilo kim tko sazna istinu o njima? Ta da pristupi prvoj elijenki koju vidi u dučanu i kaže joj: "Ti si, babo, keve mi, najružnija elijenka *ikad*. Eeee, LJUDI JEL VI VIDITE VI OVI ELIJENE RUŽNE OVDI U DUĆANU DA VIDITE VI?!" Elijeni, iznenađeni ovakvom provalom debilarije, pozovu svoje agente u policiji da smaknu Johnnya. Uslijedi borba iz koje Johnny izađe ko pobjednik i sretni vlasnik sačmarice. Nakon toga slijedi najbolja scena u čitavom filmu: Johnny, sa pumpericom u rukama i naočalama na nosu, nonšalantno ušeće u banku, kaže " I have come here to kick some ass and chew bubble – gum." Nakon pomnog promišljanja situacije, Johnny razvije novu strategiju kak će upozorit čovječanstvo: uletit će u auto poznatoj TV novinarki, uperit joj pištolj u čelo, tražit da se sami otfuraju u njen stan i onda joj ispričat čitavu priču. Pri tome mu u nijednom trenutku ne padne na pamet dat ženi naočale da se sama uvjeri u stvarnost. Naravno, žena ga prvom prilikom šupi po glavi i kroz zatvoreni prozor gurne niz padinu te pozove policiju. I sad Johnny pokušava opet *novu* taktiku. Uporan momak. Ode na gradilište svom jedinom prijatelju, Velkom Crncu. Kao dio tzv. "razvoja likova" u filmu, saznamo da je taj crnac razočaran u američko društvo kao i Johnny, no, smatra da on tu ne može ništa napravit. I Johnny ga sad otfura u neku sporednu uličicu, objasni mu priču o elijenima i svoje napore da ih sjebe. Crnac, naravno, nije impresioniran. Mislim, bez uvrede Johnny, al do sada bi i Mr. Bean bi bio bolji spasitelj čovječanstva neg ti. Johnny pokuša uvjerit crnca da stavi naočale što ovaj uporno odbija učinit. Sad, možete zamislit kolko je Johnny već ljut do sada: otkrio je golemu zavjeru, policija ga ganja, novinarka ga namagarči a sad mu se jedini frend inati. I čovjek pošandrca. Uslijedi epska borba u kojoj se Johnny (koji je svjestan stvarnosti svijeta) bori protiv svojeg prijatelja (koji tu užasnu stvarnost odbija vidjeti svojim očima). To je bila ideja scene. Ono kaj *fakat* uslijedi je… NAJDOSADNIJA SCENA BORBE NA SVIJETU: par udaraca, padanje na beton, stenjanje, ustajanje i onda opet par udaraca. I tako fukken SEDAM MINUTA. Bez specijalnih efekata. Bez napete muzike. Bez… ičega. Sedam minuta. U usporedbi sa ovim, sjednice fukken *Sabora* su zanimljive. Mislim, okej, ovo nije Matrix, ti likovi su obični ljudi al… čemu onda zaboga ova scena? Uglavnom, Johnny ovom epskom borbom natjera crnca da stavi naočale, i ovaj shvati istinu i pridruži se Johnnyu u borbi. Bude nakon toga još nešto radnje i patetična isprika za love story al to nije bitno. Bitne su još dvije stvari: nadrealne scene i kraj filma. Nadrealna scena je kada Johnny i crnac dospiju u podzemnu bazu elijena. Nađu se u dugom bezličnom hodniku koji se pruža ispod čitavog Los Angelesa i vodi na najrazličitija mjesta. U jednoj dvorani se nalazi teleport kojim elijeni putuju na svoj planet. U drugoj se upravo održava svečana večera elijena i njihovih zemaljskih kvislinga koji slave svoju pobjedu nad pokretom otpora. U trečoj je vojarna specijalca kojim elijeni guše pokret otpora. U četvrtoj je studio popularne TV koji emitira elijensku propagandu. Ko što jedan lik kaže Johnnyu: "Ovo je stražnji dio pozornice." Se sjećate Kafkina "Procesa"? Josef K. dolazi na tavan jedne zgrade u atelje slikara koji izrađuje portrete sudaca. Nakon razgovora, slikar mu ponudi da izađe van kroz stražnji ulaz. Josef prođe kroz vrata na drugi tavan i nađe se u jednoj od Sudnica. "Zar vas to čudi?" - kaže mu slikar - "Zar ne znate da se Sud nalazi u svakom podrumu i na svakom tavanu. Sud je posvuda." To je jedina scena koja mi se po jezivosti može usporedit sa ovom scenom u "They Live". U tom trenutku film prestaje biti glupavi horor i postaje noćna mora beskonačnog hodnika koji vodi u tisuću prostorija od kojih svaka na novi način potvrđuje potlačenost tebe i ostatka čovječanstva. Uslijedi završni pokolj elijenskih specijalaca dok se Johnny i crnac uz pomoć novinarke (da, one novinarke) probijaju prema krovu nebodera kako bi onesposobili elijenski signal kojim se prikriva njihov stvarni izgled i njihove poruke.Crnac pogiba uslijed novinarkine izdaje. Johnny ju upuca i, u zadnji čas, padajući pokošen rafalom iz helikoptera specijalaca, uništava mitraljeskom paljbom emiter signala. U zadnjim scenama filma vidimo sada razotkrivene vanzemaljce i užas među ljudima koji otkrivaju monstruozne razmjere zavjere bogatih i elijena. Hillarity ensues. Roll credits. "JOHNNY NADAAAAA!!!!" Damn! Ovak opisan, kraj filma actually zvuči impresivnije nego što mi je bio. Kao što sam rekao, film ima dobru ideju i par odličnih scena. Nisam recimo spomenuo odlične nadrealne scene kada johnny promatra *stvarni* izgled svijeta kroz naočale: sve je crno - bijelo, plakati sadrže u caps locku napisane jednostavne naredbe poput "OBEY." ili "CONSUME." Činjenica da su dotične zgrade očito makete pravih zgrada mi pri tome ne samo da *ne* smeta nego mi samo doprinosi feelingu noćne more u njima. Maske elijena su napravljene jednostavno i jeftino a opet efektno. Sama ideja filma mi je odlična: u današnje doba kad je popularno biti protiv globalizacije film bi zapravo trebao biti ful gledan a sjetio sam se i domaćeg "Izbavitelja". No, ono kaj totalno kvari film je to kaj mi on svoju odličnu poruku silom nabija u mozak. Jedina stvar manje suptilna od te poruke je gluma glavnog glumca - inače profesionalnog hrvača - u usporedbi s kojom je Keanu Reeves oskarovski potencijal. Također, imam dojam da film istovremeno želi biti i shlock horor zafrkancija i pametna politička satira. To mi je loše zato kaj, želeći ispast oboje, film ne ispada nijedno: preglup je da bi ga shvatio ozbiljno i preuzemirujuć da bi ga gledao ko čisti vic. "They Live" je film koji je najbolje pogledat sa frendovima jer samo tako ćete popraf uživat u svoj njegovoj gluposti i jeftinoći. A *nakon* što ga pogledat bute se osjećali nelagodno zbog poruke filma. Al to nećete priznat frendovima. (GNN) |
"This island didn't have a murder rate until you people showed up!"
Jedan od likova u filmu "Did you know they made a new sequel of "Friday the 13th" movie? These kids are SO easy to kill. You could, like, strangle them with a cordless phone." Pablo Francisco, komičar O čemu se radi? Glavni lik je zgodna ženska koja pati od PTSP-a jos od prvog nastavka filma za koji nemam blage o čemu se radi jer nije nikad prikazan. (FALA, RTL!). Ona i njena frendica dobiju nagradni vikend na Bahamima. Povedu sa sobom svoje prijatelje od kojih je jedan pastuh a drugi čudni tip sa tikovima i iznimno sumnjivim ponašanjem. Za sobom na kopnu ostavi svog dečka. Glavni likovi dolaze na otok koji je po turističkoj usluzi izvan sezone na nivou Dalmacije u srpnju: u par navrata posluga hotela fureštima praktički pljuje u lice. No, lijene Dalmoše stigne zaslužena kazna kada ih Zli Kapetan Kuka redom počne ubijat u nizu dosadnih scena koje bi i bile napete da ubijene sporedne likove u filmu ne vidimo samo u dvije scene: kad se prvi put pojave i kad umru. Smijeh započne kada Zli Kapetan Kuka krene ubijat mlade i zgodne tinjedžere. HAW HAW! IN YOUR FACE TINJEDŽERI! Iznenadio sam se da ubojica nije bio iskompleksirani štreber. Sam kaj je, jer je jedan od ubojica upravo čudni tip sa tikovima. Kladim se da to niste očekivali, jel'da? Na kraju glavnoj junakinji život visi na niti al taman tad se na otoku nacrta njen dečko s kopna koji joj pomogne da porazi Zlog Kapetana Kuku i njegovog vjernog prijatelja, Kapetana Matiju Malog . Također, iako u filmu u ulozi recepcionera glumi i Weyoun iz "Star Trek: Deep Space Nine", tip nije negativac! E, *to* je bio lažni trag! Komentar Film ima sve klasične elemente Ionescove drame: sise, guzice, nešto malo krvi i puno TA DA DAAAAM! scena. Zli Kapetan Kuka ima zanimljiv pristup ubijanju. Prvo te tip suptilno prati. Naravno, činjenica da je visok dva metra, ima metalnu kuku od pola metra i tešku kišnu kabanicu mu u tome definitivno ne pomaže. Pored toga, tip te prati jedno tjedan dana u komadu, tak da policiju možes nazvati jedno pet trilijardi puta prije nego što te ovaj konačno napadne. No, Zli Kapetan Kuka živi u svijetu u kojem policija pokazuje još veću nesposobnost nego kod nas. Primjer! Dečka od glavne junakinje napadne Zli Kapetan Kuka i otkine glavu njegovom frendu. Ovaj to kasnije sav polomljen ispriča policajcu na što drot zaključi da je u pitanju samo šok i privremeni gubitak pamćenja. Reci mi: medicinu si završio prije ili poslije nego kaj si postao retardirani policijski detektiv? Kad se na koncu i odluči na ubijanje, Zli Kapetan Kuka je opet vrlo čudan: prvo okrutno zmesari cca troje sporednih likova. Zatim - valjda za slučaj da ženska nije primjetila da joj je za vratom tjedan dana visio dvometarski tip sa metalnom kukom i teškom kabanicom - tijelo jedne od žrtava stavi u ormar u sobi glavne junakinje. TA DA DAAAAM! No, kad glavna junakinja ode po svoje prijatelje i Weyouna, pri povratku u sobu ne nađu leš. TA DA DAAAAM! Kapetan Kuka se čak potrudio počistit i svaku kapljicu krvi u ormaru! Zbog toga mi je tim bizarnije da do drugog jutra taj isti tip krvoločno izmesari svu ekipu u hotelu, zabije im sjekire u glave i njihovom krvlju rješava križaljke. TA DA DAAAAM! Onak, daj se odluči! Nemreš biti masovni ubojica bez svog stila! I koja je reakcija na nekoliko potencijalnih ubojstava na otoku? Ta da četiri glavna lika drugo jutro usred uragana strateški odu: 1) potražit marihuanu; 2) vježbat u teretanu; 3) sunčat se u solariju. Lukavo! Zli Kapetan Kuka pak, u želji da doprinese općoj gluposti filma, nakon generalnog klanja odjednom odluči ubit glavnu junakinju tak da plastičnom trakicom zatvori solarij u kojem se nalazi i namjesti ga na najjače. TA DA DAAAAM! Ako ste slučajno zaboravili: ubojica u filmu je dvometarski tip sa pol metra dugom čeličnom kukom. Kad se pak ženska odluči oslobodit skuži da ne može pokidat tu plastičnu trakicu. Štoviše, kada svi ostali likovi sa govornim ulogama u filmu dođu otvarat taj solarij, njih četvero ju ne može rastrgat nego moraju razbijat bravu. E, *to* ja zovem plastičnom trakicom! TA DA DAAAAM! Bude još i stari vudu čiča u filmu čija je jedina funkcija da objasni likovima da je čitavo nagradno natjecanje bila podmetačina (iako, kako je on to saznao mi je ostalo nejasno). On bude ubijen nakon što je odradio svojih pet rečenica. TA DA DAAAAM! Zatim u neiznenadnom preokretu radnje saznamo da je jedan od troje preživjelih pozitivaca zapravo Kapetan Matija Mali, zli sidekick Zlog Kapetana Kuke! TA DA DAAAAM! I onda dođe dečko od glavne junakinje i spasi ju. TA DA DAAAAM! Al, iako cura tolko mrzi Kapetana Kuku da iz revolvera sa šest metaka ispali sedam metaka direktno tipu u prsa i on padne u grob načinjen od živog blata, on svejedno ne umre i na kraju filma iskoči ispod bračnog kreveta i čopi glavnu junakinju za nogu u klasičnom "The End…. Or is it?" završetku. TA DA DAAAAM! Inače, nekad davno, u doba kada je SDP vladao a ja živio u iluziji o nalaženju posla, mislio sam da horori imaju takav kraj zato da se izbjegne tipični kliše "happy endinga" i da predstavljaju pokušaj kreativnosti sa autorove strane. No, takvi krajevi zapravo služe samo tome da se ostavi mogućnost nastavka. Suxxaona. Naravnoučenije Ako ikad pogazite tipa na cesti s autom, prvo mu prijeđite prednjim kotačima preko glave jedno sedam do deset puta da budete sigurni da je zgnječena a TEK ONDA ga bacite u more i zataškajte nesreću. Također, ak želite postati poremećeni ubojica ili se pak obranit od njega, probajte koristit tzv.Va - tre - no o - ru - žje. Čuo sam da je jako učinkovito, naročito u SAD-u di ga svatko može nabavit. (GNN) |
| < | lipanj, 2004 | > | ||||
| P | U | S | Č | P | S | N |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | ||||
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv