gamexp

22.03.2006., srijeda

Call of Duty 2

Dogodi se opet. Još jedan FPS inspiriran događajima drugog svjetskog rata. Ovoga puta ne radi se o anonimnome naslovu, već o nastavku, svima dobro poznatog- Call of Duty-a. Zasigurno se neki pitaju kako je moguće da se jedan naslov u svoje dvije godine postojanja tako proslavi. Vratimo se malo unatrag. Do prije dvije godine WWII shootera nije mnogo bilo na tržištu, a razlog tomu vrlo je jednostavan i logičan. Monopol je vrtio jedan naslov, odlična igra, koju nitko nije mogao skinuti s trona. Da, pogodili ste, radilo je se o Medal of Honor-u. Svoju slavu stekao je još na Playstation konzoli, da bi se kasnije preselio na PC s Allied Assault naslovom koji niti malo nije pobacio. No, nakon toga developerski tim "2015" razišao je se s velikim izdavačem- Electronic Artsom, dali su si pokoji poljubac za rastanak, te su tako stvorili rupu u brodu koji je polako počeo tonuti. I da skratim- rad na MoH-u preuzeo je novi programerski tim, koji je zaslužan za dvije razočaravajuće ekspanzije Allied Assaulta. Sada se vratimo onom "do prije dvije godine" razdoblju i prisjetimo se šoka. Naime, pojavio je se Infinity Ward i predstavio nam svoj uradak- FPS u okružju drugoga svjetskog rata, naslova- Call of Duty. Isti onaj "2015" tim sada je činio Infinity Ward i skeptičnosti nije bilo, što je se kasnije pozitivno opravdalo.

ocjena 93%
wavewavewavewavewavewavewavewave

2003. godine pojavio je se dugo očekivani Call of Duty koji nam je donio do tada neviđenu ratnu atmosferu koja je bila smještena u odličnu singleplayer kampanju popraćenu vrlo dobrom grafikom i gotovo savršenim zvučnim efektima. Razvojni tim nije ni slutio da će jednostavna podrška za multiplayer prerasti u igru koja će se sve do danas pojavljivati na gotovo svakome lan party-u, u svakoj igraonici i postati jednom od najigrivijih online FPS igara. Godinu dana poslije izašao je i očekivani expansion pack koji je singleplayer proširio na par novih lokacija, a multiplayer obogatio novim mapama i oružjima.

Eto, nastavak igre je pred nama i uskoro ćemo ga zaigrati, pa preporučujem da vidimo što nam to Activision i Infinity Ward obećavaju. Singleplayer kampanja, kao središnjica igre prerasti će na jedan novi nivo. Linearnost će, prema riječima programera, biti nepoznanica nastavka. Skriptiranje zasigurno neće biti primjetno, što nam garantira različit slijed događaja koji obuhvaća akciju tijekom misije, no ne i samu misiju. Dakle, svaki puta kada ponovite istu misiju, vaši neprijatelji neće biti uvijek na istome mjestu, radeći uvijek iste stvari, već će svaki puta igraču pružiti drukčiji otpor i težiti neočekivanome, ali sve u svemu, neće se odraziti na završetak misije. Atmosfera igre pružiti će nam "pravi" osjećaj rata. Rat, kao i svaki, predstavlja pakao i užas, a igrač je u ovome slučaju onaj koji je u središtu ratne erupcije. Programeri upravo takvome osjećaju i teže. Žele da igrač napokon iskusi virtualni rat na neobičan i originalan, ukratko- realan način. To znači da nećemo biti u stanju igru privesti kraju u Quake stilu gdje bi se trebali osloniti samo na svoje reflekse i umijeće strafe-anja (ne, rocket-jumpa vrlo vjerojatno neće biti ;) ).

Vrijeme radnje svima nam je poznato, ali mjesto radnje uvijek je onaj dio koji nas u nadolazećim igrama istoga/sličnoga stila malo zabrine. Zašto se brinemo? Pa vjerojatno zato jer imamo osjećaj da smo sve lokacije na kojima je se dotični rat odvijao odigrali, prešli uzduž i poprijeko i detaljno odgledali u brojnim filmovima iste tematike. Call of Duty 2 neće se vratiti starim lokacijama, što bi zaista bio banalan potez, već će nas smjestiti na nekoliko originalnijih i egzotičnijih mjesta koji se prostiru diljem Europe i Rusije te par lokacija koje pripadaju afričkome kontinentu. Detaljnije su poznate bojišnice Tunisa, Francuske i Staljingrada. Za sve one kojima se suza u oku pojavi svaki puta kada gledaju "Saving Private Ryan" i iskrcavanje u Normandiji doći će na svoje. Ponovno se radi o Normandiji, ali lokacija je ovoga puta Pointe Du Hoc čija atmosfera tijekom iskrcavanja izgleda čak impresivnije od one u Medal of Honor: Allied Assaultu. Leveli su zaista ogromni, tako da je realna podrška različitih vozila specifičnih za vrijeme u kojemu se odvija. Od tenkova, "oklopnjaka" pa sve do običnih "izviđačkih" terenaca.

U zadnje vrijeme stalno u najavama čitamo o gotovo nemogućoj realnosti protivnikove umjetne inteligencije. I dok će neprijatelji Brothers in Arms: Earned in Blood-a znati kada se treba povući iz borbe ili odrediti trenutak kada pozvati pojačanje, AI F.E.A.R.-a imati će slobodu "razmišljanja" poput pravog pojedinca, ali Infinity Ward-ovci svemu se tomu pokušavaju narugati obećanjima o onome što će nam AI Call of Duty-a 2 ponuditi. Ukratko rečeno- taktika. Taj element, element taktičkog razmišljanja i, što je još važnije- djelovanja, u igrama do sada nismo primijetili, osim u sportskim simulacijama, no to je više timski rad… O čemu se zapravo radi. U većini FPS igara neprijatelj čim vas primijeti, sakrije se iza obližnjeg zida i počne pucati na vas. Umjetna inteligencija neprijatelja u CoD-u 2 temelji se na agresivnosti i taktiziranju, a svi dobro znamo kako su ta dva elementa rezultat svake pobjede. "Napad je najbolja obrana" i to u ovoj igri neprijatelj doslovno shvaća. Kada vaša lokacija bude otkrivena neprijatelj će vas svim silama nastojati okružiti ili prisiliti na bijeg, a ako se odlučite za potonje neće biti niti malo sramotno ili nečasno, no opasno zasigurno. Ako se pak zadržite na svojoj poziciji ostaje samo pitanje vremena kada ćete biti okruženi i prisiljeni na jedinu opciju koja vam ostaje- Load :D. U čemu je onda fora i kako se oduprijeti? Odgovor je jednostavan, izvedba je kompleksna, na koju bi smo se tijekom igre ipak trebali naviknuti. Moramo uzvratiti taktikom i osloniti se na svoje teammates-e čija je umjetna inteligencija na zavidnoj razini. Također morate biti jako, jako brzi i prvom prilikom tražiti optimalan zaklon koji bi vam trebao donijeti barem trunčicu slobodnog vremena za lagano ciljanje jer za to na otvorenome prostoru nemate vremena. Nakon toga ne smijete si dopustiti predah. Iz zaklona će vam biti lakše oslabiti neprijatelja, a ako vam to uspije, napad vam mora biti slijedeći potez. Moram priznati dok sam igrao demo i gledao trailere trnci su me prolazili, a iako pripadam skupini veterana ovoga žanra, do sada nisam iskusio ovu količinu oštećenja prilikom borbi s AI-om koja nakon nekog vremena prelazi u moralno i psihičko oštećenje iliti frustraciju i živciranje :). I kao sol na ranu dolazi ne postojanje "health bar-a", a samim time ni mogućnosti kupljenja bilo kakvih medkit-ova i sl.

Sjećate se prvih Call of Duty 2 najava i govorkanja od strane programera i izdavača kako ih je sve odaziv multiplayer-u iznenadio i kako će u nastavku svim igračima pružiti dostupnost igri obazirući se na optimalnu i pristupnu tehničku (ne)zahtjevnost? Kako je vrijeme prolazilo, nekako su, od rada sigurno, zaboravili na svoje prvobitne namjere i odlučili da će Call of Duty 2 svojom tehničkom, prije svega vizualnom, kvalitetom parirati svim high-end naslovima koji se pojave u vrijeme kada dotična izlazi; naslovima poput Quake-a 4 i F.E.A.R-a. Iako minimalna konfiguracija zadovoljava većinu današnjih standarda, svi oni koji su svoje "mašine" prilagodili igranju CoD-a biti će zakinuti i jedina opcija će im biti kupovanje novih grafičkih kartica i RAM-a. No, uzmemo li u obzir da već od ovoga mjeseca počinje navala grafički nabrijanih igara i da uskoro dolaze next gen. naslovi i engine-i, logično je za očekivati da će CoD 2 igrači spremno dočekati.

Lokacije i bojišnice igre izgledaju fenomenalno autentično, izgled oružja doveden je do trenutnog savršenstva (pogotovo što se tiče dimne bombe koja će svojim nevjerojatno realnim izgledom efekta dima prisiliti igrače na neke nove taktike), a kada približite nišan možete vidjeti istrošene serijske brojeve, detaljne i glatke teksture likova popraćene genijalnim svjetlosnim efektima okoline i efektima dima presušiti će vaša usta :). Ako ste sretnik sa jako dobrim surround audio sistemom zvukovima igre plašit ćete susjede :), u protivnome dobre slušalice pružiti će zadovoljstvo samo vama.

Od nastavka ponajboljeg WWII FPS-a ne očekujemo ništa manje negoli da preuzme tron svoga starijeg brata. Za pesimizam u ovome slučaju razloga nema. Svi smo sigurni da nas ni ovoga puta Infinity Ward i Activison neće iznevjeriti i da će s prvim službenim nastavkom započeti tradiciju odličnog serijala. Call of Duty 2 već se ovaj mjesec pojavljuje na tržištu, a sigurni smo da ste spremni za nove ratne pohode bili oni u odličnoj singleplayer kampanji, u mreži s prijateljima ili u dokazivanju na raznim turnirima. Ostaje nam samo pričekati još nekoliko dana, a do tada predlažem da, ako ne namjeravate više igrati original, mu održite čast na svome najdražem serveru ili u lan-u.


- 19:15 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

  ožujak, 2006 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Ovoliko vas je bilo
Free Hit Counter
Free Hit Counter