Vojna tehnika, povijest oružja!

srijeda, 02.01.2008.

BRDM 2- 9K14 Maljutka i Strela

freedom3

Oklopni izviđački automobil 4x4 BRDM-2 razvijen je 1962. godine u tadašnjem SSSR-u, kao nasljednik starijeg vozila BRDM-1. Serijska proizvodnja u tvornici Molotov GAZ je trajala od 1963. do 1989, a vozilo je prvi put javno prikazano 1966 godine.


Tjelo automobila izrađeno je varenjem ploča pancirnog čelika, a oblikovano je tako da se zaštite što bolje amfibijske karakteristike. Debljina oklopa sa prednje strane je 14 mm, na bokovima 7 mm, a na podu 3 mm, što znači da je posada zaštićena od udara streljačkog naoružanja, ali da je vozilo veoma ranjivo na mine i udare mitraljeza kalibra 12,7 mm ili većeg.

freedom3
9K14

U prednjem djelu oklopnog tjela jedan do drugog sjede dva člana posade - vozač sa ljeve strane i zapovjednik sa desne. Ispred sebe imaju dva prozora koji u borbi mogu biti zatvoreni čeličnim kapcima, kada se osmatranje obavlja pomoću sistema periskopa.

Kupola sa mjestom nišandžije i naoružanjem postavljena je u srednjem djelu vozila. Na bokovima srednjeg dela oklopnog tjela nalaze su po tri osmatračka periskopa i jedna puškarnica s osobnim naoružanjem posade. Zadnji dio automobila rezerviran je za smještaj motorno-transmisionog odeljenja. Svi članovi posade ulaze i izlaze iz vozila kroz dva otvora na krovu - po jedan iznad mjesta zapovjednika i nišandžije.

Naoružanje se sastoji od mitraljeza KPVT kalibra 14,5 mm, spregnutog sa mitraljezom PKT 7,62 mm i ugrađeno je u ručno pokretanu kupolu kakva je primenjena i na oklopnom transporteru BTR-60PB. U borbenom kompletu se nalazi 500 metaka 14,5 mm i 2000 metaka kalibra 7,62 mm. Ljevo od mitraljeza postavljen je teleskopski nišan PP-61A. U vozilu se najčešće nalazi i jedan ručni bacač RPG-7V ili RPG-18.

Za pogon se koristi V-8 benzinski motor GAZ-41, hlađen tečnošću, koji razvija maksimalnih 103 kW (140 ks) pri 3400 obrtaja u minuti. Zrak se u motor uvodi kroz otvore na zadnjoj strani i na krovu vozila, a na svakom boku nalazi se po jedan auspuh. Ručni menjač ima četiri brzine prenosa za kretanje napred i jedan za nazad. Sva četiri točka su pogonska, a karakteristika automobila BRDM-2 je da ima i dva para malih dodatnih točkova na sredini tjela. Oni se izvlače (spuštaju) pri kretanju po teškom terenu, čime se znatno poboljšava pokretljivost. Sistem vješanja se sastoji od lisnatih opruga i četiri para hidrauličnih amortizera. Vozač može podešava pritisak u pneumaticima u toku vožnje. Automobil BRDM-2 vodene prepreke savlađuje plovljenjem, brzinom 10 km/h, pogonjen jednim vodomlaznim pokretačem ugrađenim u zadnjem djelu tjela. Pre ulaska u vodu na prednjoj strani vozila podiže se valobran.

Standardna oprema vozila podrazumeva sistem za NHB zaštitu na bazi natpritiska, inercijalni sistem za navigaciju TNA-2, vitlo nosivosti 4000 kg, IC farove i periskope za vožnju i osmatranje noću, radio-uređaj R-113 i uređaj za zadimljavanje ubrizgavanjem goriva u auspuh.


Vozilo se nalazi ili se nalazilo u sastavu oružanih snaga više od 45 država, među kojima su i Srbija i Crna Gora, Hrvatska, Makedonija, Mađarska, Rumunija, Bugarska, Poljska, Češka, Slovačka, Irak, Libija, Egipat... Korišćeno je u velikom broju lokalnih ratova, uključujući i sve ratove na teritoriji bivše SFRJ.

Na šasiji izviđačkog automobila BRDM-2 konstruirano je nekoliko vozila za druge namjene: zapovjedno-stožerno vozilo BRDM-2U, lovci tenkova 9P110, 9P122, 9P133 i 9P148,9K14M vozilo za NHB izviđanje i obilježavanje kontaminiranog zemljišta BRDM-2RH, raketni sistem trupne PVO Strela-1M. Postoji i nekoliko modernizacija baznog vozila BRDM-2 - varijanta naoružana topom 23 mm, češka komandna verzija BRDM-VR i iziđačka verzija BRDM-B, poljska vozila BRDM-2M-96, BRDM-2M-97 i BRDM-2M-98.

freedom3
Strela


TAKTIČKO-TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Kalibar glavnog mitraljeza: 14,5 mm
Kalibar spregnutog mitraljeza: 7,62 mm
Borbeni komplet glavnog mitraljeza: 500
Borbeni komplet spregnutog mitraljeza: 2000
Konfiguracija: 4x4
Posada: 4
Dužina vozila: 5,75 m
Širina: 2,35 m
Visina: 2,31
Klirens: 0,34
Baza točkova: 3,1 m
Masa vozila: 700 kg
Snaga motora: 103 kW
Specifična snaga: 14,71 kW/t
Radijus kretanja: 750 km
Kapacitet rezervoara za gorivo: 290 l
Maksimalna brzina: 95 km/h
Brzina plovljenja: 10 km/h
Savlađuje vertikalnu prepreku: 0,4 m
Savlađuje rov: 1,25 m
Radijus okretanja: 9 m
Uspon: 60%
Bočni nagib: 30%
- 18:14 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>