Ne ću neću! https://blog.dnevnik.hr/frasorosso

četvrtak, 08.03.2007.

Kako sam posta nepismen...

NE ĆUNikad u životu mi nije palo na pamet da nekog gnjavim ili se pravim pametan kada je o pravopisu rič, ali na osnovi slijedeća dva primjera, čovik ne može ostat ravnodušan, čoviku ostaje osjećaj gorčine... Da ne odem u krajnost, odmah ću vam pokazati kako sam ostao ili postao nepismen.

Radin u firmi gdje svakodnevno pošaljem nekoliko dopisa, zamolbi ili izvještaja pa sam ima priliku bit primjećen. Jedno jutro dobijem e-mail koji je počinje ovako (da se odmah razumimo, kolegica koja me upozorava na pravopis izuzetno je draga osoba i to mi je poslala dobronamjerno, bez trunke zloće ili pametovanja): "Dragi moj, pošto već nastojiš pisati po pravopisu, vidim da ti ipak ponešto promakne ili pak i sam misliš da se zaista tako neke stvari pišu. Riječ "pogrešno" pišeš kao "pogrješno". Uz to, vidim da standardno razdvajaš "ne ću", vjerovatno više iz navike a kada se obraćaš (toj i toj) službi, "Vam" pišeš malim slovom..."

Ne mogu vam opisat kako sam bio zatučen. Iako nije istina, sav moj trud je pao u vodu jer ako mi je to rekla osoba s kojom sam izuzetno dobar, pa što onda o meni misle svi oni koji čitaju te dopise a nikad mi o tome nisu rekli ništa? Vjerojatno misle da previše pametujem a ni sam ne znam što pišem.

Svidoci smo medijske prašine koja se digla upravo zbog prijedloga Ministarstva znanosti i obrazovanja za raspisivanjem javnog natječaja za izradu "novoga" pravopisa. Upravo onaj famozni "ne ću" i ona famozna "pogrješka" je nekako ljudima zapela u oko i na moje neizmjerno veselje, javila mi se kolegica o kojoj sam maloprije pričao...


U POŠTANSKOM UREDU

Budući da sam opunomoćenik tekućeg računa moje supruge (tad je još bila štedna knjižica), jednom prilikom sam u poštanskom uredu pokušao podignuti nešto gotovine. Sve je na prvi pogled bilo uobičajno ali sve do trenutka kad me službenica zamolila da se na neki obrazac potpišem. Nakon što sam se potpisao, službenica je odbila predati gotovinu jer nije razumila moj potpis. Ljubazno me zamoli da se potpišem punim prezimenom i imenom na što sam joj odgovorio da to nije moj potpis. Priložio sam joj osobnu iskaznicu na kojoj je vidljivo da sam se potpisao upravo onako kako sam potpisao i osobnu iskaznicu. Službenica je postala jako nervozna i još jednom me zamoli da čitko ispišem svoje prezime i ime (inače, ispod polja gdje to trebam upisati lijepo piše "potpis"). Kako bi izbjegao daljne prepirke i kako ne bi zadržavao red koji se iza mene stvorio, upisao sam svoje ime i prezime. No, komplikacije su tek tad nastale i službenica je vidno živčana preuzela obrazac i počela pisati novi. Naravno, ja sam odmah znao o čemu se radi, tražila je prezime i ime a ja sam upisao ime i prezime.

Nakon što mi je još jednom predala obrazac na potpis, odmah sam napomenuo kako ću, ako izričito traži da napišem prezime i ime, iza svog prezimena staviti zarez. Službenica je izgubila svaku kontrolu i napomenula mi kako mi ne će predati gotovinu. E sad, iako sam cijelo vrijeme bio smiren i čak popustio u nekim situacijama, uzeo sam obrazac i potpisao ga svojim potpisom kakvim se potpisujem već petnaestak godina, odnosno potpisom kakav je i na osobnoj iskaznici. U tom trenutku sam joj rekao da mi dovede svog kontrolora i da ne ću izaći iz poslovnice dok god mi ne preda gotovinu, koju tražin na zakonit način.

Valjda je i njoj bila puna kapa svega i konačno me uslužila. Siguran sam da joj i dan danas nije jasno zašto nisam postupio onako kako mi je rekla i uvjeren sam da još uvik misli kako je u pravu i kako sam ja samo prvocirao a ne pisao pravopisno.

H.

08.03.2007. u 23:42 • 8 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

  ožujak, 2007  
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Ožujak 2007 (7)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga

Hrvatski se jezik voli znanjem!

O pravopisnim i gramatičkim pogrješkama u najdražem nam jeziku.

Statistika posjeta


posjetitelja od 3. ožujka 2007.

Poveznice

Blog.hr
HAZU
Hrvatsko slovo
Matica hrvatska