četvrtak, 28.03.2013.

Bridges of Central park

... Amerika se ne prodaje toliko kroz neke njihove nazvao bih to tipične brandove tipa znana pića i obleka, koliko kroz film koji je postao skoro pa brand cijele jedne svjetske države. Ne znam kako bi to determinirao jerbo ekonomist nisam, no zasigurno znam da je film iako ne izvorno američki izum postao produkt jedne nacije.
Dakle ne mjeri se uspjeh nekog filma u USA po broju ljudi koji je izašlo gledat filmove nego po utršku. Pravi kapitalistički princip.
No da se vratim na film. Naime ovaj uvod u post mi je zapravo poslužio da film sagledam u još jednom aspektu, ne samo kulturološkom koji mi prvo pada na pamet jer razmišljam pozitivno. Ovaj drugi aspekt je ekonomski koji sada jedino i dolazi nama preko Bare. Naime filmovi se već godinama, desetljećima u Hollywoodu proizvode samo zbog toga se natuče još love a ne radi nekog tamo užitka gledanje. Ideja ponestaje pa se posiže za filmskim predlošcima iz prošlosti ili sadašnjosti i bestijalno ih se kopira pod nazivom remake.
Na to možemo biti ogorčeni, no stoji i činjenica da prodaja branda Američki san ide desetljećima kroza film. Najljepši dio toga jest priroda i urbana kultura, ako ih smijem izdvojiti. Među njima bih izdvojio i još neke kao poznate filmske lokacije koje možete na netu naći kao sastavni dio tura jedne tercijarne djelatnosti, turizma.
Nekako mi je za pretpostaviti da svi Ameriku identificiramo jelte kroz te filmove i inkorporiramo u svoj habitus pa tako i neke životne čežnje.
Mi recimo tako za razliku od muslimana imamo hadž u USA. I to po onim filmskim lokacijama po kojima raspoznajemo taj vrli novi svijet. E sad međ tim lokacijama meni je osobito drag jedan od najvećih, a i po onima koji su tamo bili najljepši park na svijetu. To je pogađate Central park na Mannhattnu. Toliko je iskorišten da više ne znate koji film da se snimao u New Yorku nije tamo sniman. E meni je tu posebno drag jedan ili nekoliko mostova.
Naime sjećam se nekoliko filmova koje sam nedavno gledao i uvijek se neka od ključnih scena odvijala tamo. To je recimo najnoviji "Cloverfield" (referiram se na završnu scenu), "The Brave One" (scena premlaćivanja u Central parku s samog početka filma), "Birth" (jedan od Nicolinih ako ne i najkontroverznijih filmova, scena u Central parku, korišten je koliko ja mogu razabrati most Southwest Reservoir).
Image Hosted by ImageShack.us

- 23:39 - Komentari (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>